کد خبر: ۸۲۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۶

زنی که با دیگران متفاوت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جراحان بیمارستان شهید مفتح ورامین در یک جراحی نادر با پدیده‌ای استثنایی در درون بدن یک زن روبرو شدند . 

 به گزارش سرویس علم وفناوری به نقل از واحد مرکزی خبر ، خانم حوا حسینی بیمار 17 ساله که با ابراز ناراحتی درد شکم برای جراحی و برداشتن کیست تخمدان به بیمارستان شهید مفتح ورامین مراجعه کرده بود هیچ وقت فکر نمی‌کرد که آناتومی بدنش با دیگران فرق داشته باشد .

پس از اینکه جراح زنان و زایمان کیست حدود هفت کیلویی را از تخمدان این بیمار بیرون آوردند به احتمال درد در آپاندیس مشکوک شدند و طبق روال عادی به شکاف سمت راست بدن وی اقدام کردند.

آنها با جستجوی فراوان نتوانستند آپاندیس را در سمت راست بدن پیدا کنند بنابراین از جراح عمومی بیمارستان درخواست کمک کردند.

جراحان پس از جستجو متوجه بر عکس بودن تمام احشای داخل بدن وی شدند ؛ بطوری که قلب ، کبد و آپاندیس این خانم در خلاف محل‌های طبیعی بدن قرار داشت.

دکتر منصور مهرزاد جراح عمومی بیمارستان شهید مفتح این پدیده را نادر دانست و گفت : «این پدیده با عنوان situs inversus مادرزادی است که با معاینه بدن می توان از وجود آن آگاه شد».

وی گفت: «متقارن نبودن داخل بدن مشکلی برای فرد مبتلا ایجاد نمی کند اما ممکن است در مواقع اورژانسی پزشک یا جراح را با مشکلاتی در تعیین محل دقیق احشای بدن مواجه کند».

طبق بررسی‌ها پدیده برعکس بودن احشای درونی بدن یک در 60 میلیون نفر است . مشاهده وجود قلب در سمت راست نیز یک به دوازده هزار نفر است.

حوا حسینی زن بیماری که پس از عمل متوجه متفاوت بودن بدنش با دیگران شده بود از اینکه با دیگران فرق دارد ابراز خوشحالی کرد .

از او پرسیدیم که آیا دراین 17 سال متوجه برعکس بودن قلب و اعضای بدن خود نشده است گفت : «با اینکه چندین بار بیمار شده ام اما پزشکان پی به این موضوع نبرده بودند».

وی افزود: «خودم نیزهیچ وقت احساس تپش قلب در سمت راست بدنم نداشتم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین