کد خبر: ۷۳۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۲
با انتشار یادداشتی در کیهان:

وجیزه تلخ و شیرین شریعتمداری به احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود تحت عنوان "كدام كفه سنگين تر است؟" نسبت به تغییرات اعلام شده در هیات دولت توسط محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، شریعتمداری در یادداشت خود با بیان اینکه: « نوآوری همیشه با تغییر همراه است و «نوآوری» بدون تغییر مفهوم و معنایی ندارد، اما هر تغییری، الزاماً «نوآوری» نیست» آورده است: «آیا، تغییرات پی درپی كابینه و از جمله تغییرات پیش روی نیز در بستر همان نوآوری ها قابل ارزیابی است یا فقط یك «تغییر» است، بی آن كه نوآوری تلقی شود؟!»‌

شریعتمداری در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است: « بر فرض كه وزیران تغییر یافته جای خود را به افراد كارآمدتر و هماهنگ تری بسپارند- كه چندان قطعی نیست- و این تغییر و جا به جایی همانگونه كه رئیس جمهور محترم انتظار دارند برای مأموریت دولت در خدمت به مردم نفع بیشتری داشته باشد ولی از سوی دیگر، تغییر وزیران كابینه نیز، بدون ضرر و زیان نیست و پی آمدهای منفی غیرقابل انكاری دارد، بنابراین باید این نكته نیز محاسبه شود كه زیان و پی آمد منفی تغییر چند وزیر-احتمالا ناهماهنگ- بیشتر است یا زیان احتمالی ادامه حضور آنان در هیئت دولت؟ بدیهی است كه اگر كفه اول سنگین تر باشد، تغییر وزیران به مصلحت نیست و این كفه سنگین تر نیز به نظر می رسد. چرا؟! برای آن كه، ضرر و زیان و پیآمدهای منفی تغییر وزیران یك واقعیت قطعی است اما جایگزینی آنها با افرادی- به قول ریاست محترم جمهوری- مناسب تر و كارآمدتر، فقط یك احتمال است و صدالبته، نباید زیان قطعی را به بهای نفع احتمالی پذیرفت!

مدیر مسئول کیهان اضافه می کند: «تغییر وزیران اگرچه از اختیارات قانونی رئیس جمهور است ولی این تغییرات پی درپی و بی سابقه، علاوه بر پیآمدهای منفی خاص خود، سایر اعضای كابینه را هم نسبت به ادامه فرصت برای خدمت دچار تزلزل می كند و هیچكدام نمی دانند فردا نوبت كدامیك از آنان است. البته این سخن رئیس جمهور محترم پذیرفتنی است كه؛ هدف اصلی هیچ یك از اعضای دولت، بقاء در دولت نیست بلكه خدمت به ملت است. ولی خدمت به ملت نیز به برنامه ریزی، زمان بندی و محاسبه نیاز دارد، بنابراین وزیری كه نمی داند دوران تصدی او تا چه زمانی است و هر روز احتمال بركناری می دهد چگونه می تواند برای «خدمت به ملت» برنامه ریزی كند؟! و در برنامه خود محاسبه و زمان بندی- كه از ضروریات برنامه ریزی است- داشته باشد؟!
و از سوی دیگر زمان باقی مانده از دوران مسئولیت دولت آنقدر طولانی نیست كه وزرای بعدی نیز در صورت كارآمدی بیشتر، فرصت لازم برای برنامه ریزی داشته باشند».

حسین شریعتمداری با اشاره به اینکه تغییرات پی درپی اعضای كابینه اگر به علت ناهماهنگی آنان با رئیس جمهور باشد، یكی از پیآمدهای تقریبا قطعی آن، این است كه اعضای كابینه، جرات و جسارت اظهارنظری متفاوت با رئیس جمهور را نخواهند داشت، افزوده است:« این پدیده اگر خدای نخواسته پدیدار شود، ریاست محترم جمهوری را از تعاطی آراء و تبادل نظر كه لازمه تصحیح نظرات و تعالی اندیشه است محروم خواهد كرد.

در انتهای این یادداشت آمده‌است:‌ «این وجیزه به عنوان وظیفه دوستی و با انگیزه حمایت از رئیس جمهور اصولگرا و فداكار كه حضور او در رأس قوه مجریه، یك موهبت الهی است، نوشته‌شده و در پی آن است كه درخشش مثال زدنی این مردخدا و راهی راه امام راحل(ره) و خلف حاضر او كمترین آسیبی نبیند. اگر ظاهری تلخ دارد، روكش به ظاهر تلخ آن را می توان با درون مایه شیرین آن به مقایسه نشست ».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین