کد خبر: ۸۹۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۳:۴۵

بابک احمدی: کروبی همراه خوبی ‌است به او رای می‌دهم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ پس از عبدالکریم سروش روشنفکری که از مهدی کروبی حمایت کرد، بابک احمدی، ‌نویسنده و روشنفکر نیز رسما حمایت خود را از کروبی اعلام کرد. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب،‌ احمدی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد ملی شماره روز سه شنبه آورده است:‌ «انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو اهمیت استثنایی و انكارناپذیری دارد. این انتخابات، آزمونی تاریخی است برای نیروهای آزادیخواه و معتقد به ضرورت گسترش نهادهای جامعه مدنی و حقوق دموكراتیك ملت. نتایج انتخابات بر سرنوشت تمام مردم ایران تاثیر فوری و آشكاری خواهد گذاشت». 

وی افزوده است: «شاید اهالی فرهنگ هیچ‌كدام از دو كاندیدای اصلاح‌طلبان را مصداق كامل خواست‌ها و آرمان‌های خود نیابند. شاید بتوان با واكاوی گذشته سیاسی آنان این كاستی یا آن كم‌توجهی را در كارشان یافت. اما به صراحت بگویم كه در این شرایط نمی‌توان «ماكسیمالیست» ماند، نمی‌توان همه‌چیز را طلب كرد، كمال‌گرا بود و امتیاز نداد. وظیفه ما این است كه خواست‌های اساسی یا دست‌كم «كف خواست‌های خود» را تدوین و بیان كنیم و براساس آن از كاندیداها بخواهیم تا نظر موافق یا مخالف خود را با این خواست‌ها اعلام كنند و راه‌های همراهی خود را با آن روشن كنند. هر شهروند آزاد از دولت طلب دارد، خواهان تضمین حقوق اساسی خویش است، حكومت را موظف به تدارك امكانات زندگی بهتر، سالم‌تر و فرهنگی‌تر می‌داند و مهم‌تر خواهان توسعه پایدار كشور است. با توجه به توانایی‌های دو كاندیدای ریاست‌جمهوری كه به گونه‌ای به اردوی اصلاحات تعلق دارند و خود را مدافع حقوق مدنی و شهروندی و متعهد به حفظ آزادی‌های اساسی می‌دانند، و با توجه به شرایط دشوار كنونی، من در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری به آقای مهدی كروبی رای می‌دهم». 

بابک احمدی ادامه داده است:‌ «من این رای را رای به آزادی و حقوق اولیه خود می‌دانم، رفتار سیاسی آقای كروبی و دفاع او از حقوق مردم مشخص است. او یاور زندانیان، محكومان، دانشجویان و كارگران شده است. مواضع درستی در دفاع از سلامت انتخابات گرفته و بی‌شك خطر كرده است. مقاومتش در برابر فرماندهان نظامی‌ای كه نمی‌خواهند هدف دخالت‌شان در انتخابات را پنهان كنند، به یادماندنی است. كروبی همراه خوبی است زیرا می‌توان دانست كه تا كجا پیش خواهد رفت، چه خواهد كرد، از چه چیز دفاع خواهد كرد، با چه چیز مخالف است و چه زمینه‌ای را برای فعالیت دیگران می‌گشاید. من در رای به آقای كروبی تنها نیستم. از همراهانم می‌خواهم كه با رعایت اخلاق سیاسی (آنچه در ایران سال‌های اخیر حكم كیمیا یافته است) كاندیدای دیگر اصلاح‌طلبان را محترم بدانند و رقابت را چنانكه شایسته نیرویی دموكرات است به ویرانگری تبدیل نكنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین