کد خبر: ۶۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۶
برای مذاکره با ایران درباره عراق

احمدی‌نژاد: آمریکا 40 بار خواهش کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌  محمود احمدی‌نژاد ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه «نتایج مذاكرات روز دوشنبه ایران و آمریكا به نفع مردم عراق باشد» تاکید کرد این مذاکرات ارتباطی به پرونده هسته‌ای ندارد. وی همچنین اعلام کرد که پس از 40 بار درخواست رسمی مقامات آمریکایی سرانجام با مذاکره با این کشور موافقت کرده و واشنگتن پس از تاکید او (احمدی‌نژاد) بر این که آمریکا اگر می‌خواهد با ما مذاکره کند باید درخواست رسمی بدهد، نسبت به این امر اقدام کرده است. 

احمدی‌نژاد كه روز دوشنبه  پس از مصاحبه‌ مطبوعاتی خود به پرسش خبرنگاران  پاسخ می‌گفت درباره نتایج مذاكرات ایران و آمریكا در مورد عراق گفت:« نتایج این مذاكرات برای ما هنوز مشخص نشده است؛ ولی امیدوارم برای كمك به مردم عراق باشد و همه‌ تلاش خود را انجام خواهیم داد تا نتایج این مذاكرات به نفع مردم عراق صورت گیرد.»

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تاثیر مذاكرات ایران و آمریكا در مورد عراق بر روی مسائل هسته‌ای ایران اظهار داشت:« مذاكرات امروز هیچ ارتباطی به مسائل هسته‌ای ندارد». وی افزود: آنها (آمریكایی‌ها) بیش از 40 بار پیغام دادند كه درباره امنیت عراق گفتگو كنیم. من بارها گفتم تقاضای رسمی دهید كه آنها نیز رسماً تقاضا كردند. 

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: در آن نامه اعلام كردند كه ما ترتیبات را به گونه‌ای باز گذاشته‌ایم كه اگر موضوع دیگری نیز می‌خواهید مطرح كنید، بگویید، كه من پاسخ منفی دادم. 




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین