کد خبر: ۱۳۸۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵
در نخستین همایش تبیین طرح تحول نظام بانکی

احمدی‌نژاد: چرا قائم‌مقام بانک مرکزی را دستگیر کردید؟/ نامردی هم جواب دارد

آنها که رشوه داده و تخلف کرده‌اند و پشتیبانی نفوذی داشتند را دستگیر و محاکمه کنید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد بار دیگر از قائم‌مقام بازداشتی بانک مرکزی دفاع کرد و گفت: عده‌ای صاحب نفوذ که پشتوانه آنها خارج از سیستم قوه مجریه است با زد و بند سوءاستفاده کرده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد اواخر هفته گذشته در یک نشست گزینشی با برخی اعضای ستاد انتخاباتیش سخنان متفاوتی را ایراد کرد که به دلیل عدم دعوت از رسانه‌های غیر‌دولتی و حتی دولتی، اخبار گوناگونی در رسانه‌ها منتشر شد که البته محورهای اصلی سخنان وی در همه این رسانه‌ها علی‌رغم توضیحات مرکز اطلاعات، تبلیغات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری یکسان بود. 

امروز نیز احمدی‌نژاد در سخنانی در نخستین همایش تبیین طرح تحول نظام بانکی که صبح امروز سه‌شنبه در محل سالن کنفرانس‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد‌، مجدداً بخش‌هایی از سخنان هفته گذشته خود در آن جمع را تکرار کرد که این بار نیز به دلیل عدم دعوت مسئولان اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری از برخی رسانه‌ها، بخش‌هایی از آن به نقل از منابع آگاه از نظرتان می‌گذرد: 

احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود با اشاره به تخلف 3 هزار میلیارد تومانی اخیر گفت: یکی دیگر سوءاستفاده می‌کند، فحش آن را همه می‌خورند.

وی ادامه داد: 6 سال پیش گفتیم سیستم بانکی را اصلاح کنید آنها آمدند و مقابله کردند. همان‌هایی که مدعی اصلاح سیستم بانکی هستند. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بحث بنده با بحث کسانی که حرف سیاسی می‌زنند، ‌فرق دارد، اظهار داشت: آنها می‌خواهند با اصل موضوع که ایجاد 2 و نیم میلیون شغل است مقابله کنند، از همین‌رو به دنبال بهانه هستند تا حرکت رو به‌رشد اقتصاد کشور را کند کنند.

احمدی‌نژاد افزود: یک عده‌ای صاحب نفوذ که پشتوانه آنها خارج از سیستم قوه مجریه است با زد و بند کارهای خودشان را انجام دادند و سوءاستفاده‌ای انجام شده، اما این را بهانه‌ای کردند تا در کارهای کشور اخلال ایجاد شود. 

"چرا انتقام از ملت می‌گیرید آنها که رشوه داده و تخلف کرده‌اند و پشتیبانی نفوذی داشتند را دستگیر و محاکمه کنید، چرا قائم مقام بانک مرکزی را دستگیر کردید. همان مدیرعاملی که این تخلف در آن بانک رخ داده در تاریخ 8 خرداد به رغم تاکیدات و تذکرات قبلی باز هم تسهیلات جدید داده است".

وی با تاکید بر اینکه قائم مقام بانک مرکزی را تحت فشار قرار دادند و گفتند بگو فلانی پشتیبانی کرده تا تو را آزاد کنیم، تصریح کرد: 4 سال پیش یک آقایی از دو بانک پول گرفته بود تا جنس وارد کند، پول را گرفت اما هیچ جنسی وارد نکرد. آن فرد پول را در بازار مسکن برده بود. 

احمدی‌نژاد اکثر مدیران بانکی را جزو افراد خوب دانست و با اشاره به تخلف اخیر بانکی خاطرنشان کرد‌: این کارها بهانه‌ای برای حمله به سیستم بانکی و دولت است و می‌خواهند فضای کسب و کار و اقتصاد کشور که رو به رشد است را تحت فشار قرار دهند.

احمدی‌نژاد متذکر شد: ‌ما قوه مجریه هستیم که کارها را طبق روال به سیستم بانکی می‌گوییم و اعلام می‌کنیم که این کار را بکنید اما چرا غیر از قوه مجریه دخالت می‌کنند و به بانک‌ها نامه می‌دهند که این تسهیلات را بده یا آن بدهی را امحا کن. 

نامردی می‌کنند...

وی گفت: یک جوری جلوه می‌دهند که تحقیر دولت و سیستم بانکی است و این نامردی است و نامردی هم جواب دارد. کار سیاسی با منافع ملی و اقتصاد جواب نمی‌دهد. 

وارد زد و بندهای اصحاب قدرت نشده‌ایم

احمدی‌نژاد خطاب به مدیران بانکی یادآور شد: یکی از اهداف این سر و صداها این است که نگذارند شما کار کنید یا کار را کند، کنند و یا پیشرفت ایران دچار خدشه شود در حالی که همه می‌دانند این دولت پرچمدار مقابله با اینکارها است و وارد زد و بندهای اصحاب قدرت نشده‌ایم اما آنها می‌خواهند کارها را سست کنند تا دست کسی به کار نرود. 

از کسی توصیه نپذیرید

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید نظارت را جدی بگیرید، مجدداً مدیران بانکی را مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت: از کسی توصیه نپذیرید. 

نامه کسی که استحقاق دارد را پاسخ دهید

وی تصریح کرد: هرکسی نامه داد اگر آن طرف استحقاق داشت به او بدهید و اگر ندارد به او ندهید و محکم کنترل کنید و اجازه ندهید خدمات ارزشمند شما با یکی دو تا کوتاهی زیر سؤال برود. 

به پای مظلوم می‌ایستم

احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد: بنده اگر به کسی ظلم شود، پایش می‌‌ایستم و اگر برای تک تک شما مدیران هم ظلم شود، پای‌تان می‌ایستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین