کد خبر: ۱۴۳۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۳
در جمع علما، روحانیون، مدیران و کارکنان مجمع

آیت‌الله‌هاشمی: مردم در صحنه نباشند، حكومت اسلامی شكل نمی‌گيرد

ترویج و تبلیغ اسلام مبتنی به زور نبود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مراسم سوگواری حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و نیز شهادت جانگداز امام هشتم، امام رضا(ع) در جمع علما، روحانیون، مدیران و کارکنان مجمع مجمع تشخیص مصلحت نظام، روزهای پایانی ماه صفر را ایام مصائب بزرگ مسلمین جهان به خصوص جهان تشیّع خواند و با اشاره به رسالت بزرگ انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) گفت: آگاهی و روشنی‌بخشی نسبت به جهل و خرافات و نیز تأسیس مدینه‌النبی اولین رسالت رسول اکرم(ص) بود.

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه اگرچه انبیای الهی و ائمه معصوم موظف به ابلاغ وحی و هدایت جامعه از ظلمت، خرافات و ناآگاهی بودند، تصریح کرد: موفقیت و به نتیجه‌رسیدن رسالت بزرگان دین در پرتو پذیرش و اقبالی بود که مردم به این بزرگواران داشتند و اگر این اقبال و درخواست از سوی مردم نبود، اسلام، اعتقادات و اخلاقیات نیز رشد و توسعه نمی‌یافت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مناقب و فضائل اهل بیت(ع) به خصوص حضرت عل(ع) و فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی(ع)، به روزهای پایانی عمر پربرکت حضرت رسول(ص) و نگرانی‌های ایشان نسبت به آینده امتش اشاره کرد و با تأکید بر آیات قرآن کریم و روایات معصومی(ع) اتکاء به مردم را مبنای اسلام و گسترش آن خواند و تأکید کرد: ترویج و تبلیغ اسلام مبتنی به زور نبود و پیامبر گرامی اسلام آن‌قدر نزد مردم محبوبیت داشتند و عزیز بودند که مؤمنین نمی‌گذاشتند آب وضوی ایشان به زمین بریزد و واضح است در این فضا برای پذیرش و گسترش اسلام و قرآن نیازی به توسل به زور نبود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مصائب و مظلومیت‌های امام دوم شیعیان، بی‌وفایی اهالی کوفه و عدم همراهی آنان با امام مجتبی(ع) را یکی از دلایل مهم صلح آن حضرت خواند و گفت: امام حسن(ع) حتی برای نبرد با معاویه سپاه هم آماده و راهی کرده بود، اما وقتی دید مردم همراهی نمی‌کنند، مصلحت را به حفظ کیان اسلام دید و مجبور به پذیرش صلح شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گسترش روزافزون اسلام و مسلمانان در جهان، وظیفه آگاهی‌بخشی بزرگان دین و ابلاغ رسالت توسط آنان را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای برپایی حکومت اسلامی، اگر مردم پا به میدان گذاشتند و بر پیمان خود استوار ماندند، کار به سامان می‌رسد، ولی اگر مردم همراهی نکردند چنین وظیفه‌ای از دوش ائمه علیهم‌السلام نیز برداشته می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
0
سلام هر کار میکنم نمیتونم وارد سایت آقای هاشمی بشم .نمیدونمم این صفحه رو میخونه یانه ؟ با این حال همین جا میگم که : من و خانواده ام قلبادوستتون داریموگوش به فرمان آقا و شما هستیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین