کد خبر: ۱۵۹۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

پاي انقلاب و نظام خواهم ايستاد

اداره كشور توسط جوانان لازمه پويايي جامعه است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی-  آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به درخواست‌هاي مكرر براي حضور بيشتر در عرصه تحولات كشور و گفتگوي بيشتر با مردم و جوانان، بر حضور هميشگي خود در صحنه انقلاب و نظام تأكيد كرد و افزود: بيش از 60 سال است كه در عرصه سياسي و مبارزاتي كشور فعال بوده و هستم و تا زماني كه توان و فايده‌اي براي كشور داشته باشم تا پايان عمر پاي انقلاب و نظام ايستاده و خواهم ايستاد. 

به گزارش آفتاب،رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: آنچه بايد مبناي فعاليت قرار گيرد خدمت به اسلام، انقلاب، مردم و كمك به پيشرفت، اتحاد و همدلي و پرهيز از تفرقه و دعواست، چرا كه نفع تشتت و تفرقه به دشمنان كمين كرده كشور خواهد رسيد. 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسشي پيرامون وضعيت كنوني كشور پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامي، به سياست‌هاي كلي نظام در بخش‌هاي گوناگون و سند چشم‌انداز 20 ساله كشور اشاره كرد و گفت: مطابق اين سياست‌ها و سند چشم‌انداز ما مي‌بايست داراي مقام اول و الهام‌بخش در منطقه باشيم و در قله علمي و پيشرفت منطقه قرار بگيريم. اكنون نيز اگرچه به خاطر برخي ضعف‌ها و نارسايي‌ها از اهداف و آرمان‌ها عقب هستيم، اما به لحاظ پيروي از مكتب حيات‌بخش اهل بيت(ع) و وجود امكانات جغرافيايي، انساني و مادي فراوان كشور و حضور آگاهانه و هوشيارانه مردم، اميدوارم كه در مسير صحيح پيشرفت قرار بگيريم. 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالي در خصوص مشكلات معيشتي، اشتغال جوانان و تنگناهاي اقتصادي كشور، هدفمندي يارانه‌ها را به لحاظ مبنايي سياستي درست و لازم خواند و با اشاره به صحيح اجرا نشدن اين برنامه و به انحراف رفتن آن گفت: پس از جنگ سياست اصلي كشور اين بود كه با ساختن زيربناها و تشويق توليد ملي، اشتغال در كشور گسترش يابد و با ايجاد اشتغال براي حداقل دو نفر در هر خانواده درآمد خانواده‌ها و كشور افزايش يابد. 

ايشان افزود: هدف اصلي طرح هدفمندي يارانه‌ها نيز حمايت از توليد، ايجاد اشتغال و رونق زمينه كسب و كار در كشور بود نه توزيع پول بين مردم. 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به نگراني برخي از حاضران از گسترش يأس و نااميدي نسبت به برخي از عملكردها، مردم و جوانان كشور را هوشيار و آگاه خواند و تصريح كرد: هيچ‌گاه نبايد اميد به اصلاح و بازگشت به راه صحيح را از دست داد. چرا كه ملت آگاه و بالنده بالاخره خواست‌هاي به حق خود را به كرسي خواهد نشاند. 

ايشان افزود: ارزش يك ملت به حضور آنان در تحولات كشور و نيز نشانه شاخص انسان پيشرفته و متعهد است. 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشي پيرامون ابهام به وجود آمده در افكار عمومي درباره لفظ و نام انقلابات اخير منطقه، شيطنت، غرض‌ورزي و تحريف برخي رسانه‌ها را دليل ايجاد اين ابهام خواند و گفت: شكي نيست اكثر توده‌ها و اقشار حاضر در انقلابات منطقه مسلمانند و بر مبناي اسلام انقلاب كرده‌ و از انقلاب اسلامي ايران الگو گرفته‌اند و خواسته‌هايي چون محو استبداد و ديكتاتوري را مدنظر دارند، بنده گفته بودم برخي بهار عربي و برخي بيداري اسلامي مي‌گويند، لفظ مهم نيست، بلكه ريشه و مبناي اين خيزش و حركت است كه ريشه آن اسلام و انقلاب اسلامي و تنفر از فساد و ديكتاتوري و وابستگي است. 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسشي پيرامون نقش كساني كه در انقلاب و مبارزه حضور نداشتند اما اكنون ميدان‌دار شده‌اند، حضور جوانان در عرصه‌هاي مديريت و مسئوليت در كشور را اصل اساسي پويايي و لازمه رشد و تحول كشور خواند و گفت: اكثر كساني كه در مبارزه و انقلاب حضور داشتند، اكنون به سن بازنشستگي رسيده‌اند و درست اين است كه جوانان با استفاده از تجربه و فكر پيشكسوتان، مديريت و مسئوليت‌ها را به عهده گيرند، اما آنچه ايجاد نگراني مي‌كند اين است كه كساني كه قدر و ارزش انقلاب و زحمات مردم شهيد داده را نمي‌دانند و درك نمي‌كنند با تندروي و افراط دستاوردهاي زحمتكشان پس از انقلاب را ناديده مي‌گيرند و حتي گاهي منكر مي‌شوند. 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه كسي كه انقلاب را مي‌شناسد و درد نظام را دارد در روز رحلت امام(ره) به نوه ايشان اهانت نمي‌كند، تصريح كرد: اين اقدامات و اعمال نشان از عدم آشنايي به انقلاب، راه امام(ره) و آرمان‌هاي اصيل آن دارد. 

در ابتداي اين ديدار برخي از طلاب و دانشجويان حاضر در جلسه، ديدگاه‌هاي خود را درباره تحولات كشور طرح و سؤالات خود در خصوص مسائل جاري را مطرح كردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
0
کشتی بزرگ انقلاب تنها وقتی به سرمنزل می رسد که سرنشینان آن هشیار باشند و آنها که دانسته یا نادانسته اعمالی برخلاف انقلاب انجام می دهند بدانند سرنوشت کشور و انقلاب سرنوشت خانه و خانواده آنها نیز هست از این رو اخلال در مدیریت کشور و اصرار بر مدیریت ضعیف و ناتوان به ضرر همه از جمله آنهاست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
0
ما راچه شده است که سیلی خوردگان انقلاب رامنزوی می بینیم لابداین هم یکی ازآزمایش های الهی برای مردم ومبارزین اولیه انقلاب است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
0
خدابردلهای مجروح مرهم نهدبه لطف وکرم خویش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
0
درود بر آقای هاشمی .
سدار سازندگی ، تاریخ انقلاب و نظام .
دوستت داریم سردار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
0
به نظر من در شرایط کنونی راه نجات ریاست جمهوری ایشان است تا با استفاده از تجربیات ورفع نقایص قبل مملکت ساخته شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
0
دلم براي ديدن انسان هاي دلسوز، نستوه و روشن فكري چون ايشان خيلي تنگ شده است. آيت اله دوست داشتني را از سال حدود 76 به اينطرف كه براي افتتاح طرح عظيم ليچينگ در كارخانه مس سرچشمه كرمان، تشريف آوردند (ايجاد اشتغال 100 نفر براي شروع)؛ از نزديك زيارت نكردم. تحمل ديدن اين مرد روحاني اما با ديد بلند اقتصادي، صنعتي، كشاورزي براي خيلي ها سخت است. خدا عمر طولاني بهشان عنايت كنه تا روز خوش ايران را ببينند و ما هم روي گل ايشان را. زنده باد هاشمي (مرد بحران و عمل)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
0
دوستت داریم هاشمی
خدا می دونه که چند شب پیش خوابت رو دیدم دلم برای مظلومیتت سوخت. تو این دوران که دولتمردا .... خوب دستمزد زحمات تو رو ندادند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
0
جناب آیت الله هاشمی ازاینکه درمرحله دوم انتخایات ریاست جمهوری سال 84تردید کردم در رای دادن به شما عذرمی خواهم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین