کد خبر: ۱۳۵۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۴

فرماندار همدان: روز ورود احمدی‌نژاد مثل شب قدر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسن قهرمانی‌مطلق بعد از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان همدان با اشاره به سفر هیئت دولت به همدان، بر میزان اهمیت پرشور بودن استقبال از هیئت دولت در همدان تأكید كرد و اظهار داشت: روز ورود رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی به همدان، به مثابه شب قدر این استان است چرا كه اگر در شب قدر برنامه سرنوشت یك ساله آدمی رقم می‌خورد در این سفر سرنوشت چند سال و یا حتی آینده این استان رقم می‌خورد.

وی با اشاره به نگرش‌های مختلف دینی، سیاسی، اجتماعی و فرامنطقه‌ای هر فرد، خاطرنشان كرد: در امر استقبال از رئیس جمهور، هر فردی هر نگرشی كه داشته باشد این مهم را مورد توجه قرار می‌دهد چرا كه در این زمینه رقابت شایسته و مثبتی صورت می‌گیرد.

فرماندار همدان با اشاره به سفر احمدی‌نژاد به نیویورک خاطرنشان كرد: دكتر احمدی‌نژاد در این سفر بیانات قابل توجهی را مطرح كرد و حضور و استقبال مردم نیز مهر تأییدی بر گفته‌های وی شد كه با این وصف ما نیز باید استقبال چشمگیری را در همدان برای وی رقم بزنیم.

وی متذكر شد: استقبال از هیئت دولت نوعی مهر تأیید مواضع محكم و مستحكم دولت نظام جمهوری ایران در قبال استكبار جهانی است چرا كه استكبارستیزی موضوع مورد توجه دكتر احمدی‌نژاد در سفر به نیویورک نیز بود.

قهرمانی‌مطلق اظهار كرد: امر استقبال از هیئت دولت را از منظر عرق ولایی، مذهبی، ملی و جهانی هم كه باشد وظیفه‌ای است كه باید بر اساس رسالت خود به آن توجه كنیم.

به گفته وی، استقبال از هیئت دولت امری مورد توجه دوستان و دشمنان این نظام است كه با تیزبینی خاصی رصد می‌شود كه با توجه به بیداری اسلامی باید از این مهم حمایتی همه‌جانبه كرد و حضوری پررنگ را به منصه ظهور رساند.

فرماندار همدان اضافه كرد: در امر حضور در استقبال از هیئت دولت باید به گونه‌ای عمل كنیم كه دشمنانی كه خواهان تضعیف پایه‌های این نظام هستند معادلات شومشان بهم بریزد و زبانشان كوتاه شود.

وی خطاب به مسئولان شهرستانی همدان متذكر شد: در زمینه تبلیغات و نصب بنر و... برای تبریک ورود هیئت دولت به همدان به هیچ عنوان نباید از اعتبارات دولتی استفاده شود چرا كه استفاده از اعتبارات دولتی در این راستا شرعاً و عقلاً مجاز نبوده و ممنوع است.

قهرمانی‌مطلق عنوان كرد: در حال حاضر فضای بصری شهر برای ورود هیئت دولت به همدان آماده است و یک بسیج عمومی در این زمینه شكل گرفته است كه به واقع بسیار سازمان‌یافته است. 

وی با اشاره به شورای برنامه‌ریزی استان همدان نیز یادآور شد: در این جلسه، اعتبارات فرهنگی استان همدان درصدبندی و ابلاغ شده است كه در آن اعتبارات مناسبی برای ساخت حوزه‌های علمیه، مساجد و مصلی‌ها، ورزش استان و ورزش مدارس، ارشاد اسلامی، كانون‌های فرهنگی مساجد، سازمان تبلیغات و... اختصاص داده شد.

فرماندار همدان با تأكید بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمینه حضور هیئت دولت به همدان، گفت: با توجه به برنامه‌های متعدد رئیس جمهور در استان همه امكانات در اختیار باشد و از این نظر مشكلی وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به درخواست حضور احمدی‌نژاد یا وزیران وی به شهرهای كوچكی چون مریانج، تصریح كرد: در گذشته حضور یک وزیر حتی در مركز یک استان هم عادی نبود، اما به بركت دولت خدمت‌گذار در حال حاضر شهرهای كوچک نیز خواسته حضور مقامات ارشد كشوری را دارند كه این به دلیل آن است كه خطوط و محدودیت‌ها شكسته شده است.

قهرمانی‌مطلق گفت: به شرط تأیید، مسیر استقبال از رئیس‌جمهور در همدان همان مسیر گذشته به مقصد استادیوم قدس خواهد بود كه بر این اساس مركز ثقل تجمع استقبال باید در این استادیوم دیده شود.

وی با اشاره به سفرهای اول تا سوم هیئت دولت به استان همدان، با بیان اینكه در دور نخست سفر احمدی‌نژاد به همدان، این شهرستان 148 مصوبه داشت، یادآور شد: اعتبار ملی كه از این طریق شهرستان همدان گرفته 354 میلیارد تومان و اعتبار استانی 14 میلیارد و 330 میلیون تومان بوده است كه جمع دو اعتبار تخصیص یافته 366 میلیارد و 927 میلیون تومان بوده است. 

فرماندار همدان با بیان اینكه پیشرفت فیزیكی مصوبات دور نخست سفر 95 درصد بوده است، گفت: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به همدان، 112 مصوبه شهرستانی داشتیم كه اعتبار ملی كه بنابر آن به شهرستان همدان تخصیص داده شد، 191 میلیارد تومان و استانی 20 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده كه در مجموع 211 میلیارد و 430 میلیون تومان بوده است كه پیشرفت فیزیكی 92 درصد را داشته است.

وی با بیان اینكه در سفر چهارم احمدی‌نژاد به همدان پروژه‌هایی كه به هر دلیلی به اتمام نرسیده مورد توجه قرار می‌گیرد، عنوان كرد: پروژه‌هایی كه قابلیت اجرا دارد، اجرایی شده و پروژه‌هایی كه قابلیت اجرا ندارد، حذف خواهد شد.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینكه دور سوم سفرهای احمدی‌نژاد به همدان به نسبت قبل وضعیت بسیار بهتری داشت، خاطرنشان كرد: این سفر 201 مصوبه داشت كه اعتبار ملی آن 184 میلیارد تومان و استانی آن 28 میلیارد تومان بوده كه در مجموع 212 میلیارد تومان با 36 درصد پیشرفت فیزیكی بوده است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار همدان نیز ضمن تأكید بر لزوم توجه به امر استقبال از هیئت دولت در همدان، گفت: آموزش و پرورش نواحی 1 و 2 و بخش نهاوند باید در ارتباط با گروه سرود 2 هزار نفری دانش‌آموزان هماهنگی‌های لازم و كافی را داشته باشند. 

محمدعلی محمدی اذعان كرد: همه دستگاه‌ها باید هم و غم خود را در ارتباط با همكاری در زمینه استقبال از هیئت دولت به كار گیرند تا به درستی پوشش داده شود. 

وی در پایان خاطرنشان كرد: تا دو روز آینده آمادگی كاملی برای دریافت و نصب بنرهای استقبال ادارات و دستگاه‌های همدان را در استادیوم قدس داریم تا به این واسطه نیز بتوانیم فضاسازی مناسبی را داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین