کد خبر: ۹۲۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۵

واکنش کروبی به اظهارات فرمانده سپاه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر‌كل حزب اعتماد ملی در واكنش به سخنان اخیر فرمانده سپاه تاكید كرد: «آقایان به مسائل سیاسی و دسته‌بندی نپردازند، چرا كه خود این موضوع برای سپاه مضر است، اگر كسی به این بحث‌ها وارد شود بحث‌های دیگر نیز پیش می‌آید».

مهدی كروبی در حاشیه مراسم بزرگداشت عبدالعزیز حكیم در جمع خبرنگاران درباره جلسه اخیر خود با هیات سه نفره قضایی اظهار داشت: «توضیح درباره این جلسه بر عهده معاون اول قوه قضائیه است؛ اما جلسه بسیار خوبی بود كه در آن توضیحات لازم ارائه شد و نقطه‌نظرهای خود را بیان كردم و قرار شد مسائل مطرح شده در این جلسه را آنها مطالعه و بررسی كنند تا به نتیجه برسیم».

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم از آیت‌الله لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به‌دلیل تشكیل این جلسه تشكر كرد و گفت: «شنیده‌ام به خلفی، رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه گفته‌اند كه این ماجرا را پیگیری كنید تا آنچه هست روشن شود».

وی در پاسخ به این پرسش كه در گذشته خواهان امنیت برای شاهدان مستندات خود شده‌اید آیا موضوع در جلسه مطرح شد، گفت: «این موضوع نیز در این جلسه مطرح و صحبت شد نتایج جلسه فعلی بسیار خوب بود و امیدواریم نتایج آن همچنان ادامه داشته باشد».

وی تاكید كرد: «قرار شده است ارتباط‌ ما با این جلسه ادامه داشته باشد و اگر لازم شد مجددا در جلسه حاضر شده و مستندات لازم را ارائه دهیم. حتی قرار شده نامه دیگری را به محسنی‌اژه‌ای بفرستم».

كروبی درباره اظهارات اخیر فرمانده سپاه گفت: «ما كه در این قضایا نیستیم. شنیده‌ام و خوانده‌ام كه فرمانده سپاه اظهار نظر كرده است، اما من نظرم این است كه آقایان این همه به مسائل سیاسی و دسته‌بندی نپردازند، چرا كه خود این موضوع برای سپاه مضر است اگر كسی به این بحث‌ها وارد شود بحث‌های دیگر نیز پیش می‌آید».

وی درباره این پرسش که آیا خبر ناپدید شدن یکی از شاهدان حوادث اخیر صحت دارد، اظهار داشت: «یکی از اشخاص که مورد سوال قرار گرفته است دو نوع برخورد با وی شد. یکی برخورد دادستان کل کشور وقت با وی بود که برخورد مناسبی بود و قول داده شده بود که موضوع را پیگیری کند و برخورد دیگر به حالتی بود که شخص از آن برداشت تهدید کرده بود و از خانواده وی نیز تحقیق صورت گرفته بود و به جای اینکه مساله درست شود، عکس شد و گویا چند روزی هم از این شخص خبری نبود».

دبیر‌كل حزب اعتماد ملی در پاسخ به این پرسش كه پرونده روزنامه اعتماد ملی به قاضی دیگری واگذار شده است، گفت: «پرونده این روزنامه به شخص دیگری که همین مساله را پیگیری می‌کند، واگذار شده است برنامه دارند که دوستان این موضوع را پیگیری کنند و بنا دارند با رییس قوه قضاییه نیز صحبت کنند».

كروبی در پاسخ به این سوال كه زمان انتشار روزنامه اعتماد ملی چه زمانی خواهد بود گفت: «اگر برخی اجازه دهند، ما روزنامه را منتشر می‌كنیم. اگر فردا مجوز را صادر كنند، بی‌شک روزنامه اعتماد ملی شنبه منتشر خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین