کد خبر: ۹۱۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۳

احمدی‌مقدم: در اتفاقات بازداشتگاه کهریزک من هم مقصرم

هیچ‌یک از فوت‌شدگان بر اثر ضرب و شتم فوت نکرده‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار احمدی مقدم در پاسخ به سوالی درباره بازداشتگاه کهریزک گفت: «مسوولان ارشد ناجا نقشی در مشکلات ایجاد شده در این بازداشتگاه نداشتند و یک مسوول حفاظتی و نظارتی که باید تخلفات را گزارش می‌کرد، به همراه مسوول اردوگاه برکنار و بازداشت شده است».

وی با اشاره به این که این اتفاقات در سازمانی افتاده که بنده مسوول آن هستم، گفت: «در این بازداشتگاه و اتفاقات آن من هم تقصیر دارم؛ قصد ندارم از زیر بار مسوولیتی که دارم، شانه خالی کنم اما از همان ابتدا تاکید کردم که دانشجویان نباید به این بازداشتگاه رفته و افرادی که به این بازداشتگاه می‌روند، نباید در کنار اراذل و اوباش نگهداری شوند. اما در عین حال افرادی که به این بازداشتگاه فرستاده شدند، با احکام دادسرا به این محل اعزام شده‌اند. از سوی دیگر به دلیل کمبود جا نتوانسته بودند آن‌ها را در محل‌های دیگری نگهداری کنند که به نظر بنده این کار به هیچ عنوان صحیح نبوده است».

فرمانده نیروی انتظامی افزود: «پس از بررسی شرایط در بازداشتگاه کهریزک مدیر بازداشتگاه بازداشت و سپس عزل شد. در این پرونده سه ماموری که به صورت خودسرانه نسبت به تنبیه بدنی شدید تعدادی از بازداشت‌شدگان اقدام کرده بودند، بازداشت شده و افرادی که توسط این ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، می‌توانند شکایت کنند».

وی درباره مرگ تعدادی از بازداشت‌شدگان در کهریزک با بیان این که هیچ‌یک از فوت‌شدگان بر اثر ضرب و شتم فوت نکرده‌اند، گفت: «این که منشا بیماری و ویروس منتشر شده، از خود محل بوده و یا آن که از خارج از آنجا منتقل شده، هم اکنون توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۸
0
0
چرا خود اقاي احمدي مقدم را محاكمه نمي كنيد ؟ خودش هم مي گويد مقصر است. فكر كنم ايشان انتظار پاداش هم دارد . فرمانده اي كه خود اعلام ميكند در انجام مسئوليتش كوتاهي نموده بايد استئفا داده و مورد بازخواست قرارگيرد. راستي چرا اين ماموران در برنامه هاي زنده تلويزيوني محاكمه نمي شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۸
0
0
واضح است که دستگیری آن مسوولان به خاطر درز نکردن اخبار و و حقایق بیشتر از این است! لطفا به آن مسوولان کمک کنید تا خدای نکرده خودکشی نشوند.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۸
0
0
شما چرا نظرات مردم را چاپ نميكنيد. يا ترسو هستيد يا مزدور. مطلبي كه من فرستاده بودم نه توهين بود و نه چيز ديگري. حقيقت را نمايش دهيد. نسل جديد داراي امكانات زيادي است . نسلي كه انقلاب كرد تنها ارتباطش با اخبار, بي بي سي بود و نوار هاي ضبط شده و از نظر اي كيو و موارد ديگر نيز در سطح زير صفر و دهات. جلوي سونامي را نمي توانيد بگيريد.
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۹
0
0
آقای سردار مثل اینکه توجه ندارند که مسئله فقط به تنبیه ختم نمیشود مسئله شکنجه و کشتار دها نفر در بازداشتگاهها از جمله کهریزک و مهمتر از همه تجاوزت [...] بازداشتی اینک روی میز است ! کاری که حتی در زندانهای شاه هم البته زندانیان سیاسی سابقه نداشته چون اگر بود خیلی از آقایان بعد از انقلاب حداقل اشاره ای به آن میکردند . فقط یادتان باشد که مردم بسیار هوشیارتر از شما هستند و اطلاعاتشن را فقط از ماموران وظیف شناس نمیگیرند .
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۹
0
0
che khoob shod ke goftin shoma ham moghaser boodin vaela ma aslan nemidoonestim ke ki moghasere......[...]sazad
ke madaran zibatarin farz_andane aftaab va aab
hanooz sar az sajade bar nagerefte_and....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین