کد خبر: ۱۲۳۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۹

انتقاد آیت‌الله مکارم از سکوت جهان اسلام در برابر فجایع لیبی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازى با صدور بیانیه از سکوت جهان اسلام در برابر فجایع اخیر در کشور لیبى به شدت انتقاد کرد. 

متن این بیانیه به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم
جهان اسلام چرا ساکت است؟! 

فجایعى در کشور لیبى در حال رخ دادن است که در دنیا بى‌سابقه است. 

مرد جنایتکار، سبک ‌مغز و بیدادگرى که 42 سال حکومت ظالمانه بر کشورى داشته با تمام وسائل نظامى در حال قتل عام ملت خود و تخریب کشورش مى‌باشد و عجیب این‌که دنیاى اسلام تماشاگر است و ساکت در برابر این جنایات هولناک نشسته است. 

آیا قرآن مجید دستور نمى‌دهد هرگاه در کشورهاى اسلامى گروهى بر گروه دیگرى ظلم کند با گروه متجاوز پیکار کنید تا در برابر حکم خدا تسلیم شود. (آیه 9 سوره حجرات) 

پیکار لازم نیست چرا زعماى اسلام، دانشمندان، سیاستمداران ساکت نشسته‌اند؟ چرا کنفرانس اسلامى ساکت است؟ چرا اتحادیه عرب کارى نمى‌کند؟ چرا خاک مرده بر سر همه آنها پاشیده شده؟ آیا این اتحادیه‌ها جنبه تشریفاتى دارد؟ 

حداقل کارى که کشورهاى اسلامى مى‌توانند انجام دهند این است که همه آنها مانند بعضى از کشورهاى غربى انقلابیون را به رسمیت بشناسند و حاکم تبهکار لیبى و همدستانش را به عنوان مجرمان جنگى معرفى کرده و از دادگاه‌هاى بین‌المللى مجازات آنها را بخواهند. 

این کار پشت انقلابیون را گرم مى‌کند و به حاکم جنایتکار لیبى خبر مى‌دهد که آینده‌اى در این کشور ندارد، و همین امر تأثیر مهمى در جلوگیرى از جنایات خواهد داشت ولى به این هم بسنده نکنند. 

بدیهى است حاکمى با این همه جنایت هولناک و بى‌سابقه به فرض که تمام شهرهاى لیبى بازپس ستاند و مردم را قتل عام کند محال است در آینده بتواند در آنجا حکمرانى کند، پس منتظر چه هستند، آیا مى‌خواهند باز هم این حاکم را به رسمیت بشناسند. 

مسلمانان پیش از آنکه در یمن یا بعضى دیگر از کشورهاى اسلامى این کار تکرار شود بپا خیزند و خروشى برآورند. 

اگر غربیها تماشاگرند و مشغول وقت‌گذرانى هستند دلیل آن روشن است آنها از ویران شدن و نابود گشتن کشورهاى اسلامى و برطرف شدن موانع خودکامگى‌هاى آنها ضرر نمى‌کنند بلکه خشنودند، مسلمانان چرا؟ 

کشورهاى اسلامى بداننداین سکوت مرگبار در برابراین جنایات هولناک روزى دامن خودشان را نیز خواهد گرفت، امیدواریم پیش از آن که آن روز فرا رسد بیدار شوند و به وظیفه انسانى و اسلامى خود اقدام کند والله من وراء القصد. 

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین