کد خبر: ۱۳۰۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۲
با انتقاد از سیاسی كاری در تفكیک جنسیتی

آیت‌الله هاشمی: فریب مردم توسط صاحبان قدرت با هر توجیهی مذموم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: اعضای شورای سردبیری روزنامه فرهنگ آشتی، صبح یكشنبه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار كردند. 

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار، انقلاب اسلامی ایران را پیشتاز حركت‌های مردمی در منطقه عنوان كرد و گفت: براساس دستور اسلام و سنت پیامبر، اعتماد به مردم بهترین راه اداره امور جامعه است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت توجه به خواست و نظرات مردم در جوامع امروزی تأكید كرد: ابزارهای اطلاع‌رسانی و رشد آگاهی‌های عمومی قدرت مردمی را افزایش داده است و هر چه زمان می‌گذرد این قدرت مضاعف می‌شود. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حكومت و مدیریت را ابزاری برای خدمت به مردم و همچنین كسب رضایت خداوند عنوان كرد و گفت: فریب مردم توسط صاحبان قدرت با توجه به دستورات دینی با هر توجیهی مذموم است و صاحبان قدرت باید تلاش كنند همواره با صداقت با مسائل روبرو شوند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مطبوعات در رشد و اعتلای جامعه تأكید كرد: ایجاد ضوابط صحیح و مدون به نحوی كه چارچوب حدود مطبوعات و حقوق مردم و نظام مشخص باشد، می‌تواند زمینه فعالیت در این حوزه را تسهیل كند. 

ایشان با اشاره به قدرت رسانه‌های دیجیتال و همچنین ابزارهای مدرن اطلاع‌رسانی تأكید كرد: در این فضا اگر زمینه‌های اطلاع‌رسانی رسانه‌های داخلی را محدود كنیم، زمینه برای رشد اخبار كاذب و گرایش به رسانه‌های بیگانه كه منافع كشور و نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌كند، ایجاد می‌شود. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش یكی از حاضران در خصوص طرح تفكیک‌جنسیتی در دانشگاه‌ها، گفت: در این‌گونه مسائل كه در حوزه اسلام و مقولات انسانی است نباید سیاسی‌كاری كرد و با شیوه‌های مبتنی بر قانون، استدلال و منطق و توجه به نظر كارشناسان، موضوع را حل كرد. 

در ابتدای این دیدار آقای امامی ناصری، رئیس شورای سیاست‌گذاری روزنامه فرهنگ آشتی گزارشی از وضعیت مطبوعات و همچنین روزنامه فرهنگ آشتی در فضای رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی كشور ارائه كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین