کد خبر: ۷۹۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۴

زمان پخش سریال‌های ماه رمضان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هر شب پس از افطار به ترتیب سریالهای «بزنگاه» 19:55،‌ «مثل هیچ‌ کس» 21:30 «روز حسرت» 22 و «مامور بدرقه» ساعت 23 به روی آنتن می‌رود. 

به‌ گزارش سرویس اجتماعی آفتاب به نقل از واحدمرکزی خبر صدا وسیما برنامه پخش این سریال‌ها بدین شرح است:

 بزنگاهشبکه سه 19:55   
 مثل هیچ کس  شبکه دو 21:30
روز حسرت  شبکه یک 22
 مامور بدرقه شبکه پنج 23

شبکه یک و روز حسرت: پخش ساعت 22
علیرضا افخمی که از مشاوران شبکه یک در سریال سازی است بار دیگر در تجربه ای ماورایی، این بار در مقام نویسنده به همراه سجاد ابوالحسنی ، برای ماه رمضان امسال موضوع برزخ را دستمایه کار خود قرار داده است.

نام این سریال ابتدا «خوابزده» بود که به «روز حسرت» تغییر نام داد.

مقدم با کارگردانی مجموعه «روزحسرت» سومین سال است که مجموعه ای برای ماه رمضان می سازد.

او سال 81 مجموعه «عروج» را با حضور عبدالرضا اکبری، رامبد شکرابی، کتایون ریاحی و لادن طباطبایی و سال 86 «اغما» را با نقش آفرینی امین تارخ، لعیا زنگنه، ایرج نوذری، حامد کمیلی، شیرین بینا، ناصر ممدوح و عبدالرضا اکبری ساخت.

سال گذشته مقدم با ساخت مجموعه «اغما» با یک موضوع ماورایی مورد تقدیر عزت الله ضرغامی رئیس رسانه ملی قرار گرفت و ماه رمضان امسال هم روی یک موضوع ماورایی کار می کند.

روز حسرت چهار بازیگر اصلی دارد که هر کدام از آنها توانایی های منحصر به فرد خودشان را در جذب مخاطب دارند.

فرامرز قریبیان نخستین بار بخت خود را در سریال مناسبتی ماه رمضان می آزماید، پوریا پورسرخ در این مجموعه نقش شیطان را بازی می کند.

از بازی افسانه بایگان هم که در سریال پیامک از دیار باقی بازخورد قابل قبول مخاطبان را در پی داشت در این سریال مناسبتی استفاده شده است ، مهراوه شریفی‌نیا نیز که با سریال موفق ساعت شنی به عنوان یکی از بازیگران خوب در تلویزیون ظاهر شد، نقش متفاوتی را در روز حسرت بازی کرده است.

مهران رسام هم تهیه کنندگی آن را به عهده دارد وی چند سریال ماه رمضان ‌ را از جمله سریال «آخرین گناه» نوشته امید سهرابی و رحمان سیفی آزاد و کارگردانی حسین سهیلی زاده را در کارنامه خود دارد.

به گفته برخی روز حسرت سریع ترین تجربه ساخت سریال مقدم است ، به نظر می رسد آنچه باعث شده مقدم در این مجموعه مجبور به کارکردن با سرعت بالاتری شود، آماده نبودن متن ها و دکور بوده است.

روز حسرت، در تولید از سریال های دیگر، در مرحله عقب تری است و امید است تا زمان پخش نخستین قسمت آن یعنی فردا ، 15 قسمت آن آماده باشد.

خلاصه داستان درباره وکیلی است که به همراه همسر و پسر و عروسش زندگی آرامی دارد اما شبی خواب عجیبی می بیند که زندگی او و خانواده اش را دست خوش تغییر می کند.

هم اکنون 12 قسمت از این سریال آماده پخش شده است و کار تصویربرداری آن همچنان در لوکیشنی واقع در سعادت آباد تهران ادامه دارد.

روز حسرت از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 10 شب به روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

شبکه دو و «مثل هیچ کس» پخش : ساعت 30 : 21 

محمدعلی اسلامی که پیش از این با یک سریال موفق و پرطرفدار به نام «زیر تیغ» به سر زبانها افتاد، این بار توانایی خود را در ساخت یک سریال مناسبتی" مثل هیچکس" محک می‌زند.

سریالی که تا اینجای کار گوی رقابت سرعت ساخت را از سایر شبکه‌ها ربوده است، هم زودتر شروع شد و هم زودتر به پایان رسید.

این سریال تلویزیونی که قالبی اجتماعی و خانوادگی دارد، با فیلمنامه‌ای از «علی اکبر محلوجیان»جلوی دوربین رفت و بازیگرانی چون حسین یاری (داداشی)، حمید ابراهیمی (محمدباقر)، جواد عزتی (محمد حسن)، شاهرخ استخری (محمد امیر)، رامین راستاد (کاظم)، ابراهیم ورزیده (عباس)، اصغر همت (جواد)، مهران رجبی (آمیرزا)، پرویز پورحسینی (عمو علی)، نفیسه روشن (اشرف)، حنانه شعشعانی (نیلوفر)، عباس امیری (حاج نصرت)، مرضیه لشگری (عمه بتول)، آتنه فقیه نصیری، مریم رهبری و سوگل طهماسبی در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند.

برزیده که «مثل هیچکس» را برای پخش در 30 قسمت می‌سازد، پیش از این مجموعه «خانه پدری»‌ را به عنوان کاری مناسبتی برای ماه رمضان ساخته بود.

داستان «مثل هیچکس» درباره خانواده‌ای است که پدرشان فوت می‌کند و پسر بزرگتر که او را داداشی صدا می‌کنند، مسئولیت خانواده را بر عهده می‌گیرد.

حسین یاری در نقش داداشی که بیشترین بار کار را به دوش داشته، نقش اول مرد در این سریال است و تجربه سالهای گذشته نشان داده که همیشه بازیگر قدرتمندی بوده است، نقش او در «شب دهم» هنوز در خاطره‌ها مانده است. لیست بازیگران این سریال سطح توقع بیننده را بالا می‌برد.

نویسنده این سریال هم همان نویسنده «زیرتیغ» است.

سید علی‌اکبر محلوجیان که توانست با داستان جذابی چون «زیرتیغ»، دهها پیام را به مخاطب برساند و او را راضی نگه دارد. محلوجیان از فیلمنامه نویسانی است که یکی از مهم ترین مولفه های موفقیت نوشته اش بستگی به کارگردانی دارد که آن را می سازد.

موفقیت دو سریال «پدر سالار» به کارگردانی اکبر خواجویی و «زیر تیغ» به کارگردانی محمدرضا هنرمند دقیقاً ناشی از شناختی است که این کارگردانان از طبقه مد نظر محلوجیان در نوشته هایش دارند. «مثل هیچکس» البته کارگردانی همچون عبدالحسین برزیده دارد که نخستین تجربه خود را در ساخت کاری غیر از ژانر دفاع مقدس تجربه می‌کند.

البته نباید فراموش کرد که محمدعلی اسلامی از جمله تهیه کنندگانی است که عوامل تولید از او تقریباً رضایت دارند و معتقدند شرایط تولید را در حد امکان برای آنها فراهم می آورد.

تیتراژ پایانی امسال شبکه دو را احسان خواجه امیری با شعری از افشین یداللهی خوانده است، همان زوج هنری که سال گذشته نیز مردم با صدا و شعر آنها در تیتراژ پایانی سریال «میوه ممنوعه» آشنا بودند.

این سریال در 26 قسمت 30 دقیقه ای به جز شب های احیا روی آنتن می رود.

شبکه سه و «بزنگاه»،‌ساعت پخش 19:55 

شبکه سه نیز برای ایام ماه مبارک رمضان مجموعه تلویزیونی «بزنگاه» را در 26 قسمت 35 دقیقه‌ای به کارگردانی «رضا عطاران» در نظر گرفته است.

این مجموعه تلویزیونی مانند دیگر کارهای عطاران در قالب طنز ساخته می‌شود و «ایرج محمدی» و «مهران مهام» تهیه کنندگی آن را بر عهده دارند.

در این سریال بازیگرانی چون رضا عطاران، حمید لولایی، علی صادقی، گیلدا رنجبران، غلامرضا نیکخواه، مرجانه گلچین، محمود بهرامی و سوسن پرور ایفای نقش می کنند.

این سریال که در بستر طنز به تصویر کشیده خواهد شد، روایتگر خانواده‌ای است که پدرشان که از نانوایان قدیمی شهر است، فوت می‌کند و پس از آن بر سر ارث و میراث میان اعضای خانواده اختلاف ایجاد می‌شود.

در سریال «بزنگاه» رضا عطاران در نقش یک معتاد بازی می‌کند که همسرش او و دخترش را به دلیل اعتیاد ترک کرده است.

آخرین کار «رضا عطاران» در مقام کارگردان مجموعه «ترش و شیرین» بود که در ایام نوروز سال 86 از شبکه سوم سیما پخش شد و توانست بالاترین رتبه بینندگان را به خود اختصاص دهد.

«عطاران» تا به حال کارگردانی مجموعه های ترش و شیرین، متهم گریخت، خانه به دوش، کوچه اقاقیا، قطار ابدی، مجید دلبندم، ستاره ها و سیب خنده را برعهده داشته است.

عطاران با کارگردانی مجموعه «بزنگاه» سومین سال است که کارگردانی مجموعه های ماه رمضانی را تجربه می کند «خانه به دوش» در سال 83 و «متهم گریخت» در سال 84 مجموعه های ماه رمضانی عطاران است که مخاطبان زیادی را جذب شبکه سه کرد.

گریم عطاران در این پروژه خاص است و او با سری تراشیده بازی می کند. مرجانه گلچین هم بعد از سال‌ها دوری از عرصه بازیگری با حضور در مجموعه «بزنگاه» به تلویزیون بازگشته است.

عطاران مانند مجموعه های موفق «متهم گریخت» و «خانه به دوش» که با استقبال مخاطبان رو به رو شد، سعی کرده در مجموعه «بزنگاه» از بازیگران تیم قبلی اش همچون لولایی و صادقی بهره ببرد.

ایرج محمدی و مهران مهام دو تهیه کننده موفق تلویزیونی این روزها دو سریال کارآگاهان و ترانه مادری را در کارنامه کاری خود دارند و یکی از مولفه های مهم و امتحان پس داده برای مدیران شبکه سه سیما هستند که تهیه کنندگی کارهای رضا عطاران را نیز به عهده دارند.

یکی دیگر از مولفه‌هایی که برای موفقیت شبکه سه در ماراتن ماه رمضان تضمین کننده است، سروش صحت است. سروش صحت که به شهادت کارهایی که انجام داده، نویسنده موفقی در نوشتن فیلمنامه های طنز است، در تجربه قبلی اش با رضا عطاران یعنی ترش و شیرین، خوب ظاهر شد و همین باعث می شود به بزنگاه نیز بتوان امیدوار بود.

شبکه پنج و «مامور بدرقه» ساعت پخش 23 

سریال مامور بدرقه (سریال ویژه ماه مبارک رمضان ) از فردا هر شب ساعت 23 پخش می شود.

«مامور بدرقه» نیز سریالی با مضمون طنز است که به کارگردانی «سعید سلطانی» برای پخش از شبکه تهران درنظر گرفته شده است .

سعید سلطانی از جمله کارگردانانی است که از او آثاری چون پس از باران، خانه‌ای در تاریکی و رسم عاشقی را در تلویزیون دیده‌ایم.

آخرین کار «اسماعیل عفیفه» در مقام تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «میوه ممنوعه» به کارگردانی «حسن فتحی» بود که سال گذشته در ایام ماه رمضان از شبکه دوم سیما پخش شد.

فیلمنامه مامور بدرقه براساس طرحی از خشایار الوند به دست امیرعباس پیام نوشته شده است ، امیرعباس پیام که در کارنامه کاری خود، نگارش چند قسمت از مجموعه های مختلف طنز را دارد و چند تله فیلم نیز نوشته از چهره های جدید ماه رمضان امسال است که شنیده می شود کار قابل تاملی را ارائه داده است.

سیروس گرجستانی در این سریال در نقش آصف برقچی، استوار نیروی انتظامی ظاهر می شود که در شرف بازنشستگی مامور می‌شود مجرمی را تحویل دهد، غافل از این که این آخرین ماموریت، حسابی کار دست او می‌دهد.

کسی که قرار است تحویل داده شود مجرمی به نام افشین است که نقشش را محسن تنابنده بازی می‌کند.

او بعد از فرار ناخواسته پای آدم‌های دیگری رابه ماجرا باز می‌کند مثل برادرزنش فرامرز که نقشش را جواد رضویان بازی می‌کند.

به جز این بازیگران، مهرانه مهین‌ترابی (در نقش زن آصف)‌ بهاره رهنما (در نقش دختر آصف)‌ کیانوش گرامی (نقش دایی فرامرز)‌ فرناز رهنما (همسر فرامرز)‌ زهره مجابی (مادر زن فرامرز)‌ ناصر گیتی‌جاه (پدر افشین)‌ و حسین توشه (نقش نیک‌ذات مباشر خسرو خان)‌ ظاهر شده‌اند.

مامور بدرقه در 27 قسمت 35 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه تهران در نظر گرفته شده است.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۷
0
0
با عرض خسته نباشيد و خدا قوت
به نظر بنده فيلم داداشي يكي از بهترينها سيما كه ارزشها و بافت سنتي يك خانواده ايراني را نشان مي دهد و برعكس فيلم رضا عطاران به دليل مسخره كردن اعتقادات و ... يكي از بدترينهاي اين ماه است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین