کد خبر: ۹۲۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۰

فیروزآبادی: حتی‌ شعار وحدت‌ بعضی‌ها، شعار براندازی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آئین معارفه سرداران سرتیپ پاسدار حجازی معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح، سرتیپ پاسدار علایی مشاور عالی رییس ستادکل نیروهای مسلح در امور دریایی در قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) و سرتیپ پاسدار اسدی مشاور عالی رییس ستادکل نیروهای مسلح در قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) و تودیع سردار سرتیپ بسیجی نقدی در حضور فرماندهان و مسوولان عالی نظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی رییس ستادکل نیروهای مسلح در این مراسم با قرائت حکم حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر انتصاب سرتیپ پاسدار حجازی به عنوان معاونت آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح و احکام مشاورین عالی رییس ستادکل نیروهای مسلح در قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) و با تشکر از زحمات طاقت سرتیپ بسیجی نقدی در سمت قبلی برای وی در مسوولیت جدید؛ رییس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آرزوی موفقیت کرد.

وی با اشاره به حوادث ماه‌های اخیر و بیانات مقام معظم رهبری گفت: «در سفر اخیر رهبر عزیز انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ نوشهر و چالوس‌، مقام‌ معظم‌ امامت‌ و ولایت‌ دو شاخصه‌ برای‌ حرکت‌ صحیح‌ برای امروز انقلاب‌ اسلامی‌ بیان‌ فرمودند؛ حرکتی‌ که‌ دشمن‌ را خشمگین‌ کند حق‌ است‌. اگر می‌خواهیم‌- تواصوا بالحق-‌ بکنیم‌ حق‌ این‌جا معرفی‌ شده‌، یعنی‌ در میدان‌ امروز انقلاب‌ اسلامی‌ و در ایران‌ اسلامی‌ این‌ یک‌ میزان‌ است‌. میزان‌ دوم‌ نشانه‌ یک‌ حرکت‌ انحرافی‌ ذوق‌زدگی‌ دشمنان‌ انقلاب‌ است؛ یعنی‌ با این‌ دو شاخصه‌ امروز هرکسی‌ می‌تواند اعمال‌ و افکار و رفتار و تاییدات‌ خودش‌ را محک‌ بزند. اگر حرکتی‌ که‌ می‌کنیم‌ باعث‌ ذوق‌ زدگی‌ دشمنان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ می‌شود، آمریکا و اسرائیل‌ و انگلیس‌ خوشحال‌ می‌شوند، این‌ حرکت‌ انحرافی‌ است‌ و باید خودمان‌ را اصلاح‌ کنیم‌. اگر حرکتی‌ می‌کنیم‌ دشمن‌ خشمگین‌ می‌شود، آمریکا، انگلیس‌ و فرانسه‌ دادشان‌ درمی‌آید. امروز این‌ حق‌ است‌. البته‌ حضرت امام(قدس الله ) هر دوی‌ این‌ شاخص‌ها را در دوران‌ خودشان‌ بیان‌ نمودند».
وی ادامه داد: «اگر دیدید دشمنان از کار شما خوشحال شدند، بدانید که منحرف شدید و اگر دیدید که‌ دشمن‌ از شما تعریف‌ می‌کند بدانید که‌ در خط‌ دشمن‌ قرار گرفتید. اگر دیدید دشمن‌ از دست‌ شما عصبانی‌ است‌ و از ما تعریف‌ نمی‌کند، آن‌ وقت‌ شما دارید درست‌ حرکت‌ می‌کنید. این‌ موازین‌ در کتاب‌ حکیم‌ و مجید الهی‌ هم‌ مکرر تکرار‌ شده است‌. خدای‌ متعال‌ خطاب‌ به‌ شخص‌ پیامبر مکرر می‌فرماید؛ تو نمی‌توانی ‌ دشمنان‌ را راضی‌ کنی‌، اگر بخواهی‌ به‌ سمت‌ ‌راضی‌ کردن‌ دشمنان‌ بروی‌ دشمن‌ تمام‌ دین‌ تو را می‌خواهد، به‌ بخشی از آن راضی‌ نیست‌؛ بنابراین‌ هرچی‌ هم‌ به سمتش‌ حرکت‌ کنی‌ از دستت‌ بیشتر ناراخت‌ می‌شود، می‌گوید تو که‌ دادی‌ چرا بقیه‌اش‌ را نمی‌دهی؟‌ و اگر دشمن‌ از دست‌ شما خشمگین‌ است‌ آن‌ وقت‌ مسیر تو طبیعی است  به خاطر این‌که‌ شما آمدی‌ که‌ ریشه‌ فرهنگ‌ جهالت‌ و جاهلیت را بکنی، بت‌پرستی را می‌خواهی نابود کنی، استثمار واستعمار را، با زر و زور و تذویر مقابله می‌کنی، با بردگی انسان‌ها مقابله می‌کنی و مرحوم شهید دکتر بهشتی عزیز امام و ملت این بود؛ ای امریکا از دست ما عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر».

عالی‌ترین مقام نظامی کشور جمهوری اسلامی ایران سپس با اشاره به ماموریت نیروهای مسلح گفت: «ماموریت نیروهای مسلح، حفظ نظام، دفاع از مرزها، دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشوراست. در ماموریت نیروی انتظامی و سپاه، دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی هم داریم. دفاع از انقلاب و دستاوردهای انقلاب، در متن قانون اساسی آمده است؛ بنابراین می‌بینید نیروهای مسلح ماموریتش این‌هاست، هر وقت نظام به خطر بیافتد، تمامیت ارضی و انقلاب تهدید بشود و دستاوردهای انقلاب به خطر بیافتد نیروهای مسلح باید دفاع کنند».

وی در ادامه با توجه به هدف جنگ نرم اظهار کرد: «جنگ نرم هدفش چیست؟ جنگ نرم هدفش براندازی نظام است. چون براندازی افکار امام، براندازی نظام است. مخالفت با قانون اساسی و دیگر قوانین و حرکت های ساختارشکنانه در جهت براندازی نظام است. امریکا، اسرائیل، انگلیس و فرانسه که از جریانات اغتشاشگر حمایت می‌کنند، هدف‌شان براندازی نظام است و خود اغتشاشگران که پنهان نکردند بالاخره روز قدس گفتند استقلال، ‌آزادی، جمهوری ایرانی؛ یعنی همین که کلمه اسلامی را حذف کردند به معنای براندازی نظام».

وی ادامه داد: «اگر کسی برای براندازی نظام اقدام کرد، نیروهای مسلح ماموریت‌شان این است که باید با آن مقابله کنند و باید جلوی حرکت براندازانه را بگیرند. طبیعی است که نیروهای مسلح از راه قانون و از طریق قانون اساسی عمل می‌کنند. یعنی اگر نیروی انتظامی و بسیج وارد می‌شود برای جلوگیری از اغتشاش اول با بلندگو اعلام می‌کند و می‌گوید، این حرکت غیرقانونی است، بعد می‌رود جلو، میگوید که این کار غیر قانونی است. اگر کسی‌ به‌ مقابله‌ با نیروی‌ انتظامی‌ و بسیج‌ برخواست‌، آن‌ها با اغتشاشگران برخورد خشونت‌آمیز می‌کنند برای‌ این‌که‌ آرامش‌ را برقرار کنند».

این عضو شورای عالی امنیت ملی همچنین گفت: «عده‌ای‌ آمدند در این‌ روزها، مرتب‌ داخل‌ روزنامه‌شان‌ یک‌ مطلب‌ از این‌ جنس‌ می‌نویسند؛ بسیجی‌ها در دسته‌بندی‌های‌ سیاسی‌ دخالت‌ نکنند، نیروهای‌ مسلح‌ خلاف‌ وظایف‌ قانونی‌ عمل‌ نکنند، و از این‌ دسته‌، منظورشان‌ هم‌ این‌ است‌ که‌ اغتشاشاتی‌ که‌ به‌ راه‌ می‌افتد یا خطوطی‌ که‌ اغتشاشگرها برای‌ ادامه‌ حرکت‌شان‌ می‌دهند، بسیجی‌ها و نیروهای‌ مسلح‌ برای‌ جلوگیری‌ وارد نشوند. مثل‌ دوره‌ بعد از انتخابات‌ که‌ نگذاشتند آن‌ها پیش‌ بروند و متوقف‌شان‌ کردند. می‌خواهند به نیروهای‌ مسلح‌ بباورانند که‌ نباید دخالت‌ کنید برای‌ این‌که‌ امر براندازی‌شان‌ محقق‌ بشود، برای‌ این‌که‌ بتوانند مسیرشان‌ را طی‌ کنند».

وی ادامه داد: «حتی‌ شعار وحدت‌ بعضی‌ها، شعار براندازی است، به خاطر این‌که می‌خواهند با همدیگر وحدت کنند، با محوری جز محور ولایت‌ فقیه‌ و رهبری‌، این‌ براندازی‌ است، دارند خودشان‌ را مستحکم‌ می‌کنند. برای‌ مستحکم‌ کردن‌ سنگرهای‌شان‌ است‌ که‌ این‌ پیشنهادها را مطرح‌ می‌کنند، همان‌ فکری‌ که‌ از اول‌ قضیه‌ اغتشاشات‌ قبل‌ و بعد از انتخابات‌ به‌ صحنه‌ آوردند که‌ گفتند شعارهای‌ اسلام‌ و امام‌ را بیاورید تا مردم‌ را به‌ دنبال‌ خودمان‌ بکشانیم‌، اول‌ «الله اکبر» را آوردند، «یا حسین‌» را آوردند و بعد شعارهایی‌ از این‌ قبیل،‌ امروز هم‌ وحدت‌ کلمه‌ را مطرح‌ کردند. امام‌ که‌ فرمود وحدت‌ کلمه‌، امام عارف‌ و ‌ فقیه‌ هستند. وحدت کلمه عارف و فقیه حول محور توحید ، نبوت، امامت و ولایت فقیه است. اصلاً وحدت‌ خارج‌ از این‌ محور در دین‌ و در معرفت‌ وجود ندارد».

وی تاکید کرد: «ما که‌ نمی‌توانیم‌ وحدت‌ ساختگی‌ درست‌ کنیم‌. در واقع‌ می‌گویند شما از موضوع‌ حق‌تان‌، این‌ سفارش‌ قرآن‌ کریم که‌ گفته‌ «تواصوا بالحق‌ و تواصوا بالصبر» از این‌ سفارش‌ به‌ حق‌تان‌ و سفارش‌ به‌ صبرتان‌ کوتاه‌ بیایید تا با ما همراه‌ بشوید. با هم‌ برنامه‌ها‌ را پیش‌ ببریم‌. این‌ که‌ وحدت‌ نمی‌شود. یا بحث‌ فضای‌ اجتماعی‌ را مطرح‌ کردند، شایعه‌، دروغ و تهمت‌ نباشد، شایعه‌ و تهمت‌ مگر از طرف‌ ولایت‌ فقیه‌ و از طرف‌ بسیجی‌ها و از طرف‌ مسلمین‌ و از طرف‌ مجاهدین‌ مطرح‌ شده‌ که‌ نباشد این‌ را حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای عزیز در چالوس‌ فرمودند؛ شایعه‌ و تهمت‌ و بدنام‌ کردن‌، کار دشمن‌ است‌. یعنی‌ این‌ دشمن‌ است‌ که‌ شایعه‌ و تهمت‌ و بدنامی‌ را می‌خواهد. شایعه‌ و تهمت‌ و بدنامی‌ اتفاقاً ضد وحدت‌ است‌؛ بنابر این‌ امام‌ علی‌ (ع‌) فرمودند وقتی‌ فتنه‌ به وجود می‌آید تشخیص‌ حق‌ و باطل‌ مشکل‌ می‌شود. مثل‌ طوفان‌ می‌شود، غبار و خاک‌ زیادی‌ به‌ میان‌ می‌آید و آدم‌ دیگر نمی‌تواند تشخیص‌ بدهد دوست‌ را از دشمن‌. یا مسیر در مه‌، فتنه‌ مثل‌ طوفان‌ می‌ماند آدم‌ داخلش‌ نمی‌تواند حق‌ و باطل‌ را تشخیص‌ بدهد و حتی‌ ممکن‌ است‌ که‌ اگر جنگ‌ باشد آدم‌ نیروی‌ خودی‌ را بزند و وقتی‌ که‌ دید ندارد، وقتی‌ که‌ اوضاع درهم‌ شده‌ این‌طور اتفاق‌ می‌افتد. این‌ شرایط‌ فتنه‌ است».

‌این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با جریانات بعد از انتخابات دهم و اقدامات عملی جهت رفع فتنه نیز اظهار کرد: «آن‌ ‌ چیزی‌ که‌ در جریان‌ انتخابات‌ دهم‌ به‌ صحنه‌ آمد فتنه‌ای‌ بود که‌ آمریکا، انگلیس‌ و اسرائیل‌ و این‌ها طراحی‌ کردند و به‌ اجرا گذاشتند. بعضی‌ها هم آگاهانه یا ناآگاهانه به داخل این گردباد کشیده شده‌اند. حالا در شرایط فتنه ما باید چکار کنیم؟. اصل اول همین شاخص‌هایی است که حضرت امام(قدس الله) و رهبرعزیزما می‌دهند. می‌گویند نگاه کنید ببینید دشمن ذوق‌زده شده است از کارتان، پرهیز کنید. دیگرادامه ندهید. اگر دیدید دشمن خشمگین است بدانید که این کار شما درست بوده و این برای این است که آدم بتواند در فتنه درست حرکت کند».

وی اظهار کرد: «این شعارهایی که دارد طراحی می‌شود که مردم فریب بخورند و یا فتنه تداوم پیدا کند این‌ها راه حل قضیه نیست. راه حل قضیه این است که همه به تابعیت قانون دربیایند. ولایت فقیه در راس است بحمدالله، سفارش امام زمان(ع)است فرمودند به او مراجعه کنید. ما قانون اساسی داریم، نباید از چهارچوب قانون اساسی خارج شویم. نباید خطوط قرمز قانون اساسی را بشکنیم. قوانین را باید رعایت کنیم».

وی افزود: «و اما یک کار تازه، بالاخره در این آشوب‌ها و اغتشاشاتی که شد و قدری فضای سیاسی غبار آلود شد بعضی‌ها ممکن است که ابهاماتی در ذهن‌شان به وجود آمده باشد که ادامه کار مسیر سیاسی چیست؟ چون یکی از آفت های آشوب‌های بعد از انتخابات این بود که کار سیاسی درست هم نتواند تداوم پیدا کند».

فیروزآبادی یادآور شد: «بالاخره حضرت امام (ره) در زمان خودشان دو جناح را تایید فرمودند. هم این جناح و هم آن جناح با هم، با محبت و با تکیه به ارزش‌های انقلاب فعالیت کنند. امروز هم باید بتوانند جناح‌های سیاسی در جریانات سیاسی کشور فعالیت‌ کنند. جناح‌های‌ سیاسی‌ باید تکلیف شان‌ را روشن‌ کنند. نه‌ تکلیف‌ جناح‌ها بلکه‌ باید‌ مراجع‌ اصلی‌ کشور که‌ قانون‌ اساسی‌ تعیین‌ کرده‌، وزارت‌ کشور، شورای‌ عالی‌ امنیت‌ ملی‌ و مجلس‌، دست‌ به‌ کار شوند و مسیر سیاسی‌ درست‌ را به‌ شکل‌ قانونی‌ اعلام‌ کنند برابر قانون‌، اگر قانون‌ نداریم‌ قانون‌ آن‌ را تدوین‌ کنند و بفرستند مجلس‌ شورای اسلامی‌ و مجلس‌ سریع‌ تصویب‌ کند، بالاخره‌ کار سیاسی‌ باید در کشور صورت‌ بگیرد و کار سیاسی‌ هم‌ به هر‌ حال‌ جناح‌بندی‌ دارد».

وی ادامه داد: «موضوع‌ این‌ است‌ که‌ باید از خطوط‌ اصلی‌ نظام‌ خارج‌ نشوند. طرفداری‌ از آمریکا، اسرائیل‌ و انگلیس‌ نکنند، باید طرفدار براندازی‌ نظام‌ یا تغییر ‌ نباشند. باید با‌ اسلام‌ و مرجعیت‌ و روحانیت‌ برخوردی‌ نداشته‌ باشند. چون‌ این‌ها جزء اصول‌ ‌ مکتب‌ تشیع‌ و اصول‌ برپایی‌ ایران‌ و عظمت‌ ایران‌ است‌. این‌ها را مشخص‌ کنند و برای‌ احزاب‌ اعلام‌ کنند و احزاب‌ برابر دستور العمل‌های‌ وزارت‌ کشور و مصوبات‌ شورای‌ عالی امنیت‌ ملی‌ و قوانین‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ کار خودشان‌ را شروع‌ کنند و انجام‌ دهند و هواداران‌ و طرفداران‌شان‌ هم‌ نگران‌ این‌ نباشند که‌ حالا با ورود به‌ این‌ حزب‌ یا آن‌ حزب‌، ممکن‌ است‌ محکوم‌ شوند. حتی‌ خانواده‌ها بچه‌های‌شان‌ را نتوانند اداره کنند، اگر این‌ خطوط‌ روشن‌ شود و هرکس‌ بداند که‌ داخل‌ این‌ خطوط‌ می‌تواند حرکت‌ کند، تکلیف‌ ‌همه جوان‌ها روشن‌ می‌شود و همه خانواده‌ها و همه‌ احزاب‌ و خطوط‌ سیاسی‌ مشخص‌ می‌شود و فتنه‌ هم‌ غبارش‌ بر زمین‌ خواهد نشست‌. خداوند ان‌شاءالله همه‌ مسوولین‌ را سلامت‌ بدارد و به‌ آن‌ها توفیق‌ بدهد که‌ بتوانند این‌ مسوولیت‌ حساس‌ را در این‌ مقطع‌ زمانی‌ به‌ خوبی‌ از عهده‌اش‌ بربیایند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین