کد خبر: ۸۸۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۰

قاضی‌پور: دخانیات باید به بخش خصوصی واگذار شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: «شرکت دخانیات مطابق با ابلاغیه سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی باید به بخش خصوصی واگذار شود».

نادر قاضی پور افزود: «واگذاری شرکت دخانیات به بخش خصوصی باید به طور کامل انجام و از شبه خصوصی سازی پرهیز شود».

به گفته وی، دخانیات صنعت بسیار مهمی در کشور است زیرا اشتغالزایی بالایی را به همراه دارد بنابراین این صنعت باید بسط و توسعه یابد.

وی معتقد است: «کاهش مصرف سیگار و مهار جوانان از کشیدن سیگار برعهده دولت و نهادهایی است که در امر بهداشت و سلامت جامعه مسئول هستند».

قاضی پور ادامه داد: «با کاهش تولید نمی‌توان مصرف سیگار را در جامعه پایین آورد زیرا در آن صورت، این کالای دخانی به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود».

وی تاکید کرد: «ارتقا کیفیت سیگار موضوع بسیار مهمی است که باید از سوی تولیدکنندگان مورد توجه قرار گیرد».

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: «در صورتی که شرکت دخانیات خصوصی شود، به طور یقین تولید سیگار در کشور براثر رقابت افزایش می‌یابد که در آن صورت می‌توان اقدام به صادرات مازاد بر نیاز این کالا به کشورهای همسایه عربی کرد».

وی در پایان تاکید کرد: «فرهنگ سازی مبنی بر عدم مصرف سیگار باید از سوی دولت انجام شود». 

یادآوری می‌شود، چندی پیش مدیرعامل شرکت دخانیات ایران اعلام کرده بود که خصوصی سازی شرکت دخانیات، متفاوت از خصوصی کردن دیگر صنایع کشور است و نیازمند توجه دقیق‌تر و اتخاد راهکارهای عملی مناسب با توجه به ساختارهای قانونی است.

محمود ابطحی یادآور شده بود: «انحصار یعنی اینکه صنعت دخانیات از مرحله تولید تا فروش با نظارت شرکت دخانیات ایران فعالیت داشته باشد،‌ البته بخش خصوصی با ضوابطی می‌تواند در این صنعت فعالیت کند».

وی تصریح کرده بود: «خصوصی‌ سازی صنعت دخانیات، نگرانی‌ها درباره سلامت افراد و جامعه را افزایش می‌دهد، لذا نگاه خصوصی‌ سازی در این بخش نباید همانند سایر صنایع دولتی باشد، چرا که خصوصی‌ سازی اغلب با افزایش میزان تولید، بهبود بهره‌‌وری و بازده تولید، کاهش قیمت‌ها و افزایش فروش همراه است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
1
4
برای خصوصی سازی باید ابتدا ارگان هایی را خصوصی سازی نمود که موجب اسیب به خزانه دولتی میشود به عنوان مثال تیم های باشگاهی فوتبال مانند استقلال که به بازیکنی مثل نکونام برای یک سال سه میلیارد تومان پول پرداخت می کنند ولی هر یک از اداره جات دخانیات هر ماه حداقل یک میلیارد فروش دارند پس به نظر من بزارید دخانیات باشه تا خرج تیم های فوتبال را برساند ویا پول صرف کار های عمرانی مملکت کند با تشکر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین