کد خبر: ۱۶۰۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸
انتقاد رئیس مجلس از تخریب و تندروی در کشور

در کشور دریدگی گفتاری وجود دارد و به صورت هم پنجه می‌کشیم

گرانی شیر و نان مشکل روانی در کشور ایجاد کرده
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تندروی در بیان مطالب به صلاح کشور نیست، گفت: نکته ای که می گویم شاید گستاخی تلقی شود اما در کشورمان دریدگی گفتاری وجود دارد به این معنا که مراعات شرایط کشور را نمی کنیم و به صورت هم پنجه می‌کشیم که این در کشور آشفتگی به وجود می آورد و وضع کشور را به هم می ریزد. 

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه در اجتماع روحانیون، نخبگان و مجمع نمایندگان استان همدان در هتل شیان تهران با بیان اینکه برگزاری این گونه مجامع برای توسعه کشور بسیار مفید است، گفت: توسعه کشور تنها به این نیست که در مرکز کشور تصمیم گیری شود بلکه توسعه باید با رفت و برگشت و حضور نخبگان همراه باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشورمان از ظرفیت نخبگان به خوبی استفاده نمی شود، گفت: این گونه نشست ها موجب می شود نخبگان در کنار هم قرار بگیرند که این دست به دست هم دادن برای کشور مفید است و امید است با هوشمند کردن برگزاری این نشست ها از ظرفیت این نخبگان به خوبی استفاده کنیم. البته ما تلاش کرده ایم سازوکاری برای استفاده از ظرفیت نخبگان استانی در مجلس نهم به وجود بیاوریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون در شرایط حساس منطقه‌ای به سر می بریم، گفت: شاید در هیچ زمانی مختصات فعلی منطقه وجود نداشته است با توجه به اینکه وضعیت خاورمیانه نکات مثبت و روبه جلویی دارد و از سوی دیگر شرایط حساس از لحاظ خطرناک بودن اوضاع پیش رو داریم.

لاریجانی به اوضاع کنونی مصر اشاره کرد و گفت: وضعیت مصر کنونی نشانگر خطرناک بودن اوضاع است چرا که غربی ها با هدف غضب آلود می‌خواهند اهداف انقلاب مصر را تغییر دهند.

وی همچنین به نکات مثبت تحولات منطقه اشاره کرد وگفت: نکته مثبت تحولات منطقه در این است که حرکت بیداری توان مسلمانها را افزایش داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: مسئله هسته ای هم اکنون در مرحله حساسی است و جنگ اراده ها در آن حاکم شده است لذا باید از زمان به درستی استفاده کرد.

لاریجانی تصریح کرد: غرب تجربه های زیادی از لحاظ ستیز با ایران داشته و الان مرحله نهایی به لحاظ استفاده از تجربه های مختلف است. در شرایط فعلی دیپلماسی اقتضا می کند بر برخی نکات مانند اقتصاد توجه زیاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم پایداری در مسئله هسته ای دقیق تفسیر شود باید در مسئله اقتصادی کار جدی کنیم زیرا نباید با هر خبر از مذاکرات هسته‌ای وضعیت اقتصاد دگرگون شود.

لاریجانی به تورم موجود در عرصه اقتصادی اشاره کرد و افزود: وضعیت کشور از نظر تورمی قابل پیش بینی بود و اگر برنامه ریزی دقیقی توسط مسئولان صورت می گرفت وضعیت جامعه به اینجا نمی‌رسید. نباید شتاب تورمی‌ اشکالی به مردم وارد کند.

وی با تاکید بر اینکه نقدینگی موجود در سیستم بانکی باید به سمت تولید برود، گفت: در غیر این صورت افزایش نقدینگی به جامعه آسیب وارد می‌کند. باید در شرایط فعلی از زمان استفاده کنیم و بهترین روش ماندگاری اقتصاد مستمر است که از رونق تولید به دست می آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید با فضا سازی و حاشیه های سیاسی به گونه ای عمل کرد که مشکلات اصلی مردم دیده نشود، گفت: در دوماه اخیر گرانی شیر و نان مشکل روانی در کشور ایجاد کرده که این مشکلات باید عالمانه و دقیق بررسی شود تا بتوان آن را حل کرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشورمان با تصمیمات لحظه ای قابل درمان نیست، گفت: امروز باید به دغدغه ها و انتقادات مراجع توجه کرد چرا که آنها تنها حرفهای مردم را مطرح می کنند. معتقدم آثار بیرونی فشار به مردم بر دیپلماسی اثرگذار خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود توجه به آرامش داخل کشور را ضروری عنوان کرد و افزود: توسعه در بستر نامتلاطم به وجود نمی آید بلکه آشفتگی فکری موجب عدم رونق در کشور می شود به خصوص برخی اظهارات که می تواند در وجه دینی، اقتصادی و سیاسی مشکلات را زیاد کند.

لاریجانی تاکید کرد: شرایط فعلی مناسب مشوش کردن فضای جامعه نیست و فکر می کنم کمتر حرف زدن به صلاح جامعه است. نعمت آزادی نباید موجب شود ذهن جامعه توسط برخی مشوش شود.

وی با اشاره به اینکه فضای تخریبی مسیر درستی در کشور نیست، اظهار داشت: دلسوزان نظام باید توجه کنند در شرایط فعلی به وحدت درونی در کشور نیاز داریم که البته این به معنای غفلت از مشکلات نیست بلکه نوع طرح مشکلات اهمیت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تندروی در بیان مطالب به صلاح کشور نیست، گفت: نکته ای که می گویم شاید گستاخی تلقی شود اما در کشورمان دریدگی گفتاری وجود دارد به این معنا که مراعات شرایط کشور را نمی کنیم و به صورت هم پنجه می کشیم که این در کشور آشفتگی به وجود می آورد و وضع کشور را به هم می ریزد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دریدگی گفتاری موجب آشفته شدن ذهن جامعه و دور شدن ذهن ها از مسائل اصلی کشور می شود که این یک عارضه بزرگ است. معتقدم مودبانه و دوستانه صحبت کردن در شرایط فعلی بسیار ضرورت دارد و جزو اولویت های مهم است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دلیلی ندارد در کشور با زبان تند با هم صحبت کنیم، اظهار داشت: زبان تند به معنای انقلابی گری نیست چرا که در انقلابی گری عقلانیت و اعتدال نهفته است. 

در پایان این برنامه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان استان همدان در مجلس هشتم تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
0
وقتی جایگاه ها تغییر می کند ومعلمان اخلاق درمنصب تجارت با دلار سروکاردارند ...اخلاق ذبح وقربانی می شود .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
0
تنها نان و شير مردم را رواني نكرده آقاي رئيس مجلس مردم بعد از هدفمندي يارانه تنها به بهانه دريافت ....... پولي تحت فشار قرار دارند .
درآمدشان ريالي و هزينه هايشان دلاري آن هم نه با نرخ ارز دولتي بلكه بازار آزاد است .
نقطه اي از نارامي مردم در افزايش اخير شير و نان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
0
مودبانه و دوستانه صحبت کردن در شرایط فعلی که ضرورتی انکار ناپذیر است و حتما جزو اولویت های مهم است، هنگامی محقق می گردد که حقوق همه را به رسمیت بشناسیم و حاضر نباشیم که به بهانه اختلاف با ما، آن ها را حقوقشان محروم کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
0
ادب مردبه زدولت اوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
0
0
دریدگی گفتار ازآن زمان آغاز شده که بعضی آقایان صریح و بی پرده برخی دیگر را به باد انتقاد و تهمت می گرفتند ، کسی چیزی نمی گفت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین