کد خبر: ۹۲۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۰

مشاور احمدی‌نژاد: حتی نمی‌توان پشت سر صانعی نماز خواند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مشاور امور روحانیت رئیس‌جمهور در مورد سخنان اخیر منتسب به آیت‌الله صانعی گفت: «در همان زمان كه این صحبت‌ها مطرح شد، عده‌ای از بزرگان حوزه گفتند اگر این حرف‌ها كه اثبات آن نیز كار سختی نیست ثابت شود، این فرد هركس كه باشد از عدالت ساقط است نه‌تنها مرجع نیست، بلكه حتی دیگر نمی‌توان پشت سر وی نماز خواند».

ناصر سقای‌بی‌ریا در گفت‌وگویی با ایلنا، در تحلیل خود از تذكرهای مراجع مبنی بر لزوم حفظ جایگاه مرجعیت و جلوگیری از هتک حیثیت آنها گفت: «متاسفانه در مواضع برخی افراد شاهد توهین به مراجع عظام بودیم كه من در همانجا اعلام كردم كه توهین به مراجع خط قرمز ماست، آنها كارشناسان ارشد ما هستند و در سطح بالای تقوا و علم می‌باشند و دارای مصونیت ‌می‌باشند و كسی حق ندارد كلمه‌ای به مراجع اهانت كند».

وی با تاكید بر اینكه كسانی كه این توهین‌ها را انجام داده‌اند عملا این كار را شروع كرده‌اند و نه اینكه در صدد انجام آن باشند، گفت: «متاسفانه این افراد به مسوولین نظام و مراجع توهین كردند و این نشان می‌دهد عناد آنها با نظام و اسلام است، هرچند كه ممكن است در ظاهر در كسوت روحانیت باشند، ولی با این كار خود تیشه به ریشه خود می‌زنند».

مشاور امور روحانیت رئیس‌جمهور در مورد اینكه بعضا وقتی مرجعی سخنی می‌گوید افرادی در سطح پایین‌تر پاسخ وی را می‌دهند نیز گفت: «در اسلام این حرف‌ها نیست هر‌كس از محدوده قانون و اسلام خارج شود همه وظیفه دارند به وی تذكر دهند».

سقای‌بی‌ریا در مورد سخنان اخیر منتسب به آیت‌الله صانعی نیز گفت: «در همان زمان كه این صحبت‌ها مطرح شد، عده‌ای از بزرگان حوزه نیز گفتند كه اگر این حرف‌ها كه اثبات آن نیز كار سختی نیست ثابت شود، این فرد هركس كه باشد از عدالت ساقط است نه‌تنها مرجع نیست، بلكه حتی دیگر نمی‌توان پشت سر وی نماز خواند».

وی با تاكید بر اینكه اسلام با كسی تعارف ندارد، گفت: «اگر كسی گناه كبیره‌ای مرتكب شود از عدالت ساقط می‌شود و تمام مناصبی كه عدالت را طلب می‌كند از وی گرفته می‌شود و اسلام از این جهت مصونیتی برای كسی قائل نیست».

سقای‌بی‌ریا در مورد اظهارات اخیر آیت‌الله موسوی اردبیلی و دغدغه‌های ایشان در این خصوص گفت: «دغدغه ایشان را ما نیز داریم، بالاخره ما باید جایگاه مرجعیت را حفظ كنیم و افراد در این میان مطرح نیستند، جان همه ما فدای اسلام، باید شان اسلام حفظ شود وگرنه وقتی كسی خطایی مرتكب می‌شود، مسوول كار خود است و نتایج آن را باید بپذیرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین