کد خبر: ۱۶۲۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷

دعوت احمدي‌نژاد از محمدمرسي

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس جمهور در گفت‌وگو با رييس‌جمهور مصر، با بيان اينكه "با توجه به مسئوليت‌هاي مشترك تاريخي و سابقه دوستي و فرهنگي ديرينه دو ملت، ايرانيان همواره در كنار ملت مصر خواهند بود"، گفت: اميدوارم در دوره جديد و با مديريت جنابعالي شاهد پيشرفت، عزت و شكوفايي هر چه بيشتر ملت عزيز مصر باشيم.

محمود احمدي‌نژاد در گفت‌وگوي تلفني با محمد مرسي، ضمن تبريك انتخاب وي به رياست جمهوري مصر و آرزوي موفقيت، پيشرفت و رفاه براي مردم اين كشور تاكيد كرد: مسلمانان مي‌توانند با تكيه بر احكام متعالي و مترقي اسلام عزيز، جامعه‌اي نمونه و الگو به جهانيان عرضه كنند.

وي با بيان اينكه "جمهوري اسلامي ايران آماده انتقال توانمندي‌ها،‌ دستاوردها و تجارب خود در عرصه‌هاي مختلف علمي، تكنولوژيك، صنعتي و اقتصادي براي رشد و پيشرفت ملت مصر است"، افزود: ايران براي افزايش سطح روابط و همكاري‌ها و تبادل نظر در زمينه‌هاي دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي با مصر، محدوديتي نداشته و از گسترش مراودات با دولت و ملت مصر استقبال مي‌كند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود با رييس‌جمهور مصر، با اشاره به اينكه "جنبش عدم تعهد، ظرفيتي قابل توجه براي استقرار صلح و امنيت در جهان است كه فعالسازي بيشتر آن ضرورتي اجتناب‌ناپذير است"، اظهار كرد: نقش موثر مصر در اين جنبش غيرقابل انكار بوده و همكاري‌هاي سازنده ايران و مصر در اين جنبش، مي‌تواند نتايج مثبت زيادي به همراه داشته باشد.

رييس‌جمهور ضمن دعوت از محمد مرسي براي شركت در شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، تصريح كرد: حضور جنابعالي به عنوان رييس فعلي جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران، در پيشبرد مذاكرات و مصوبات موثر خواهد بود.

محمد‌مرسي ـ رييس جمهور مصر ـ نيز در اين گفت‌وگوي تلفني با تشكر از ابراز محبت رييس‌جمهور، دولت و ملت ايران نسبت به ملت مصر، اظهار كرد: ايران و مصر در كنار هم به سوي تحقق همه آمال و اميدهاي دو ملت به پيش خواهند رفت.

مرسي با اظهار اميدواري از اينكه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران با رييس جمهور كشورمان ديدار داشته باشد، تاكيد كرد: جنبش عدم تعهد، مجموعه مهمي است كه به منزله يك چتر، تعداد زيادي از كشورهاي اسلامي و ديگر كشورهاي جهان را تحت پوشش خود گرفته و اميدوارم شاهد تحقق هر چه بيشتر و سريعتر اهداف اين سازمان بين‌المللي باشيم.

به گزارش ايسنا،رييس‌جمهور مصر از احمدي‌نژاد خواست تا سلام، دوستي و محبت وي و ملت مصر را به رهبري و ملت ايران تقديم كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین