کد خبر: ۹۳۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۳
از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب

11 سال حبس برای مجید دری، دانشجوی ستاره‌دار

پنج سال در زندان ایذه
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجید دری فعال دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل دانشجویی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

مجید دری به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق شرکت در تجمع‌های غیرقانونی به تحمل یک سال جبس تعزیری و همچنین به خاطر آنچه از سوی دادگاه ارتباط با سازمان منافقین عنوان شده به ده سال زندان محکوم شده است که از این ده سال،پنج سال آن را باید در زندان شهر ایذه بگذراند.

مجید دری روز هجدهم تیرماه سال جاری بازداشت شد و دوستان و نزدیکانش همکاری او با این سازمان را رد می‌کنند. مجید دری و وکیل مدافعش نیز در دادگاه با قاطعیت این اتهام را رد کردند. 

مجید دری پس از انتخابات در تهران نبوده و هیچ نقشی در اعتراضات پس از انتخابات نداشته است.

وی هم‌اکنون هفتمین ماه بازداشت موقت خود را در زندان اوین می‌گذراند.

اعضای شورای دفاع از حق تحصیل که با عنوان ” دانشجویان ستاره‌دار” شناخته می‌شوند، در روزهای قبل از انتخابات، اعتراض های گسترد‌ه‌ای را علیه محمود احمدی‌نژاد، انجام دادند. این دانشجویان که در دوران ریاست جمهوری وی از ادامه تحصیل محروم شده بودند، در تجمع‌های خود، به سخنان وی در جریان مناظرات تلویزیونی اعتراض کردند. احمدی‌نژاد در این مناظره‌ها ادعا کرده بود که هیچ دانشجوی ستاره‌داری در دوره‌ی او وجود نداشته است.

هفت نفر از این دانشجویان ستاره‌دار، در روزهای پس از انتخابات بازداشت شدند. شیوا نظر آهاری ، مجید دری، پیمان عارف و ضیا الدین نبوی، دانشجویان محروم از تحصیلی هستند که همچنان در زندان اوین هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۸
4
0
ستاره دار یعنی چه؟ هرکی جرمی بکنه باید طاقت عقوبتشرا داشته باشه .مگر دانشجو بودن فی نفسه مصونیت می آورد؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین