کد خبر: ۱۰۱۷۷۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

گزارشات واصله از مجلس، حکایت از تخلفات بودجه‌ای دولت از قوانین دارد

دولت قبل از نظارت بر معاملات شهرداری بر عملکرد خودش نظارت کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه دولت جهت نظارت وزارت کشور بر معاملات گران‌قیمت شهرداری‌ها، گفت: با توجه به گزارشات مربوط به تخلفات بودجه‌ای دولت از قوانین در بدنه دولت، ضرورت بیشتری برای نظارت وجود دارد. 

قنبری، مصوبه دولت بر معاملات شهرداری‌ها را نوعی تسویه حساب سیاسی دانست و تاکید کرد: عمده هدف دولت از چنین مصوبه‌ای کنترل و نظارت بر عملکرد شهرداری تهران است که آن هم با رویکرد سیاسی صورت می‌گیرد. 

او با اعلام اینکه این قبیل کینه‌کشی‌های سیاسی نه در شان دولت است و نه به نفع مردم، ادامه داد: کمک به شهرداری‌ها جزو وظایف قانونی و مسلم دولت است، ‌اما به طور حتم شورای شهر باید بر روی عملکرد شهرداری‌ها نظارت کند و دولت نباید به دنبال نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها باشد چرا که در این صورت وجو شورا‌ها بی‌خاصیت و فلسفه وجودی شوراها زیر سوال می‌رود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در بدنه دولت ضرورت زیادی برای اعمال نظارت وجو دارد و دولت اگر عطش نظارت بر امور دارد بهتر است به نظارت بر خود بپردازد. 

به گفته قنبری گزارشات واصله از مجلس حکایت از تخلفات بودجه‌ای دولت از قوانین دارد که بر این اساس می‌طلبد دولت ابتدا بر خودش نظارت کند و نظارت بر شهرداری‌ها را به شوراها بسپارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین