کد خبر: ۱۲۷۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۴
رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی:

نمایندگان خواهان پیگیری طرح عدم کفایت احمدی‌نژاد بودند، اما لاریجانی مانع شد

دولت فضای کشور را متشنج و آلوده کرده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با انتقاد از متشنج کردن فضای سیاسی کشور از سوی حاشیه‌های منحرف دولت، تأکید کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی نقش مهم و به‌سزایی در آرام کردن فضای آلوده و مشوش سیاسی کشور داشته است و اگر تدبیر و درایت ایشان نبود، حوادث ناگواری در فضای سیاسی کشور به وجود می‌آمد. 

محمدتقی رهبر با اشاره به اظهارات مطرح شده در جلسه هیأت دولت مبنی بر بی‌قانونی مجلس و آلوده کردن جو سیاسی کشور، اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان در پی حوادث سیاسی اخیر کشور خواهان پیگیری استیضاح، سوال و یا طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری بودند، اما آقای لاریجانی با تدبیر خود جو مجلس را آرام کرد و مانع تشویش بیشتر فضای سیاسی کشور شد. 

نماینده اصفهان مقاومت‌های اخیر دولت در برابر اجرای قانون را مذموم و نادرست دانست و تصریح کرد: در حوادث سیاسی اخیر کشور، با برکناری وزیر اطلاعات، مقاومت در برابر اجرای قانون و تخطی از فرامین و دستورات مقام معظم رهبری، جو سیاسی کشور متشنج و آلوده شده بود. 

رهبر با انتقاد از اظهارات مطرح شده در هیأت دولت علیه مجلس گفت: این دولت و حاشیه‌های منحرف اطراف آن هستند که فضای کشور را متشنج و آلوده کرده‌اند و تلاش مجلس و رئیس مجلس همواره جلوگیری از آسیب‌های تخلفات و اقدامات غلط دولت بوده است. 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تلاش مجلس برای نادیده گرفتن تخلفات قانونی آشکار دولت، تأکید کرد: اتهام وارد کردن دولت به نمایندگان مردم درباره عمل نکردن به قانون، توهمات غلط دولت است و دولت نمی‌تواند با چنین فرافکنی‌هایی تخلفات قانونی و اشتباهات خود را پنهان کند. 

وی افزود: دولت حق ندارد اتهام ناروا و بی‌اساس به مجلس وارد کند، بنابراین بهتر است دولت به جای فرافکنی، در پی تمکین از قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری باشد. 

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با انتقاد از تخطی دولت از قانون درباره نحوه ادغام وزارتخانه‌ها اظهار داشت: دولت طبق قانون موظف است ادغام وزارتخانه‌های جدید و شرح وظایف این وزارتخانه‌ها را به تصویب مجلس شورای اسلامی برساند و هرنوع اقدامی بدون نظر و تصویب مجلس در راستای ادغام وزارخانه‌ها خلاف قانون است. 

رهبر با اشاره به اصول قانون برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: وزیر وزارتخانه جدیدی که از ادغام دو وزارتخانه ایجاد شده است، باید به مجلس معرفی شود و رأی اعتماد بگیرد. اگر کسی بدون طی کردن این روند قانونی، در رأس وزارتخانه‌ای قرار بگیرد، از نظر مجلس شورای اسلامی، وزیر آن وزارتخانه محسوب نمی‌شود. 

محمود احمدی‌نژاد در جلسه چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت) هیأت دولت با اشاره به اینکه دولت مشغول اجرای قانون است و رئیس‌جمهوری اختیار دارد وزرا را جابجا کند و خود سرپرست شود، گفت: رییس محترم مجلس ظاهرا فکر می‌کنند عین قانون هستند که این تصور درستی نیست و باید توجه داشت که نباید فضای کشور را بی‌جهت آلوده و مشوش کرد. 

احمدی‌نژاد افزود: فضاسازی‌هایی که علیه دولت صورت می‌گیرد صحیح نیست، زیرا در کشور مرجع رسیدگی به تخلفات قانونی وجود دارد و نمی‌شود رییس مجلس بخواهد شخصا به تخلفات رسیدگی کند، این وظیفه برعهده دیوان عدالت اداری کشور است و اگر اختلافی نیز بین قوا بروز کرد رهبر معظم انقلاب این مسأله را حل می کنند. 

وی با بیان اینکه دولت از همان ماده قانونی که مجلس محترم تصویب کرده است، دفاع حقوقی می‌کند، گفت: قانونگذار قانون را نوشته است و بهتر است، امروز یک بار دیگر آن قانون را بخواند. منطق مدیریتی هم اقتضاء می‌کند که این قانون به همین شکل که نوشته شده، اجرا شود و دولت به طور کامل از آن دفاع می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین