کد خبر: ۸۳۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۵
طبق آمارهای جدید؛

روزانه 22000 ویروس جدید شبکه جهانی وب را بمباران می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تنها در 8 ماه نخست سال 2008، تعداد ویروس‌های رایانه‌ای از مجموع بدافزارهای کشف شده در 17 سال گذشته یعنی از سال 1990 تا 2007 میلادی فراتر رفت.

بررسی‌های آماری جدید نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی روزانه 35000 کد مخرب کشف شده است که دستکم 22000 مورد آن، بدافزارهای کاملا جدید بوده‌اند .

PandaLabs ، لابراتوارهای تشخیص و کشف کدهای مخرب رایانه‌ای، طی گزارشی مفصل از وضعیت امنیت اطلاعات در سال 2008 عنوان کرد که تروژان‌ها هنوز هم محبوب‌ترین ابزار تخریب نزد خرابکاران اینترنتی محسوب می‌شوند و به تنهایی 70 درصد از کل کشفیات پاندا را به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین آگهی‌افزارها با تشكیل 20 درصد و کرم‌ها با اختصاص 4 درصد از کل بد افزارهای تولید شده درسال گذشته، کاربران اینترنت را در معرض بیشترین آلودگی‌های رایانه‌ای قرار دادند.

لوییس كرونز، مدیر ارشد لابراتوارهای پاندا، احساس کاذب امنیت در کاربران و در نتیجه، جدی نگرفتن شرایط حفاظتی در سیستم‌های رایانه‌ای خود را، از مهمترین عوامل تأثیر‌گذار بر كاهش ضریب امنیتی در اینترنت عنوان می‌كند:

«با توجه به افزایش تصاعدی كاربران اینترنت از طریق ورود نسل‌های جدید از جوانان و نوجوانان به فضای مجازی، خرابكاران اینترنتی به هیچ وجه نگران كاهش اهداف آسیب‌پذیر و قربانیان بالقوه خود نیستند. بنابراین راهكار مؤثر در كاهش مشكلات امنیتی اینترنت بیشتر به خود كاربران مربوط می‌شود. آن‌ها می‌توانند با جدی نگرفتن امنیت در جبهه خرابكاران و هكرها قرار بگیرند و یا برعكس با حفاظت از سیستم‌های خود،‌ به قدرت شركت‌های امنیتی بیافزایند».

انتشار ضد ویروس‌های جعلی در اینترنت و موج عظیم آلودگی‌های ناشی از آن‌ها نیز به عنوان یک اتفاق امنیتی در سال گذشته اعلام شده است .

این آگهی‌افزارها با نمایش پی‌در‌پی پیغام‌های غیر واقعی، به کاربران اعلام می‌کنند که رایانه آن‌ها آلوده به کدهای مخرب خطرناکی است که باید سریعا پاکسازی شوند و به آن‌ها پیشنهاد می‌کند که با پرداخت 50 تا 70 دلار یک ابزار ضد ویروس موثر و قدرتمند برای این مسئله دریافت نمایند.

پاندا اعلام كرد كه میزان درآمد خرابكاران و منتشركنندگان ضد ویروس‌های جعلی تا كنون به بیش از 65/13 میلیون دلار در ماه بالغ شده كه در افزایش توجه آن‌ها به استفاده از این نوع كلاهبرداری بی‌تأثیر نبوده است.

لطفا برای مشاهده گزارش کامل پاندا از وضعیت جهانی امنیت اطلاعات در سال گذشته میلادی به این آدرس مراجعه فرمایید :
http://www.pandasecurity.com/enterprise/security-info/tools/reports.htm
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین