کد خبر: ۹۲۲۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۱
در جریان سخنرانی تلویزیونی دیشب

شوخی احمدی‌نژاد با وزیر بهداشت: این جوان مثل هلو می‌ماند!

چرا خانم‌ها را کوچک می‌بینید؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی نژاد شب جمعه این هفته با حضور در صدا و سیما ضمن سخنرانی مفصل درباره لیست کابینه دهم در شبکه اول راجع به باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم بعد از تقدیر و تمجید وی گفت: «ایشان مثل هلو می‌ماند! آدم می خواد بخوره این جوان را»! 

به گزارش آفتاب، احمدی نژاد در برنامه زنده شبکه اول سیما اسامی کابینه اش را معرفی کرد و ضمن تقدیر از تلاش های وزرای قبلی درباره هر کدام از وزرای پیشنهادی جدید به معرفی سوابق و خصوصیات آنها پرداخت.
 
رییس دولت دهم درباره ماجرای کناره گیری باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت قبل عنوان کرد: «در وزارت بهداشت برای رسیدگی بیشتر به بانوان خانم وحید دستجردی در نظر گرفته شده است. از دکتر باقری لنکرانی تشکر و قدردانی می‌کنم. ایشان از مدیران شایسته و زحمت کش است. علاقه ویژه ای به ایشان داشته و دارم. اصلا مثل هلو می ماند و آدم می خواهد بخورد این جوان را ! فردی بسیار زحمت کش و متین است. اما با تحقیق در وضع بهداشت و درمان به این نتیجه رسیدیم که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و آنان مشکلات بیشتری درخصوص مسائل بهداشتی و درمانی دارند. به همین علت و با توجه به این که نیمی از کادر پزشکی و پیراپزشکی، بانوان هستند متخصص زنان برای تصدی پست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده است». 

او همچنین به مواضع برخی اعضای هیات رییسه و نمایندگان مجلس که از احتمال رای نیاوردن برخی وزرای پیشنهادی دولت سخن گفته‌اند اشاره کرد و گفت: «این روش درستی نیست كه وقتی کابینه ای هنوز معرفی نشده فردی بگوید که از این لیست پیشنهادی پنج نفر رای نمی آورند. ظاهرا برخی‌ها می‌خواهند نظر خود را در خصوص كابینه به دولت القا کنند ».

احمدی نژاد در عین حال تاکید کرد:« معنای این که برخی از کابینه کنار می‌روند این نیست که آدم‌های بد یا ناتوانی هستند یا فردی که جدید آمده حتماً به لحاظ کارآمدی از آنها کارآمدتر نیست. ما مجموع شرایط را در نظر می‌گیریم و انتخاب می‌کنیم و لزوما انتخاب من به معنای بهترین انتخاب عالم نیست چون بالاخره ما این افراد را با تشخیص و توان خودمان از میان 70 میلیون که حداقل 20 میلیون آنها آدم‌هایی هستند که توانایی قابل عرضه دارند انتخاب کرده‌ایم. اصلا شناسایی از میان 20 میلیون نفر شدنی نیست. ما هم اعلام عمومی کردیم. حتی از مجلس شورای اسلامی خواستم که پیشنهاد کنند.عده بسیاری پیشنهادهای خوبی دادند، همچنان که در دانشگاه‌ها و مراکز عمومی اعلام کردیم و افراد مختلفی را پیشنهاد دادند. از خود وزرا و هر جایی که امکان مشارکت در این تصمیم‌گیری بود، خواستیم که افرادی را معرفی کنند». 

رییس دولت دهم در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی به انتخاب سه زن برای كابینه اشاره و تصریح کرد:« انتخاب سه زن برای کابینه واقعاً بر اساس مطالعه دقیق بوده است. قطعاً انتخاب سه زن برای کابینه و پیشنهاد آن به مجلس بنا بر شایسته‌سالاری بوده است؛ این که حتماً سه زن را بخواهیم برای کابینه انتخاب کنیم، این طور نبوده است زیرا اگر می‌خواستیم این طور عمل کنیم این موضوع را در انتخابات شعار خود می‌کردیم. در یک کنفرانس خبری خانمی از من سؤال کرد که آیا در کابینه تان از زنان استفاده خواهید کرد یا نه که من در جواب گفتم ارزیابی می‌کنم.چه کسی گفته مردها بهتر از زن‌ها مجموعه‌ها را اداره می‌کنند؟ برخی کارها مانند جهاد یا رانندگی کامیون در بیابان کارهای سختی است که آقایان باید در صف اول باشند. مدیریت زن‌ها در جامعه یا ناخواسته کنار گذاشته شده است و یا بعضی مواقع هم خود زن‌ها خودشان را کنار کشیده‌اند. اسلام حجاب را گذاشته تا زن‌ها بتوانند در صفوف اول جامعه حضور داشته باشند، همان طور که در زمان انقلاب زن‌ها هیبت طاغوت را شکستند و همچنین در دفاع مقدس. ما زن و مرد را نقطه مقابل هم نمی‌دانیم بلکه مکمل هم می‌دانیم و در مسئولیت‌های اجتماعی هم ما شایسته سالاری را اصل می‌دانیم».
 
وی عنوان کرد: « بعضی‌ها به من گفتند تو که می‌خواستی خانم‌ها را بیاوری به عنوان مثال برای وزارتخانه‌هایی مانند وزارت تعاون از آنها استفاده می‌کردی که من در پاسخ گفتم اولاً شما وزارت تعاون را نمی‌شناسید زیرا بر اساس سند چشم انداز نظام قرار است 25 درصد اقتصاد ملی بر دوش این وزارتخانه باشد، ثانیاً این که چرا خانم‌ها را کوچک می‌بینید؟»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۳۰
0
0
تمام صحبت ها ی ایشان دارای تضاد است. اگر ایشان به توانایی خانم ها اعتقاد دارد چرا می گوید که شما وزارت تعاون را نمی شناسید و .... یعنی خانم ها فقط برای وزارت های کوچک مناسب هستند.
معرف خانم ها فقط برای فیریب افکار عمومی و خارج شدن از بحث اصلی تقلب در انتخابات است.
ناشناس
|
France
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۳۱
1
0
انشاء الله که سوء نیتی در کار نبوده باشد و این فرمایش هم از همان ذهنی بیرون آماده باشد که خود را در احاطه شده توسط هاله نور دیده و یا نفی هوکاست فرموده است.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۳۱
0
0
محمود احمدی نژاد شب جمعه این هفته با حضور در صدا و سیما ضمن سخنرانی مفصل درباره لیست کابینه دهم در شبکه اول راجع به باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم بعد از تقدیر و تمجید وی گفت: «ایشان مثل هلو می‌ماند! آدم می خواد بخوره این جوان را»!
[...]
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۳۱
1
0
اصلاحاتی ها هم اینقدر وزیر زن نداشتند با این همه رجز خوانی از حمایت حقوق زنان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۴
0
1
میوه فروشی حاج محمود ارزونی
هلو دارم هلوی لنکرانی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین