کد خبر: ۱۰۶۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۸
در مراسم بزرگداشت هفته دولت

احمد خاتمی: رجایی بعد از مسئولیت هم مردمی بود و ژست شاهانه و متکبرانه نمی‌گرفت

حمایت رهبری از قوا به معنای حمایت از تک‌تک آدم‌های قوا نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رجایی بعد از مسئولیت هم مردمی بود و ژست شاهانه و متکبرانه نمی‌گرفت. 

احمد خاتمی که در مراسم بزرگداشت هفته دولت سخن می‌گفت با انتقاد از ‌”حمایت رؤسای قوا از تمام اظهارنظرهای زیرمجموعه خود” تاکید کرد: حمایت رهبری از قوا به معنای حمایت از تک‌تک آدم‌های قوا نیست. برای مثال اگر مقام معظم رهبری از مجلس حمایت کردند به معنای این نیست که حرف تک تک اعضای مجلس مورد تائید ایشان است و یا اگر یک قاضی حکمی را صادر می‌کند حتما مورد تائید رهبری باشد و یا اینکه اگر از قوه مجریه حمایت می‌کنند به معنای این نیست که هر حرفی که زیرمجموعه آن قوه زد مورد تائید ایشان است.

وی با اشاره به اینکه حساب قوه یک چیز و حساب افراد چیز دیگری است، تصریح کرد:‌در شأن رؤسای قوا نیست که از تمام اظهارنظرهای زیرمجموعه خود حمایت کنند چرا که هر کسی مسئول حرف‌های خود است. 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به سران قوا هشدار داد: دولتمردان ما یعنی رئیس قوه مجریه، مقننه و قضائیه باید توجه کنند بین انتقاد سازنده و تخریب تفاوت است.

وی افزود: ما به طور اصولی و همراه با مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خودمان را موظف به حمایت از سه قوه می‌دانیم در عین حال دین ما حکم می‌کند اگر نقدی را دیدیم دلسوزانه بیان کنیم.

عضو جامعه مدرسین قم ادامه داد: کسی که مسئولیت را امانت می‌داند اهل تصرف نابجا در بیت‌المال نیست در حالی که کسی که مسئولیت را لقمه چرب می‌داند، اگر از بیت‌المال غارت نمی‌کند چرا که نمی‌تواند نه اینکه نمی‌خواهد. 

وی گفت: کسی که مسئولیت را امانت می‌داند وجدان کاری داشته و اهل سرهم بندی نیست در حالی که کسی که مسئولیت را لقمه چرب می‌بیند کاری به وجدان کاری ندارد و می‌خواهد وقت بگذراند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان تفاوت بینش امانت‌داری و لقمه چرب حکومت گفت: کسی که مسئولیت را امانت می‌داند ژست شاهانه نمی‌گیرد در حالی که کسی که امانت را لقمه چرب می‌داند ژستش، ژست شاهانه و مستکبرانه است و ما شاهد بودیم که شهید رجایی بعد از مسئولیت نیز مردمی بود و امام راحل نیز به این نکته تاکید داشتند.

احمد خاتمی با تاکید بر اینکه مسئولی که بینش امانت دارد، شرکای ناصالح را کنار می‌زند و اگر مسئولی تخلف کرد آن را برکنار می‌کند، اظهار داشت: کسی که مسئولیت را لقمه چرب می‌بیند با چنگ و دندان از زیرمجموعه خود حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی بینش امانت‌دارانه داشته باشند و بکوشند اینک که خداوند متعال فرصت و نعمت خدمتگذاری به مردم را عنایت کرده شکر این نعمت که خدمتگذاری با بینش امانت‌داری در عرصه خدمت وارد شده و منش امانت را داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۰
0
0
منظوراز بعدازمسئولیت رجائی، بعدازشهادت ایشان است؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین