کد خبر: ۱۳۶۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷

روزانه 4 ايرانی در نتيجه حوادث ناشی از كار، می‌ميرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور در پنج ماه امسال 639 نفر به‌دنبال حوادث ناشی از کار در گذشتند. اين آمار نشان می‌دهد كه روزانه در كشور ما بيش از 4 نفر در نتيجه حوادث ناشی از كار جان خود را از دست مي‌دهند. 

هچنین 264 مورد از مرگ‌های ناشی از حوادث کار پنج ماه امسال در نتيجه سقوط از بلندی بوده است. اين آمار نشان می‌دهد كه روزانه دو نفر در نتيجه سقوط از بلندی جان خود را از دست می‌دهند.

"محمود خدادوست"، رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: «در پنج ماه سال گذشته 538 نفر به دلیل حوادث ناشی از کار و 196 نفر به علت سقوط از بلندی جان خود را از دست دادند.»

34 درصد رشد سقوط از بلندی 

وی افزود: «مقایسه آمار 264 نفری مرگ به دلیل سقوط از بلندی در پنج ماه امسال با آمار 196 نفر در مدت زمان مشابه سال پيش، 34.7 درصد رشد را نشان می‌دهد.»

این مسئول سازمان پزشکی قانونی در تشریح مهمترین دلایل مرگ‌های ناشی از حوادث کار اظهار داشت: «بعد از سقوط از بلندی، برخورد جسم سخت، برق‌گرفتگی، سوختگی، چاه گرفتگی و سایر موارد، دلایل دیگری بودند که جان 375 نفر را گرفتند. برخورد با جسم سخت هم با 12.9 درصد رشد از 155 نفر در پنج ماه نخست سال گذشته به 175 نفر در همین بازه زمانی در سال جاری رسید.»

زنان كمتر در معرض خطرات كاری هستند 

رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی در مورد جنسیت متوفیان ناشی از حوادث کار گفت: «در آمار 639 نفري امسال، 633 نفر مرد و تنها 6 نفر زن دیده می‌شود که می‌توان نتیجه گرفت، مردها با 99.1 درصد از کل آمار، بیش تر از زنان در معرض خطرات ناشی از حوادث کار قرار دارند.»

16 درصد رشد معاينات 

خدادوست در مورد افزایش معاینات حوادث ناشی از کار گفت: «معاینات مرتبط با حوادث ناشی از کار نیز در پنج ماه امسال، 16.8 درصد رشد داشت، به طوری که 8 هزار و 753 مورد در در پنج ماه سال گذشته به 10 هزار و 226 مورد در همین بازه زمانی در سال جاری رسید.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین