کد خبر: ۱۳۵۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶

علی مطهری: جبهه پایداری ابزار دست احمدی‌نژاد و مشایی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی مطهری می‌گوید اکثر موسسان جبهه پایداری زحمتی برای انقلاب نکشیده‌اند و در اثر اتفاقاتی جای انقلابیون راستین را گرفته‌اند.

علی مطهری تشکیل جبهه پایداری را موجب تفرقه در بین اصول‌گرایان دانست و گفت: ریشه شکل‌گیری این جبهه را بیشتر هواهای نفسانی می‌دانم تا مبانی فکری؛ بیشتر بغض با آقای هاشمی و لاریجانی و قالیباف و ... محرک این افراد برای تشکیل این جبهه بوده و کمتر به فکر حفظ انقلاب از آسیب‌ها هستند.

وی با بیان اینکه اکثر موسسان این تشکل زحمتی برای انقلاب نکشیده‌اند و در اثر اتفاقاتی جای انقلابیون راستین را گرفته‌اند، ادامه داد: من احساس می‌کنم حادثه‌ای شبیه آنچه که در مشروطه رخ داد در حال رخ دادن است، یعنی فرصت‌طلب‌هایی می‌آیند و انقلابیون اولیه را کنار می‌زنند و مسیر انقلاب را تغییر می‌دهند. البته وجود آقای لنکرانی در میان آنها یک وصله ناجور است. حیف ایشان است که در کنار آن افراد قرار گیرد و پیش‌بینی می‌کنم که ایشان جدا می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درپاسخ به اینکه جبهه پایداری چه گروهی از جامعه را نمایندگی می‌کند؟، اظهار داشت: اینها قبل از آنکه گروهی از جامعه را نمایندگی کنند، نمایندگی آقای احمدی‌نژاد و آقای مشائی را به عهده دارند و این که می‌گویند ما آقای احمدی‌نژاد را قبول داریم اما مشایی را قبول نداریم، یک تناقض است. چون آقای احمدی‌نژاد بارها گفته است که من افکار مشایی را قبول دارم و مشایی فردی زلال است. بنابراین این دو از هم تفکیک‌ناپذیرند و در واقع یک روح در دو بدن‌اند. در واقع جبهه پایداری ابزار دست احمدی‌نژاد و مشائی قرار گرفته است.

نماینده تهران در مجلس هشتم همچنین با اشاره به اظهارات اعضای این تشکل درباره اینکه نمایندگی قشر حزب‌الهی را دارند، گفت: این فقط یک ادعاست، بخش عظیمی از حزب‌اللهی‌ها از جمله سپاه و بسیج به خاطر سکوت اعضای جبهه پایداری در سال‌های گذشته در مقابل انحرافات فرهنگی دولت و تز مکتب ایران و حمایت متعصبانه آنها از دولت، این جبهه را قبول ندارند.

به نظر من اساساً جبهه پایداری به خاطر آن سکوت‌ها و حمایت‌‌ها از عوامل مؤثر شکل‌گیری جریان موسوم به انحرافی بوده است. زمانی که بنده فریاد می‌زدم که این دولت از نظر فرهنگی لیبرال است، یا خطر تز مکتب ایران را گوشزد می‌کردم، این افراد در مجلس و غیرمجلس به من حمله می‌کردند و انحرافات فرهنگی دولت را قبول نداشتند و مسأله مکتب ایران را هم یک مسأله فرعی و غیر‌قابل طرح می‌دانستند. در واقع جریان انحرافی محصول عملکرد موسسین جبهه پایداری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین