کد خبر: ۱۲۳۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳
وقتی با دشمن خارج از مرزها مواجه می‌شویم، باید با او برخورد مسلحانه شود

آیت‌الله جنتی: آنها که دم از دموکراسی می‌زنند، چرا نمی‌گذارند مردم حرف‌شان را بزنند

وقتی فکری با ارشاد برداشته نشد ناچار باید با زور و قدرت آن فکر را برطرف کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات منطقه با بیان اینکه این حرکت انقلابی از مرزهای آمریکا هم عبور می‌کند، گفت: آمریکا بخواهد یا نخواهد رو به سقوط است. 

آیت‌الله احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز این هفته به تحولات منطقه اشاره و درخصوص کشتار وسیع مردم بحرین، اظهار داشت: مردم منطقه به بیداری اسلامی رسیده‌اند و حاضر نیستند زیر سلطه بیگانه باشند، از استبداد بیزارند و عدالت خواه و اسلام‌خواه هستند.

وی ادامه داد: به خواست خدا در چند کشور اسلامی ابن حرکت شروع شده و پیش می‌رود و از مرزهای آمریکا هم عبور خواهد کرد.

خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: آمریکا بخواهد یا نخواهد رو به سقوط است و به روی خود نمی‌آورد، اما خدا دارد توی سرشان می‌زند. خدا انشاء الله ذلت‌شان را روزافزون کند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به کشتار مردم لیبی توسط حاکم این کشور، قذافی را یک دیوانه خواند و گفت: همیشه فکر می‌کردم که مردم لیبی چطور یک آدم موجی و دیوانه را تحمل می‌کنند. هرکسی او را می‌بیند می‌داند او موجی است اما همه چیز دیگر تمام شد.

وی ادامه داد: او از هوا و زمین به مردم حمله می‌کند مانند جنگی که یک دشمن به کشور همسایه حمله می‌کند مانند کاری که اسرائیلی‌ها با مردم غزه و فلسطین انجام دادند، او با مردم خودش چنین می‌کند.

آیت‌الله جنتی تصویب پرواز ممنوع بر آسمان لیبی را اقدام مثبتی ارزیابی کرد و گفت: این کار قدری کمک می‌کند اما آن دیوانه از زمین و هوا دستش باز است.

دبیر شورای نگهبان گفت: باید از مردم لیبی به خاطر این مقاومت تشکر کرد آنها از انقلاب اسلامی الگو گرفته‌اند و این نشان از ایستادگی مردم دارد.

نمازگزاران با شعار" مرگ بر قذافی" سخنان آیت‌الله جنتی را تایید کردند.

وی به اتفاقات رخ داده در بحرین و کشتار وسیع مردم این کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اکثریت مردم بحرین شیعه هستند و سال‌های سال به همین جرم توی سرشان زدند و آنها را تضعیف کردند اما امروز فهمیدند که می‌شود حرکتی کرد بنابراین مانند کشورهای دیگر به میدان آمدند و این وضعیت پیش آمد.

آیت‌الله جنتی گفت: آنچه دل‌خراش است این است که وقتی حکومت غیرمردمی از دست مردم شکست می‌خورد یک مرتبه به عربستان و امارات متوسل می‌‌شود و آنها به بحرین لشکرکشی می‌کنند درحالی که هیچ ضابطه و مقررات بین‌المللی اجازه این کار را نمی‌دهد و این اقدام برخلاف همه قوانین بین‌المللی است.

امام جمعه امروز تهران تصریح کرد: آنها که دم از دموکراسی می‌زنند خوب بدانند که این مردم هستند که به صحنه آمده‌اند چرا نمی‌گذارید حرف‌شان را بزنند اینها که دست به سلاح هم نبردند.

دبیر شورای نگهبان گفت: همانطور که آقای اردوغان گفت آنجا کربلا شده است. به خواهران و برادران خود در بحرین عرض می‌کنم بایستید و بگویید "هیهات من الذله" یا شهید شوید یا پیروز شوید، این باید شعار شما باشد.

وی با بیان اینکه دست آمریکا در همه جنایات پیداست، گفت: وزیرخارجه آمریکا به بحرین می‌رود و اوباما هم سفارش می‌کند خویشتنداری کنید. کاملا معلوم است که این خونریزی‌ها در درجه اول به دست آمریکایی‌هاست.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: در مقابل مسائل منطقه و کشتار مردم، همه علمای اسلام، مقامات کشورهای اسلامی و سازمان کنفراس اسلامی مسئول هستند و باید کمک کنند تا اینکه حق این مردم را بگیرند و این شر را از سر مردم کوتاه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه سونامی در ژاپن اشاره و یادآور شد: ما به عنوان یک انسان از حادثه رخ داده متاسفیم امیدواریم کسانی که می‌توانند کمک کنند تا آنجا که می‌شود فشارهای وارد بر مردم را تخفیف دهند. البته ایران هم اعلام آمادگی کرده است.

خطیب جمعه تهران همچنین به برگزاری موفق اجلاس خبرگان رهبری اشاره و یادآور شد: امسال برگزاری این اجلاس به بهترین شکل برگزار شد، زیرا هر سال مسائلی از جانب برخی افراد مطرح می‌شد و تنش به وجود می‌آمد اما امسال از ابتدا تا پایان آرامش برقرار بود.

وی گفت: تغییر رئیس مجلس خبرگان درسی برای همه بود که وقتی سمتی دارند بدانند همیشه نمی‌توانند در یک سمت باشند و سمت‌ها عوض می‌شود اگر هستند با خوبی و خوشی باشند و اگر می‌روند هم با خوبی و خوشی بروند.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه "همت و کار مضاعف" ویژه فناروی‌های دانشمندان کشورمان در هفته گذشته اشاره و اظهارداشت: بازدید 5 ساعته مقام معظم رهبری از این نمایشگاه نشان از اهمیتی است که ایشان به دهه پیشرفت و عدالت می‌دهند.

دبیر شورای نگهبان همچنین به آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال 89 اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شبه اعجازی بود که انجام شد و کسی باورش نمی‌شد. اجرای این قانون را کار خدا بدانید باید نگاه توحیدی داشته باشیم و بدانیم ریز و درشت کارها دست خداست و برای انجام آن باید از خدا تشکر کرد.

وی گفت: در اثر انجام این طرح، تحول اقتصادی به وجود آمد که آثار و برکات زیادی در کوتاه مدت داشته و آثاری هم در میان مدت و درازمدت خواهد داشت.

جنتی ادامه داد: صرفه‌جویی 2 میلیون تنی گندم، 1.8 میلیارد دلار صرفه‌جویی در فرآورده‌های نفتی، ایجاد یک میلیون و پانصد هزار شغل در سال 89 و ساخت یک میلیون و 900 هزار مسکن در این سال اقدامات دولت است البته نمی‌توان گفت این آمار خیلی دقیق است اما آمار بالایی است که همه خدمت مسئولان به کشور است.
نمازگزاران با شعار"دولت خدمت‌گذار تشکر تشکر" از خدمات دولت تشکر کردند.

آیت‌الله جنتی در بخشی از سخنان خود نیز به سالروز درگذشت حجت الاسلام سید احمد خمینی فرزند امام راحل اشاره و برای ایشان علو درجات را خواستار شد.

آیت‌الله جنتی در بخشی دیگر از سخنان خود به قرارداشتن در آستانه سال نو اشاره و از مردم خواست تا با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی کاری کنند که اتفاق نامبارکی در ایام عید رخ ندهد.

وی همچنین از مردم خواست تا مسائل اخلاقی را رعایت کنند.

امام جمعه تهران گفت: خوب است عده‌ای مامور امر به معروف ونهی از منکر وظایفی را بر عهده بگیرند و عده‌ای هم در دورازه‌های شهر به رعایت حجاب تذکر دهند و نهی از منکر فراموش نشود. حجاب عفت است و پاکدامنی را حفظ می کند.

خطیب جمعه تهران همچنین در خطبه اول درخصوص راههای جلوگیری از فساد و خودخواهی در اسلام سخن گفت و یادآور شد: در اسلام برای جلوگیری از فساد و اصلاح جامعه در مرحله اول به نصیحت رجوع می شود اما همه اصلاح پذیر نیستند.

وی گفت: در همه جای دنیا برای مهار فسادها مجازات تعیین می‌کنند اسلام هم همین کار را کرده است اما وقتی با دشمن خارج از مرزها مواجه می‌شویم چه باید کرد؟ باید با او برخورد مسلحانه شود دیگر نمی‌شود با آن مسالمت‌آمیز برخورد کرد.

دبیر شورای نگهبان یادآور شد: اولین آیه جهادی آیه‌ای از سوره حج است که می‌فرماید آغاز جنگ برای دفاع مظلوم، از خود است. جنگ اسلام، جنگ خدا با دشمنانش است، جنگ حق با باطل است و مردم به نصرت خدا بر می خیزند.

وی ادامه داد: وقتی فکری با ارشاد برداشته نشد ناچار باید با زور و قدرت آن فکر را برطرف کرد.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: کسانی که درباره اسلام و خشونت در آن صحبت می‌کنند اصلا چیزی از اسلام نمی‌دانند. باید قرآن را مطالعه کنند و متوجه باشند که جنگ‌های اسلام با دیگر جنگ‌ها چه تفاوتی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
راست میفرمایند چرا نمی گذارند مردم حرفشان را بزنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین