کد خبر: ۹۰۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۶

کروبی: در انتخابات با انحصارطلبان و مفت‌خورها مواجه‌ایم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع هزاران تن از مردم شهر رشت تاکید کرد: «شما مردم باید در 22 خرداد با حضور در پای صندوق‌های رای سرنوشت خود را تعیین کنید».
 
به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مهدی کروبی طی سخنانی در اجتماع عظیم مردم رشت در ورزشگاه شهید عضدی این شهر گفت: «من افتخار می‌کنم که ایرانیم و همه شما نیز باید افتخار کنید که ایرانی هستید. من افتخار می‌کنم که یک قطره از خاک ایران نبوده که کانون تمدن و علم و دانش نباشد و افراد والا اندیش در آن زندگی نکنند».

وی با تجلیل از چهره‌هایی چون پروفسور سمیعی گفت: «افتخار می‌کنم که بزرگانی چون او و علما و روحانیونی در ایران زندگی می‌کنند و همواره نقش موثری را در عرصه‌ها ایفا کرده‌اند. چهره‌هایی همچون استاد قریب که مایه افتخار ما هستند».
 
وی افزود: «من افتخار می‌کنم که ایرانیم و افتخار می‌کنم که سلحشورانی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و دشمن را از سرزمین بیرون کردند». 

وی با اشاره به مبارزات آزادیخواهانه میرزا کوچک خان جنگلی گفت: «ایران آزادیخواهانی چون میرزای جنگلی داشته که سرافرازانه مقاومت کردند و برای آزادی ایران مبارزه کرده و جان خود را داده‌اند. آنها نقش موثری را در نهضت ملی شدن نفت و پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده‌اند».

کروبی همچنین به نفش مدیران حزبی و ستادی حزب اعتمادملی در استان گیلان اشاره کرد و گفت: «اکنون در این استان برادرانی چون آقایان بلوکی و احمدیان ایفای نقش کرده و در مسیر اصلاحات گام بر می‌دارند. همچنین برادرانی چون حضرتی، نوربخش، رئیسی، سلطانی‌فر و دیگران نیز همواره برای ارتقای استان گیلان تلاش کرده‌اند».
 
وی همچنین از نقش آیت الله قربانی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در این استان تجلیل کرد. 

مهدی کروبی با اشاره به نقش مردم در شکل گیری جریان اصلاحات گفت: «شما مردم پیشتازان حرکت اصلاحات هستید و در آغاز حرکت اصلاحات نقش ارزنده ای را ایفا کردید. البته من به اینکه اصلاحات ناکام ماند و به نتیجه نرسید، کاری ندارم، ولی حرکت موثری آغاز شد که مردم گیلان نیز در ایفای آن نیز نقش داشتند». 

رییس مجلس اصلاحات خطاب به جمعیت حاضر در سالن گفت: «فرزندان عزیز من روز 22 خرداد روز سرنوشت و روز انتخاب است. انتخابات ساده‌ای را پیش رو نداریم و رقابت جدی است». 

وی خطاب به مردم گفت: «اگر از وضعیت فعلی راضی نیستید، این را بدانید که اگر اندیشه فعلی دوباره حاکم شود، وضعیت در بخش‌های مختلف سخت تر خواهد شد. اگر اکنون سختگیری و انحصارطلبی، تورم، انزوای ایران در عرصه سیاست‌های خارجی وجود دارد، بدانید که با حاکم شدن مجدد اندیشه فعلی وضع سخت‌تر خواهد شد». 

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌هایش برای تغییر گفت: «بنده و افراد دیگر وارد عرصه انتخابات شده‌ایم و برنامه‌هایی را اعلام کرده‌ایم. همه باید آن برنامه‌ها را مطالعه کرده و با آگاهی و شناخت به انتخاب بپردازند».
 
کرویی با انتقاد از روند موجود در کشور گفت: «من از وضعیت اقتصاد فعلی ناراضی هستم و برخوردهای حذفی با مردم را قبول ندارم و نمی‌توانم تحقیر کردن مردم را تحمل کنم». 

وی با تاکید بر اینکه من مخالف ستاره کردن دانشجویان هستم، گفت: «چرا باید دانشجویی ستاره بگیرد. دانشجو خود ستاره آسمان است. دانشجو باید سیاسی باشد و اگر دانشجو سیاسی نباشد، مرده است».

وی افزود: «بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) زمانی که حرکت مبارزه‌ای‌اش را برای پیروزی انقلاب آغاز کرد، به دانشجویان آمریکا، اروپا و ایران نامه نوشت و از آنها خواست که داخل صحنه شوند. بنابراین امام همواره به حضور دانشجویان درعرصه‌های سیاسی اعتقاد داشت. حالا چطور است که خودمان حاکم شده‌ایم، دانشجو نباید در سیاست دخالت کند. این در حالی است که مقام معظم رهبری کسانی را که قصد دارند دانشگاه را از سیاست دور کنند، نفرین کرد».

کرویی تاکید کرد: «دانشجو جوان است و شور و نشاط دارد. ممکن است حرف‌های تندی هم بزند ولی باید او را تحمل کرد با اخراج و زندانی کردن دانشجویان نتیجه‌ای نمی‌گیریم». 

وی تاکید کرد: «من اگر رئیس جمهور شوم، وزیری را می‌آورم که مشکلات مردم را درک کند و اسیر افرادی نباشد که از کار سر در نمی‌آورند. من وزیری را می‌آورم که اگر کتابی اشکال داشت با نویسنده آن بنشیند و حرف بزند نه اینکه در راه پله با او صحبت کند و بگوید که کتاب سانسور شود، بلکه اشکالات را به او بگوید. من وزیری را انتخاب می‌کنم که با تمام گروه ها چپ و راست ارتباط داشته باشد و با خود من نیز مرتبط باشد تا با یکدیگر بنشینیم و عیوب را برطرف کنیم».
 
وی افزود: «شما برای برگزاری انتخابات با دو مشکل روبه رو هستید. نخست آن دسته از انحصارطلبانی که نمی‌خواهند به هیچ وسیله قدرت را از دست بدهند و دیگر آن دسته از کسانی که به مفت خوری سیاسی عادت کرده‌اند و تنها دنبال این هستند که ببینند کدام کاندیدا رای می‌آورد و کدام رای نمی‌آورد یا مردم به دنبال کدام کاندیدا هستند. نتیجه کار 23 خرداد معلوم می‌شود».

مهدی کروبی تصریح کرد: «رقابت در این دوره از انتخابات جدی است. البته امیدوارم نیروهای خودسر در انتخابات دخالت نکنند و همچنین کسانی که مدعی اصلاحات هستند به درگیری نپردازند، چراکه در این صورت ما به سراغ عوامل پشت پرده خواهیم رفت و مسائل را بیان می‌کنیم». 

کروبی خاطرنشان کرد: «چهار کاندیدا در عرصه انتخابات حضور دارند و ما انتخابات آزادی پیش رو داریم و هر کاندیدایی که مردم به او رای دهند، رئیس جمهور خواهد شد». 

کروبی در پایان تاکید کرد: «من از معاونانم غلامحسین کرباسچی، محمدعلی نجفی، محمدرضا عباسی فرد و دیگر چهره‌ها و شخصیت‌هایی چون محمدعلی رحمانی، جمیله کدیور، عباس عبدی و دیگر دوستان حزبی و غیرحزبی که مرا همراهی می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین