کد خبر: ۱۶۵۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲

شرکت کشتیرانی ایران و هند منحل شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فعالیت های شرکت کشتیرانی ایران و هند متوقف می شود.

به گزارش عصر ایران "سابياساچی هاجارا"، مدير اجرايی هندی شرکت کشتيرانی ايران و هند، روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری آسوشیتد پرس ،تحریم های بین المللی و به ویژه تحریم های آمریکا علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را دلیل این مساله اعلام کرد.

این مدیر هندی با اشاره به متوقف شدن فعالیت های این شرکت افزود که تصميم به توقف فعاليت های این شرکت هفته گذشته در نشست هيات مديره اتخاذ شده و برای اجرایی شدن دولت هالی ایران و هند و سازمان ملل باید این تصمیم را مورد تایید قرار دهند.

هاجارا با اشاره به اینکه پس از تحریم های اخیر علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعالیت هفت کشتی متعلق به این شرکت تقریبا غیر ممکن شده است ،افزود که دارایی های شرکت کشتیرانی ایران و هند پس از انحلال به طور مساوی بین دو شریک ایرانی و هندی تقسیم خواهد شد.

شرکت کشتيرانی ايران و هند در سال 1353 تاسيس شده است و 51 درصد سهام آن به شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی و 49 درصد آن به شرکت کشتيرانی هند تعلق دارد.

هندوستان یکی از عمده خریداران آسیایی نفت ایران محسوب می شود که با وجود فشارهای فزاینده آمریکا ، هنوز بیش از 9 درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران وارد می کند.

تحریم ایران برای تضمین امنیت اسرائیل

رویترز هم گزارش داد: شماری از اعضای کنگره آمریکا گفته اند در حال تدارک تحریم هایی جدیدی علیه تهران هستند که هدف از آنها ، اعمال محدودیت بر دریافت پول نفت صادراتی ایران است.

اعضای کنگره آمریکا امیدوارند تا پایان هفته آینده، این تحریم های جدید به تصویب اعضای این نهاد برسد.

هدف از این تحریم ها که تنظیم و تدوین آنها از هفت ماه پیش آغاز شده بود، اعمال محدودیت های بیشتر علیه تعاملات شرکت های نفتی و شرکت ملی نفتکش ایران و تعطیل کردن قدرت بانک های ایران برای نقل و انتقال الکترونیک پول است.

سناتور "هری رید" رهبر اکثریت در مجلس سنای آمریکا دیروز چهارشنبه گفت: پیش بینی می کنم مذاکرات درباره تحریم جدید ایران به زودی به موفقیت برسد.

وی افزود: این تحریم ها وسیله تاثیر گذاری برای کمک به توقف برنامه هسته ای ایران و تضمین امنیت هم پیمان ما یعنی اسرائیل است.
هم اکنون شرکت های نفتکش و کشتیرانی و بانک های ایران تحت تحریم های آمریکا قرار دارند.

رویترز می نویسد: اعضای کنگره آمریکا قصد دارند با رفع اختلاف نظر میان خود و بررسی چگونگی بستن راه های دور زدن تحریم های حمل و نقل پول و بیمه محموله های نفت، تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کنند.

یک منبع آگاه در سنای آمریکا هم گفت تلاش می کنیم قبل از تعطیلات کنگره در آگوست آینده، تلاش می کنیم در سنا و مجلس نمایندگان به توافقی درباره تحریم ایران دست یابیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
0
0
باعث تبريك دارد!!!!!چشم و دل اقاي ........ روشن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین