کد خبر: ۱۱۹۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶

انتقاد رئیس اتحادیه املاک از دخالت دولت در تعیین اجاره‌بها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه دخالت دولت در تعیین اجاره‌بها مشکل و شدنی نیست، گفت: حق‌الزحمه بنگاه‌های املاک برای رهن و اجاره بعد از هدفمندی یارانه‌ها تغییری نداشته و یک چهارم است.

مصطفی قلی‌خسروی افزود: رضایت مالک یکی از اصلی‌ترین کارهای بنگاه‌های املاک است، بنابراین اگر مالک راضی نباشد نماز خواندن در آن واحد مسکونی نیز جای شک و تردید است.

وی تاکید کرد: بنگاه‌ها به مردم نمی‌توانند بگویند که قیمت مسکن یا اجاره بها را بالا یا پایین بیاورد چرا که در اسلام نیز به مالکیت تاکید شده و و آنرا محترم دانسته است.

به گفته وی، شاید موجر بخواهد ملک خود را ارزان به اجاره بدهد و یا مالکی به دلیل بالا بودن تعداد خانوار مستاجر قیمت اجاره را بیشتر تعیین کند، پس تعیین اجاره بها چندان شدنی هم نیست.

خسروی در پاسخ به این سوال که آیا حق‌الزحمه بنگاه‌های املاک برای رهن و اجاره تغییر کرده است، تصریح کرد: حق‌الزحمه بنگاه‌های املاک براساس دستور وزیر بازرگانی بعد از هدفمندی یارانه ها تغییری نکرده ست.

رئیس اتحادیه املاک ادامه داد: براساس بخشنامه اتحادیه املاک حق‌الزحمه بنگاه‌های املاک برای رهن و اجاره یک چهارم مبلغ رهن و اجاره است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین