کد خبر: ۱۲۶۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
در واکنش به مصوبه هیأت دولت مبنی بر ادغام 8 وزارتخانه و ایجاد 4 وزارتخانه جدید؛

تذکر مجلس به‌دولت؛ فعالیت وزیران در وزارتخانه‌های جدید قانونی نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا در واکنش به مصوبه هیأت دولت مبنی بر ادغام 8 وزارتخانه و ایجاد 4 وزارتخانه جدید، گفت: دولت طبق برنامه پنجم توسعه مکلف به کاهش تعداد وزارتخانه‌ها به 17 وزارتخانه است لذا دولت باید هر چه سریع‌تر لایحه وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های ادغامی رابه مجلس ارائه داده و وزرای جدید را به مجلس معرفی کند. 

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصرار دولت بر عدم معرفی وزیر جدید به مجلس، تاکید کرد: حذف یکی از وزرا و ادامه فعالیت وزیر دیگر در وزارتخانه ادغامی بدون کسب رای اعتماد از مجلس خلاف برنامه پنجم توسعه و غیرقانونی است.

وی افزود: طبق برداشت از ذیل ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است برای وزارت‌خانه‌های ادغامی، وزیر جدید معرفی کند تا مجلس رای اعتماد به این وزرا را در صحن علنی بررسی کند.

سبحانی‌نیا اظهار داشت: طرح استفساریه از ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه با قید یک فوریت و با امضای تعدادی از نمایندگان ظرف چند روز آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: طبق نظر قاطبه نمایندگان و مشورت‌های صورت گرفته از استفساریه ماده 53 برنامه پنجم توسعه، دولت باید برای وزرای وزارتخانه‌های ادغامی از مجلس رای اعتماد بگیرد.

سبحانی نیا از نامه معاونت نظارت مجلس به دولت برای معرفی وزرای جدید به قوه مقننه خبر داد و گفت: در جلسه هیأت رئیسه هم چنین مقرر شد، مجلس طی تذکری به وزرای وزارتخانه‌های ادغامی اعلام کند استمرار فعالیت آن‌ها در وزارت‌خانه‌های جدید قانونی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین