کد خبر: ۱۶۰۹۸۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۲
در ديدار جمعی از فضلا و طلاب حوزه علميه قم

هاشمی رفسنجانی: بی‌اعتبار كردن دلسوزان كشور، بی‌اعتمادی مردم را در پي دارد

نتيجه توزيع نقدينگی بی‌ضابطه؛ تورم بی‌حد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار و پاسخ به سوالات جمعي از فضلا و طلاب حوزه علميه قم با تبريك مجدد مبعث رسول گرامي اسلام (ص)، اين عيد بزرگ را روز اتصال و ارتباط مجدد آسمان و زمين پس از قرن‌ها خالي بودن زمين از نبي و اديان تحريف‌شده خواند و گفت: اگرچه قرآن، اين معجزه الهي پس از رحلت پيامبر گرامي اسلام محجور شد اما جاري شدن اسلام در ممالك اطراف حجاز طي چند قرن تمدني را بنيان نهاد كه به لحاظ پيشرفت علمي مبناي تمدن امروز قرار گرفت.

به گزارش آفتاب، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني حلقه اتصال خلقت انسان و شروع اسلام را تاكيد خداوند تبارك و تعالي بر فضيلت قلم و دانش و استدلال خداوند براي سجده ملائكه در مقابل آدم به دانش ابوالبشر خواند و تصريح كرد: تاكيد اسلام بر تحصيل دانش و علم باعث شد كه اسلام و علوم اسلامي به سرعت در جهان آن روز گسترش يابد و الگوي موفقي براي ساير ملل قرار گيرد.

وي ادامه داد: انتظار ما از انقلاب اسلامي بازگشت به اسلام خالص و ناب و آن گوهري بود كه حضرت امام راحل از آن مي‌فهميدند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي، به دوران سخت استقرار و تثبيت انقلاب اسلامي و ايجاد ساختار مناسب نظام جمهوري اسلامي اشاره كرد و افزود: ساختار نظام بر اساس اعتقادات ديني و مكتب اهل بيت و قابل دفاع است اما آن چيزي كه قابل دفاع نيست عملكردهاي سليقه‌اي، باندي و گروهي است كه به نام اسلام و انقلاب اسلامي به مردم و جوانان ارائه مي‌شود.

هاشمي رفسنجاني اظهار كرد: اگر كار مخلصانه و براي خدا نباشد، عدالت در حرف باقي مي‌ماند و در عمل، بي‌عدالتي ترويج مي‌شود.

وي در ادامه به دوران سخت اما موفق جنگ و پس از آن اشاره و خاطرنشان كرد: پس از جنگ تلاش شد كه با وجود كمبود منابع ريالي و ارزي، زيربناها و اقتصاد كشور ساخته و احيا شود و توليد و اشتغال قابل قبولي براي جامعه فراهم شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ماهيت انقلاب اسلامي را فرهنگي و ديني خواند و الگوي اخلاقي و فرهنگي قرار گرفتن نظام اسلامي را از رسالت‌هاي انقلاب دانست و يادآور شد: روا نيست امروز پس از گذشت سه دهه از زحمات و خون دل خوردن مردم و خدمتگزاران كشور، فضايلي چون، اخلاص، صداقت و عدالت جاي خود را به رياكاري و خودنمايي، دروغ، غيبت و تهمت و بي‌عدالتي بدهد.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سوالي ديگر، به اوضاع اقتصادي كشور اشاره كرد و با يادآوري استعدادهاي بي‌نظير جمهوري اسلامي ايران به لحاظ منابع مادي و مالي، جغرافيايي و انساني، نتيجه توزيع نقدينگي بي‌ضابطه و زياد را تورم بي‌حد دانست و گفت: اگرچه گراني و تورم اكنون يكي از معضلات اساسي اقتصاد است اما مهمتر و بنيادي‌تر از آن تضعيف و تخريب ساختار اقتصاد سالم و پويا و نيز توليد و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي كشور است.

وي روحانيت و علما و مديران كشور را دو سرمايه اساسي نظام جمهوري اسلامي ايران برشمرد و با تاكيد بر لزوم حفظ جايگاه و حرمت اين دو در ميان مردم و مسئولان تصريح كرد: بي‌اعتبار كردن علما و روحانيون و همچنين مديران و دلسوزان كشور، هيچ‌گونه افتخاري ندارد و تنها تضعيف اعتماد مردم نسبت به آنان را در پي دارد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در پاسخ به سوالي در مورد دليل آنچه كه "سكوت و صبوري وي در برابر برخي هجمه‌ها و تخريب‌هاي رسانه‌اي" خوانده مي‌شد، گفت: رسانه‌هايي كه اين‌گونه بداخلاقي‌ها و تهمت و افتراها را هر روز اشاعه مي‌دهند و مراكزي كه آنها را هدايت مي‌كنند، به هيچ يك از اصول اخلاقي و اعتقادي پايبند نيستند و با احساس مصونيتي هم كه دارند به جايي پاسخگو نيستند.

هاشمي رفسنجاني اظهار كرد: در چنين فضاي رسانه‌اي ناسالمي آيا پاسخگويي به جو اختلاف و دعواي بيشتر در جامعه دامن نمي‌زند؟

وي در ادامه به پرونده‌ هسته‌يي كشور و چند دور مذاكرات جمهوري اسلامي ايران با گروه 1+5 اشاره و خاطرنشان كرد: اين مذاكرات نشان داد كه طرف‌‌هاي غربي اهل تعامل نيستند و صداقت ندارند و تنها زورگويي را مبناي كار خود قرار داده‌اند تا فرصت لازم را براي اهداف آينده به دست آورند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: در واقع آنان مي‌خواهند پرونده زورگويي‌شان همچنان باز باشد و در سايه آن سياست‌هاي استكباري خود را دنبال كنند.

هاشمي رفسنجاني راه درست مقابله با اهداف مستكبران را افزايش اتحاد و همدلي ميان مردم و مسئولان و ميان گروه‌ها و جريان‌هاي داخل نظام برشمرد و تصريح كرد: بايد به گونه‌اي در داخل متحد شويم كه دشمنان بيروني نتوانند نسبت به منافع كشور و ملت ما طمع بورزند.

وي همچنين به اوضاع جهان اسلام و تحولات منطقه به خصوص مصر اشاره كرد و همزيستي مسالمت‌آميز شيعه و سني را خنثي‌كننده توطئه دشمنان مغرض خواند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر مي‌خواهيم اهدافمان را به خوبي در دنيا پيگيري كنيم، بايد با جهان اسلام و ساير فرق و مذاهب اسلامي رابطه‌اي برادرانه و به دور از تعصب داشته باشيم.

هاشمي رفسنجاني، انقلاب مصر را از نتايج جهاد مردم اين كشور بزرگ اسلامي و اتحاد در دوران مبارزه خواند و با تاكيد بر لزوم هوشياري مسلمانان اظهار كرد: سنت انقلاب‌ها و حكومت‌هاي پس از آن همواره در صورت حفظ اتحاد، پيروزي قاطع بوده است و اميدواريم اوضاع كنوني مصر و جريان‌هاي حاضر در اين كشور به نفع مسلمانان و انقلابيون جهان اسلام باشد.

وي در پايان با تاكيد بر لزوم اصلاح اشتباهات در كشور گفت: خداوند با انقلاب اسلامي و ايجاد نظام اسلامي حجتش را بر همه ما تمام كرد چرا كه 50 سال پيش هيچ كدام از ما حتي تصور ايجاد حكومت اسلامي بر اساس مكتب اهل بيت (ع) را نداشتيم اما خداوند بر ما لطف و منت نهاد و حكومت اسلامي را در اختيار ما قرار داد و اميدواريم بتوانيم از اين امتحان الهي سربلند بيرون بياييم.

بر اساس اين گزارش، در ابتداي اين ديدار جمعي از حاضران ديدگاه‌ها و سوالات خود را پيرامون مسائل داخلي، بين‌المللي و وضعيت حوزه‌هاي علميه مطرح كردند و خواستار ارائه ديدگاه از سوي هاشمي رفسنجاني شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
0
دورود بر آقای هاشمی
سردار سازندگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
نه جانم
توزيع تقديتگي باعث تورم نيست نبوذ توليدي كافي مثل كمبود مرغداري ها باعث تورم است وامها ي توليدي درست اختصاص داده نشده بجاي گاوداري پول را گذاشتند به سود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
این نیز بگذرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
سلام ، تاوقتی که مملکت ثبات خود را در زمینه کشاورزی و صنعت و تولیدات ، و خودکفائی پیدا نکرده است ، باید شاهد عوارض اینها که ، مهاجرت به شهرهای بزرگ ، تکدی گری ، گرانی مسکن و خوراکیجات ، دزدی ، فساد ، گرانفروشی ، فحشا ، عرضه و مصرف موادمخدر ، بی فرهنگی و ............. است ، باشیم . باید مملکت به طرف اهداف اولیه انقلاب اسلامی ایران که مبتنی بر استقلال به معنای خودکفائی در کشاورزی و تولید و صنعت ، و همینطور به دور از فرصت طلبی های شرق و غرب و همین طور آزادی به معنای ، تشکیل شوراها و آزادی بیان منطقی و انسانی از طریق شوراها و صدا و سیما و مطبوعات و احزاب مختلف ، میباشد.
تاوقتی هم که مسئولین خیلی قشنگ صحبت می کنند ولی
در عمل بازده ندارند این است که بسیاری را منیت و تکبر فرا
گرفته و به جای شورا و مشورت ( که از اساسی ترین سوره های قرآن بزرگ میباشد و نظرهای خوب برگزیده می شود )
خود محوری را پایه و اساس قرار می دهند .
به عقیده اینجانب ، از رئیس جمهور گرفته تا وکلا و آقایان علما
همه به نوعی تنها هستند و همدلی دارند ولی همزبانی ،
خیر . این وسط هم بعضی از افراد ضد انقلاب در هر لباسی
مشغول سوء استفاده و تاراج بیت المال هستند .
باید هرچه زودتر با یاری خداوند ، آقایان علما ، در حضور رهبر محترم ، این تفرقه ها و کارشکنی ها را پایان داده و همه دست به دست هم داده و مملکت را که دارای مشکلات فراوانی میباشد ، به لطف پروردگار جهان و دعای ائمه اطهار (ع) ، نجات دهند . بازهم فراموش نکنیم ، آبروی هرجامعه ای
به رونق کشاورزی و صنعت و تولیدات داخلی آن جامعه بستگی دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
تمام کارخانجات تبدیلی متنند کارخانجات رب گوجه فرنگی درزمان آیت الله هاشمی ساخته شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
0
0
واقعاً باید حسرت دروران گذشته رابخوریم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
0
0
‫جناب هاشمی! یعنی بعد از همه این بالاو پایینها واقعا باور دارید که مردم به احدی اعتماد دارند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
0
0
متأسفانه این روزها فضای جامعه پرازتهمت وافتراء ودروغ وبی اخلاقی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
0
0
درزمان آیت الله هاشمی دولت مشغول ساختن زیربناهاوطرح های ماندگاربود ولی دولت فعلی همش به فکرکارهای تبلیغاتی وطرح های خلق الساعه ای است که بعدازچندماه باشکست مواجه می شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین