کد خبر: ۹۵۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳
گفتگوی آفتاب با عبدالله خاتمی‌فر

20هزار وکیل از حق انتخاب محروم شدند

در آستانه جشن استقلال کانون وکلا
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- فروزان آصف نخعی: در آستانه سالروز جشن استقلال کانون وکلا، نزدیک به نیمی از 80 داوطلب انتخابات آتی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، از سوی دادگاه عالی انتظامی قضات رد صلاحیت شدند. 

عبدالله خاتمی‌فر کارشناس ارشد حقوق و عضو کانون وکلا، دراین باره به آفتاب گفت: متأسفانه قانونگذار روش مشخصی برای اعتراض داوطلبان پیش‌بینی نکرده است، از این رو علاوه بر محرومیت تعدادی از وکلای سرشناس دادگستری همچون گودرز افتخارجهرمی، محمد جندقی کرمانی پور، سرکارخانم فریده غیرت ، و غیره بیش از 20 هزاروکیل عضو کانون وکلای دادگستری مرکز از انتخاب گزینه‌های مطلوب برای عضویت در هیأت مدیره محروم شده‌اند.

وی در ادامه افزود: این رد صلاحیت‌ها می‌تواند به کاهش میزان مشارکت در انتخابات آتی، و ایجاد نقصان و کاستی در روند تقویت مدیریت کانون ‌وکلا و فعالیت‌های آن منجر شود که این امر تا اندازه زیادی بر میزان مشروعیت و کارآمدی منتخبین آتی تاثیر خواهد گذاشت. 

وی در ادامه با اشاره به سابقه انتخابات کانون وکلا در 12 سال گذشته گفت : توقع وکلا و گروه‌های صنفی فعال و شناخته شده این بود که شمار بیشتری از وکلای دادگستری فرصت حضور در انتخابات هیات مدیره را داشته باشند، اما اعلام فهرست داوطلبان انتخابات این دوره موجب شگفتی ونگرانی بسیاری از وکلا در 20 کانون وکلای دادگستری در سراسر کشور و در رأس آنان اتحادیه کانون وکلا شده است.

این کارشناس ارشد حقوق در ادامه با اشاره به ابهام و سوال‌برانگیزی ردصلاحیت های صورت گرفته از سوی دادگاه انتظامی قضات نزد وکلا گفت: وکلای دادگستری در کنار قضات نقش تعیین‌کننده و مکمل برای احراز عدالت حقیقی و حداقل عدالت قضایی دارند بنا براین هرگونه خدشه و رد چنین شایستگی و جایگاهی نیازمند دلایل، و مدارک قانونی و بسیار قوی و محکمه‌پسند با حفظ حق دفاع وکلا از خودشان است.
 
وی در ادامه با اشاره به این که موضوع ردصلاحیت داوطلبان انتخابات کانون وکلای مرکز درجلسات صنفی کانون‌های وکلا مورد بحث و مناقشه جدی است افزود: این رویداد تاثیر مستقیمی بر کیفیت حضور وکلا در بزرگترین همایش خودشان، یعنی جشن استقلال کانون‌های وکلا و انتخابات پیش رو در 20 اسفند خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۵
0
0
این وکلا نیک می دانند که طبق متون قانونی و عرفی فقط افراد صغیر و یا سفیه را باید ولی اداره بکند و افراد رشید احتیاجی به آمریت کسی با عنوان ولی در زندگی خصوصی و اجتماعی خود ندارند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین