کد خبر: ۹۵۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۱
ساعت یک و نیم دیشب رخ داد

بازداشت جعفر پناهی، همراه با خانواده و مهمانانش

15 نفر بازداشت شدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که ماموران امنیتی در حال بازرسی خانه جعفر پناهی کارگردان سینما در ایران هستند، خبر این دستگیری شبانه به منزل در فضای اینترنتی به شکل وسیعی منتشر شده است. 

بر اساس اخباری که شاهدان عینی از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار کاربران دنیای مجازی قرار داده اند، ساعت یک نیمه شب تعداد زیادی از ماموران امنیتی به همراه چند مامور زن و دوربین فیلمبرداری به منزل مسکونی جعفر پناهی هجوم برده‌اند. 

جعفر پناهی پیش از این در مرداد ماه امسال در بهشت زهرا و در کنار مزار کشته شدگان راهپیمایی های پس از انتخابات بازداشت شده بود. همچنین به تازگی برای شرکت در یک جشنواره خارجی در فرودگاه ایران ممنوع‌الخروج شد.

از سوی دیگر  «پناه» پسر جوانِ خانواده پناهی که در زمان این رویداد بیرون از منزل به سر می بُرد و هنگام بازگشت با این مسئله روبرو می شود، بیان این مطلب که "حدود ساعت ده شبِ دوشنبه تعداد زیادی از ماموران لباس شخصی، ضمن ایجاد ارعاب در محل، بطورناگهانی وارد منزل ایشان شده بودند"، از دستگیری تمامی اعضای خانواده و مهمانان آنان - که چند تن از دست اندرکاران سینما از جمله محمد رسول اُف و ابراهیم غفاری نیز در میان آنها بودند- خبر داد.

بر اساس همین گزارش، همسایگان محله به محض مشاهدۀ یورش شبانۀ تعداد زیادی لباس شخصی به منزل مسکونی این هنرمند، پلیس ۱۱۰ ناحیه انتظامی محل را از این رخداد مطلع می‌کنند که مأموران نیز پاسخ می‌دهند "ما در برابر لباس شخصی ها نمی‌توانیم کاری کنیم؛ چون اینها از مراکز امنیتی و اطلاعات هستند."

پسر خانوادۀ پناهی سپس از فیلمبرداری، بازرسی و تفتیشِ پنج ساعتۀ منزل و ضبط و انتقال بسیاری از وسایل شخصی و کامپیوتر توسط مأموران خبر داد.

وی تعداد بازداشت‌شدگان را علاوه بر پدر، مادر و خواهرِ خود، ۱۵ تن از مهمانان ذکر کرد و از علت یا علل دستگیری آنها اعلام بی‌اطلاعی کرد.

جعفر پناهی، کارگردان برجستۀ ایران، ۲۷ بهمن ماه هنگام خروج از کشور و سفر به آلمان (جهت شرکت در جشنواره برلین)، در فرودگاه امام ممنوع الخروج شده بود. 

وی هشتم مردادماه امسال نیز، به اتفاق همسر، فرزند و دو سینماگر دیگر به نامهای مهناز محمدی و رخساره قائم مقامی که برای گذاشتن گل بر مزار شهدای پس از انتخابات به بهشت زهرا رفته بودند، ساعتها در بازداشت به سر بردند.

وی سازندۀ فیلم‌های پرافتخار و مشهوری چون بادکنک سفید، دایره و آفساید است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
0
0
در حكومتهاي نالايق لايق ترين افراد در زندانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۳
0
0
مرسی.باز خدا رو شکر شما خبر رو درست منتشر کردین حد اقل
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین