کد خبر: ۹۸۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۹

پزشکیان: وحدت با گرفتن و زدن و پرونده درست کردن امکان‌پذیر نیست

در حال حاضر بیکاری غوغا می‌کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، دکتر مسعو پزشکیان نطق میان دستور امروز خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را با درود به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب، و این شعر که «لاله این چمن‌آلوده رنگ هست هنوز، سپر از دست مینداز که جنگ هست هنوز، ای که آسوده نشستی لب ساحل، برخیر که تو را کار به گرداب و نهنگ هست هنوز» آغاز کرد.

وی گفت: امروز که روز معلم است را به معلمان بزرگوار و کسانی که زحمت و تربیت و آموزش علم را می‌کشند تبریک می‌گویم، این شعر را خواندم که بگویم اگر در این مملکت بخواهیم به جایی برسیم به یکسری مقدمات اصولی نیاز داریم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز تصریح کرد: قدم اول این است که چشم‌اندازی که مقام معظم رهبری گفته‌اند به‌عنوان یک میثاق ملی بپذیریم، وقتی پذیرفتیم که ایرانی را می‌خواهیم آباد، آزاد و عدالت‌بخش که در آن بیکار و فساد فقرو زور و قلدری نباشد برای رسیدن به این هدف هیچ راهی ندارد که با وحدت جلو برویم.

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس تاکید کرد: اگر ما وحدت نداشته باشیم به جایی نخواهیم رسید، علم و عمل و ایمان است که ما را می‌تواند به آنجا برساند و علم و عمل و ایمان در وحدت جامعه اسلامی شکل می‌گیرد.

این عضو کابینه دولت اصلاحات با بیان اینکه واقعیت جامعه این است که درحال حاضر بیکار داریم و بی‌عدالتی وجود دارد، اظهار داشت: بچه‌های فقرا در مناطق محروم در کلاسی که درس می‌خوانند امکانات‌شان از نظر اساتید و معلم و امکانات با شمال شهر و نقاط برخوردار قابل مقایسه نیست، در بیمارستان‌های حتی دولتی کسانی که محروم و فقیر هستند، مشکل دارند و زندگی آن‌ها با سختی می‌گذرد.

نماینده تبریز تاکید کرد: در حال حاضر بیکاری غوغا می‌کند، جوانان ما بیکار هستند، برای اینکه جواب بیکاری، بی‌عدالتی و ظلم و ستم را بدهیم، باید علم داشته باشیم و برای کسانی که برای علم زحمت می‌کشند احترام بگذاریم نه در حرف که در عمل و علم را به‌عنوان شاخص بپذیریم و به علم و عالم احترام بگذاریم.

وی تصریح کرد: باید علم داشته باشیم نه در حرف، بلکه در عمل و علمی که با عمل و ایمان توام باشد.

پزشکیان گفت: همه پذیرفته‌ایم باید عدالت باشید، فقر از بین برود، فحشا نباید در جامعه باشد و انصاف و عدالت در جامعه حاکم باشد، اما بدون وحدت این راه را نمی‌شود رفت.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) می‌فرماید:شما ای حسن و حسین! ای کسانی که وصیت من به‌دست‌شان می‌رسد، توصیه می‌کنم شما را که تقوا داشته باشید." خطبه 16، تقوا از دید علی(ع) را نشان می‌دهد و آن این است:"خطاها اسب وحشی هستند و کسانی که سوار این اسب بشوند به آتش می‌روند." نمی‌گوید گناه، تهمت، افترا و نامردی بلکه می‌فرماید خطا کنی در جهنمی.

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با بیان اینکه در این اوضاع که خطا نباید کرد ما چه‌ها می‌کنیم، گفت: علی (ع) می‌گوید به تقوا و نظم و اصلاح توصیه می‌کنم که از نماز و روزه شما واجب‌تر است. شنیدم از رسول خدا که اگر نماز بخوانی اما اگر اختلاف درست کنی به جایی نمی‌رسی.

وی ادامه داد: راه‌حل اختلاف را در همان خطبه می‌فرماید که در حضور متقی، تقوا به عنوان حرکت بدون خطا در همه شئون زندگی انسان است، در حضور متقی، حاصل یک جامعه گرسنگی و بی‌آبی نیست.

پزشکیان افزود: علی (ع) می گوید اگر فساد، بی‌آبی، گرسنگی و گرفتاری هست، بروید در خانه‌های خود مخفی شوید، توبه کنید و اختلافات خود را حل کنید، اگر حمد می‌کنید و بزرگ می‌شمارید، افراد و شخصیت‌ها را بزرگ نکنید بروید خدا را ستایش و حمد کنید و اگر ملامت می‌کنید، خودتان را ملامت کنید.

وزیر بهداشت دولت سیدمحمد خاتمی تاکید کرد: واقعیت جامعه ما این است که اگر بخواهیم به چشم‌انداز برسیم، وحدت نیاز داریم، وحدت با گرفتن و زدن و تحریم‌کردن و پرونده درست کردن امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: وحدت با دل به هم دادن، دست به دست دادن و درجهت هدف رفتن است، ما برای اینکه وحدت ایجاد کنیم حق نداریم که در جامعه تفرقه درست کنیم.

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با بیان اینکه اگر وحدت آسیب ببیند هم این طرف و هم آن طرف مقصر است، گفت: اگر به دنبال ولایت هستیم، باید دنبال وحدت برویم، به جای اینکه دیگران را زیر سئوال ببریم، خراب کنیم، نابود کنیم و فحش بدیم و پرونده درست کنیم به خودمان بپردازیم و خودمان را نقد و ملامت کنیم.

پزشكیان در پایان با اشاره به نطق دکتر علی‌رضا مرندی در ارتباط با كنترل جمعیت، این مسأله را یک بحث اساسی دانست و خاطر نشان کرد: بحث کنترل جمعیت بحث اساسی است، اگر واقعا می‌توانیم 100 میلیون و 200 میلیون جمعیت داشته باشیم برای افرادی که الان گرسنه هستند و بیکار و مبتلای به فساد و اعتیار شدند، کار ایجاد کنیم و آن‌ها را اصلاح کنیم و بعد به سراغ افزایش جمعیت برویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین