کد خبر: ۸۷۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸

انصاری: موسوی ولایت فقیه را نقطه قوت كشور می‌داند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مجید انصاری با بیان این كه انقلاب پس از فراز و فرودهای فراوان، وارد دهه چهارم خود شده است، گفت: «باید اذعان كرد نظام در مسیر صعود و تعالی حركت كرده است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در همایش در تحلیل سیاسی و بررسی مسائل انتخابات كه در دانشگاه قم برگزار شد، افزود: «كشور از اول انقلاب بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته؛ چنان‌كه جنگ تحمیلی بی‌رحمانه‌ترین جنگی بوده است كه طی 100 سال گذشته به ملت ما تحمیل شده و مردم، ملت و رهبری از این آزمون شكننده، سربلند بیرون آمده‌اند».

وی دهه اول انقلاب را دهه عبور از بحران نامید و گفت: «اگر عملكرد حضرت امام به عنوان ولی فقیه و فرمانده كل قوا در دوران جنگ مورد ارزیابی قرارگیرد، متوجه می‌شویم ایشان با فرماندهی كه انجام دادند پیروز این میدان بودند».

انصاری دهه دوم و سوم را دهه جبران خسارات ناشی از جنگ دانست و ادامه داد: «ورود به دهه چهارم انقلاب همراه با یك حادثه عظیم بود و علی‌رغم همه موانع و توطئه‌ها و مشكلات نظام توانسته به گونه‌ای زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری برای توسعه كشور را فراهم كند».

وی ادامه داد: «امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم كه می‌توانیم سند چشم‌انداز داشته باشیم».

انصاری خاطرنشان كرد كه نظام ما به نقطه‌ای رسید كه احساس كرد می‌تواند امروز ایران 1400 را بفهمد.

انصاری هم‌چنین اظهار كرد: «متناسب با رشد جهان، شاخصه‌های توسعه‌یافتگی نیز در حال تغییر است و دست‌یافتن به آن‌ها دشوارتر می‌شود».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «ما برای رسیدن به كف توسعه‌یافتگی باید مسائل مهمی را مورد توجه قراردهیم؛ از جمله درآمد سرانه را».

وی ادامه داد: «یک دولت توسعه‌یافته باید تنها بر انجام درست كارها نظارت داشته باشد و سیاست‌گذاری كند و مردم آماده مشاركت در امور باشند».

انصاری با بیان این كه رهبری نظارت بر اجرای سند چشم‌انداز را برای این به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار كرده تا نظارت كلی بر اجرای سند صورت گیرد، اظهار كرد: «درحالی كه ما در اوایل نمی‌توانستیم لایحه بودجه سنواتی كشور را تدوین كنیم در حال حاضر می‌توانیم برای كشور یک سند چشم‌انداز داشته باشیم».

وی خاطرنشان كرد: «به جرات می‌توان گفت هیچ قانون و مصوبه‌ای پس از انقلاب به اندازه سند چشم‌انداز توسعه كارشناسی نشده است».

انصاری ادامه داد: «در اجرای سند چشم‌انداز، اختلاف سلیقه‌ها و شیوه‌های مدیریت وجود دارد، اما تمام تكالیف در این سند مشخص شده و همه باید بر اساس آن انجام وظیفه كنند».

وی ادامه داد: «اركان نظام در جای خود باید موتور محرك اجرای قوانین باشند و قوانین را نهادینه و از تمام امكانات بالفعل و بالقوه در دستیابی به این اهداف استفاده كنند».

انصاری هم‌چنین با بیان این كه مهندس موسوی، خود در تدوین و طراحی سند چشم‌انداز دخیل بوده است، گفت: «با ارزیابی‌ای كه مهندس موسوی از مدیریت كشور داشتند، براین نظر بودند كه مدیریت فعلی و سیاست اجرای فعلی ما را به آن نقطه‌ای كه در سند چشم‌انداز طراحی شده نزدیک نمی‌كند و ایشان با دیدن این وضعیت احساس تكلیف شرعی كرده و وارد صحنه شده‌اند».

وی با اشاره به گزارش سازمان بازرسی كل كشور در مورد برنامه بودجه نیز گفت: «گزارش دیوان محاسبات كاملا مصلحت گرایانه بوده است».

وی افزود: «ذخیره ارزی متعلق به همه ملت است و باید موجودی آن اعلام شود و نباید محرمانه تلقی شود».

انصاری هم‌چنین با اشاره به عملكردهای موسوی در اداره جنگ خاطرنشان كرد: «اگر قرار باشد به كسانی كه در دوران جنگ در پشت جبهه فعالیت داشتند و آن را مدیریت كردند، مدال داده شود بعد از امام(ره) و مقام معظم رهبری، مهندس موسوی شایسته دریافت این مدال است».

وی خاطرنشان كرد: «در بخش سیاست‌های كلی نیز حجم دولت باید كم باشد و هر سال یك درصد از كاركنان دولت كم شود».

انصاری ادامه داد: «ما در سال 56، 900 هزار كارمند داشتیم اما در حال حاضر 3 میلیون و 300 هزار نفر؛ هرچند كه جمعیت ما دو برابر شده است اما باید گفت ابزار جدید نیز وارد صحنه شده و كشورهای دیگر با سرعت از ابزار جدید استفاده كرده‌اند و با استفاده از سیستم‌های جدید دولت‌ها با همان جمعیت‌های سابق خدمات بهتری انجام می‌دهند».

وی با بیان این كه شاخص برای سنجش حجم دولت‌ها شاخص هزینه جاری كشورهاست، گفت: «در قانون برنامه توسعه چهارم و هم سیاستی كه مقام رهبری تعیین كرده‌اند باید سالانه 10 درصد اتكا بودجه جاری به نفت كاهش یابد و تا پایان برنامه 100 درصد وابستگی ما به نفت ازبین برود و ما از مالیات استفاده كنیم».

وی افزود: «باید بخشی از فرآورده‌های نفتی ما در حساب ذخیره ارزی برود و صرف سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی شود».

مجید انصاری خاطرنشان كرد: «در پایان دولت آقای خاتمی 9 میلیارد دلار پول در حساب ذخیره ارزی كشور بود و تاسیس این حساب از عملكردهای شجاعانه دولت آقای خاتمی بود».

وی افزود: «در برنامه چهارم نرخ رشد تورم در پایان برنامه چهارم باید به 8 درصد برسد، دولت وقتی تحویل گرفته شد 14.5 درصد بوده است كه الان آمار رسمی نشان می‌دهد تورم بالای 20 درصد است».

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح كرد: «موسوی با دیدن این وضعیت و دیدن چشم‌انداز احساس تكلیف شرعی كرده‌اند».

وی ادامه داد: «موسوی كسی است كه مدیریت بحران را در 8 سال دفاع مقدس برعهده داشته است».

انصاری گفت: «مهندس موسوی احساس وظیفه كرده‌اند، هم‌چنین احساس كرده‌اند ساختار مدیریتی دچار اخلال شده، ایشان برای بعد اقتصادی و فرهنگی، سیاست خارجی، داخلی و تعامل با جهان اسلام و كشورهای جهان برنامه‌های روشن و شفافی دارند».

وی ر پایان در پاسخ به پرسشی اظهاركرد: «مهندس موسوی با صراحت اعلام كرده‌اند كه اصل ولایت مطلقه فقیه نقطه قوت كشور و نظام ماست».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین