کد خبر: ۸۴۳۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۹
شگفتی تحلیلگران را برانگیخته است:

افزایش محبوبیت فاشیست‌ها در میان صهیونیست‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی قرار است روز سه شنبه برگزار شود، حزبی افراطی و فاشیستی از محبوبیتی بی سابقه برخوردار شده که این امر شگفتی تحلیلگران را برانگیخته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، فعلا دوحزب کادیما و لیکود در نظرسنجیها تقریبا با یکدیگر برابری می کنند اما حزب کار به رهبری ایهود باراک بازنده اصلی محسوب می‌شود زیرا در نظرسنجیها درمکان چهارم قرار گرفته است.


حزبی که در این نظرسنجیها سوم شده است، حزب راستگرای افراطی موسوم به «اسرائیل بیتنا» (اسرائیل خانه ماست)، به رهبری «آویگدور لیبرمن» است.

«لیبرمن»، عضو پیشین حزب لیکود محور تبلیغات خود را مبارزه با اعراب و سیاستهای ضدعربی قرار داده بود. نطق لیبرمن مورد استقبال بیش از یک میلیون مهاجر یهودی از کشورهای شوروی سابق و قشر فقیر جامعه اسرائیل قرار گرفته است.


«یارون ازراهی»، کارشناس مسائل سیاسی اسرائیل در دانشگاه بیت‌المقدس می‌گوید: «لیبرمن رهبر حزبی فاشیستی است که اصول آن بر پایه نژادپرستی و ترس و ایجاد اختلاف میان اسرائیلی‌ها و اعراب استوار است».

این گزارش می‌افزاید یکی دیگر از اطلاعاتی که از آخرین نظرسنجی قبل از انتخابات به دست آمده این است که هیچ یک از احزاب به تنهایی قادر به تشکیل دولت نخواهد بود.

«روین هازان»، استاد علوم سیاسی می‌گوید: «احزاب کادیما یا لیکود باید در پارلمان تعداد نمایندگان خود را دو برابر افزایش دهند تا بتوانند در دولت ائتلافی در اکثریت باشند و چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد».

بنیامین نتانیاهو رهبر لیکود برای رهبری دولتی ائتلافی متشکل از احزاب کادیما و کار ابراز علاقه کرده و به این ترتیب جناح راست افراطی را به دور از بازیهای سیاسی گذاشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین