کد خبر: ۹۸۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷
سوال آفتاب از انصاری عضوفراکسیون خط امام (ره):

چرا رییس مجلس گزارش کمیته حقیقت یاب را منتشر نکرد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: نمایندگان حامی دولت از ابتدا مخالف گزارش نمایندگان در باره حمله به مجتمع سبحان و کوی دانشگاه دانشگاه بودند زیرا کمیته حقیقت یاب بدون حکم رئیس مجلس، ساخته نمایندگان مجلس و براساس حس مسئولیت آنان شکل گرفته بود.

جمشید انصاری عضو فراکسیون خط امام(ره) در گفت و گو با خبرنگار آفتاب با اعلام مطلب بالا در خصوص اظهاراتش مبنی بر اینکه اساسا کمیته حقیقت یابی در مجلس تشکیل نشده است گفت: هم اکنون هم همین نظر را دارم زیرا برای تشکیل این کمیته حکمی از سوی رئیس مجلس به اعضا داده نشد و مجلس نیز اعضای آن را انتخاب نکرده است.

وی ادامه داد: وقتی در شب 25 خرداد حادثه حمله به کوی دانشگاه و مجتمع سبحان رخ داد چند تن از نمایندگان مجلس که با دانشگاه تهران ارتباط داشتند و یا استاد آن دانشگاه بودند از جمله آقایان زاکانی، سروری و نادران با توافق به محله حادثه رفتند و بازدیدی از آن به عمل آمد.

نماینده زنجان تصریح کرد: بعد از آن آقایان کاتوزیان و عباسپور نمایندگان تهران و آقای ابوترابی نایب رئیس مجلس نیز به آنها اضافه شدند و بررسی هایی انجام دادند.

انصاری خاطرنشان کرد: این گروه نتیجه بررسی های خود را به لاریجانی رئیس مجلس ارائه کردند و اتفاقات را شرح دادند، رئیس مجلس نیز تصمیم گرفت این گزارش به نمایندگان مجلس نیز ارائه شود اما در همان جلسه که این گزارش توسط آقایان نادران و ابوترابی ارائه شد، نمایندگان حامی دولت واکنش نشان دادند که اساسا منشاء تشکیل این کمیته چیست؟

وی ادامه داد: نظر آنها این بود که این کمیته به حکم رئیس مجلس تشکیل نشده و نمی تواند چنین گزارشی تهیه وارائه دهد و همین شد که این گزارش ناتمام باقی ماند.

عضو کمیسیون خط امام (ره) مجلس گفت: بنابراین اقدامات انجام شده توسط این نمایندگان براساس حس مسئولیتی بود که داشتند نه اینکه رسما در مجلس کمیته ای تشکیل شده باشد.

انصاری در پاسخ به این سئوال که سرنوشت بررسی های انجام شده توسط این نمایندگان چه خواهد شد و توقع افکار عمومی از روند اتفاقات رخ داده و نحوه برخورد با متخلفان در این موضوع چه خواهد شد، گفت: مجلس مسئولیتی در این خصوص ندارد و همان نمایندگان بررسی کننده موضوع باید پاسخگوی افکار عمومی باشند همچنان که آقایان کاتوزیان و زاکانی چندین بار در این خصوص مصاحبه کردند و اطلاعاتی ارائه کردند.

وی گفت: بنابراین در این کمیته‌ای که خود نمایندگان آن را تشکیل دادند مجلس طرف حساب نیست و به نظر نمی‌آید مجلس مسئولیتی داشته باشد زیرا هیچ وقت برای این کمیته حکمی صادر و مسئولیتی محول نشد.

به گزارش آفتاب جمشید انصاری هفته گذشته در مناظره ای با حضور غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران در دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که از نتایج کمیته رسیدگی کننده به مسئله حمله کوی دانشگاه و مجتمع سبحان جویا شده بود اعلام کرد که اساسا کمیته ای برای رسیدگی به این مسئله تشکیل نشده که بخواهید از نتیجه عملکرد آن مطلع شوید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین