کد خبر: ۱۳۱۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۵

پورمحمدی: قانون‌گریزی بر کشور سایه افکنده است

سیستم مالیاتی کشور معیوب است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: متاسفانه قانون‌گریزی بر فضای اجتماعی، اقتصادی و اداری کشور سایه افکنده است. 

حجت الاسلام پورمحمدی ظهر یکشنبه در جمع تجار و فعلان اقتصادی استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات سیستم مالیاتی کشور اظهار داشت: متاسفانه سیستم مالیاتی کشور معیوب است زیرا مالیات‌ها بیشتر متوجه بخش‌های مولد اقتصادی است. 

وی افزود: در حال حاضر در کشور و در بخش‌هایی که پول کلان جریان دارد متاسفانه کمتر مورد توجه مالیاتی قرار می‌گیرد که این مشکل باید با کار کارشناسی بر طرف شود.

رئیس سازمان بازرسی کشور در ادامه با بیان اینکه اصل خصوصی‌سازی باید به دقت انجام شود، گفت: باید دقت بیشتر بر روند اجرا قوانین خصوصی‌سازی و اصل ۴۴ انجام شود و این موضوع بسیار با اهمیت است.

پورمحمدی با بیان اینکه باید بخش خصوصی در اقتصاد کشور بیشتر نقش‌آفرینی کند،اظهار داشت: کشور نباید دولتی اداره شود از طرفی نیز بخش خصوصی نیز نباید توقع داشته باشد که مشکلاتش را دولت برطرف کند.

صندوق توسعه ملی نباید به سرنوشت صندوق ذخیره ارزی دچار شود

رئیس سازمان بازرسی کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاسیس صندوق توسعه ملی گفت: این سازمان در تلاش است تا صندوق توسعه ملی به سرنوشت صندوق ذخیره ارزی دچار نشود.

پورمحمدی در ادامه با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی در کشور گفت: شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی از ضرورت‌های پیشرفت و توسعه کشور است، لذا مدیران باید تلاش کنند که فعالیت‌شان دقیق، کامل و شفاف باشد.

رئیس سازمان بازرسی کشور در پایان با بیان اینکه تحریم‌ها به فضای اقتصادی کشور ما فشار می‌آورد، تصریح کرد: در این فضا باید به گونه‌ای عمل کنیم که این تحریم‌ها فشار مضاعف به اقتصاد کشور وارد نکند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین