کد خبر: ۵۲۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۳
در جمع دانشجویان امام صادق عنوان شد

انتقادات تازه و تند احمدی‌نژاد از منتقدان

آفتاب‌‌نیوز :

احمدی نژاد پس از سخنان دانشجویان در سخنانی که نزدیک به دو ساعت به طول انجامید، گفت: بدون تردید انتقادپذیرترین دولت پس از انقلاب همین دولت است. هیچ دولتی در یكسال اول به‌این مقدار در تیتر اول روزنامه‌هاتخریب نشده است. سابقه نداشته دولتی مورد تندترین انتقادات قرار بگیرد و عكس العمل هم نشان ندهد.

وی با طرح این ادعا که «حتی دولت قبل در چهار سال اولش مورد انتقاد قرار نگرفت»، گفت: من خودم اهل نظر بودم. مقاله می‌نوشتم و سخنرانی می‌كردم. اما با اینکه ما بسیار ملاحظه دولت و مسئولین دولت را می‌كردیم، یادم هست كوچكترین انتقاد به دولت اینگونه جواب داده می‌شد که می‌گفتند«باند جنایتكار ضد توسعه سیاسی و ضد مردم می‌خواهد علیه دولت توطئه كند».

احمدی نژاد افزود: یك هفته در رسانه‌ها دروغ، تهمت و افترا می‌زدند، آقای دكتر الهام نیم ساعت جواب می‌دهد، همان جواب را در روزنامه‌هایشان نمی‌نویسند... بعضی‌ها رقابت را با دشمنی اشتباه گرفته‌اند. خیال می‌كنند حالا كه احمدی نژاد رئیس جمهور شده، آبروی خودش و وزرا و یارانش مباح است. تهمت می‌زنند، دروغ می‌گویند، ما حتی جواب این را هم نمی‌دهیم. آن وقت ما انتقادپذیر نیستیم. بگویند كجا، دولت علیه منتقدین خودش یك جمله گفته است.

احمدی نژاد در این سخنرانی که به طور اختصاصی توسط سایت «رجانیوز» (منتسب به مصباح یزدی) منتشر شده ادامه داد: من كانون بحران را می‌شناسم. من می‌دانم كجا جلسه می‌گذارند و چه تصمیم‌هایی می‌گیرند. بسیاری از منابع اقتصادی دست خودشان است و با آن توطئه می‌كنند. از طرف دیگر رسانه هم دست خودشان است و گردن دولت می‌اندازند.

احمدی نژاد با اشاره به اتهام به دولت نهم مبنی بر حمله به دولتهای گذشته گفت: دولت قبلی وقتی سركار آمد، علیه رئیس دولت سابقش كتاب نوشتند؛ صدها مقاله طرفداران دولت قبلی نسبت به دولت قبل‌ترش نوشتند. این چه حرفی است كه باب انتقاد از دولت قبلی را این دولت باز كرد؟

وی افزود: در اولین جلسه‌ای كه من به مجلس رفتم، می‌خواستم بگویم كه در چه شرایطی دولت را تحویل می‌گیرم، دولت چه وضع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد. با دوستان مشورت كردیم، گفتند ممكن است دو دستگی ایجاد شود و فضا قطبی و جناحی شود و ما از این حق خودمان گذشتیم. در حالی كه‌این حق دولت بود كه بگوید ثروت در كجا متمركز است؛ حق دولت بود كه سیاست‌های گذشته اقتصادی را به نقد بكشد. حق دولت بود كه از آمارهای دولت قبلی تصویری به مردم ارائه بدهد. ولی ما انجام ندادیم.

وی با اشاره به درخواست دانشجویان مبنی بر «افشای متجاوزین به بیت‌المال» افزود: می‌خواهم یك خاطره بگویم البته قصد مشابهت ندارم ولی می‌خواهم از نتیجه اخلاقی اش استفاده كنم. رضاخان به شهید مدرس پیغام داد كه پایت را از دم ما بردار! مدرس پاسخ داد: آقا شما محدوده دمت را مشخص كن!

احمدی‌نژاد گفت: ما هر كجا كه فسادی می‌بینیم و اقدام می‌كنیم، یك عده می‌گویند علیه ما كار شده است. شما هم محدوده‌تان را مشخص كنید؛ هر جا كه ما می‌خواهیم اشكالی را برطرف كنیم می‌گویند دولت علیه ما شده است. شما كی هستید؟ چرا هرجا اشكالی هست رد پای شما هست؟

وی افزود: آمده‌اند بانكی را كه بیش از 1000 میلیارد تومان به آن بدهكارند، می‌خواهند با طراحی دور بزنند و تصاحب كنند. دولت با این مساله برخورد می‌كند. می‌گویند دولت با ما برخورد می‌كند. بعضی از آنها هم جرأت ندارند می‌گویند دولت ضد بخش خصوصی كار می‌كند.

احمدی نژاد همچنین در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که خواستار سعه صدر بیشتر دولت در برابر انتقادات شده بود، گفت:«من ندیدم کسانی که از دولت انتقاد می‌کنند، انگ خاصی بخورند. شما دیده‌اید؟»

وی گفت: سه‌شنبه قبل ما خدمت مقام معظم رهبری بودیم. ایشان حرکت های دولت را مورد تایید قرار دادند و گفتند حتی اگر یک دولتی ناکارآمد باشد حق القا ندارید، چه برسد به‌این که‌این دولت کارآمد و کوشا است. اما فردایش مطبوعات چه نوشتند؟ حتی یک تیتر مثبت هم نبود. حتی یک تیتر نبود که ‌این جمله را منعکس کند. یکی دو روزنامه به عنوان سوتیتر زده بودند. البته در این میان این را هم من قبول دارم که دولت به لحاظ اطلاع رسانی قوی عمل نمی‌کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: من در روزنامه‌ها دیدم یک نفر که اتفاقاً عنوانش را هم استاد دانشگاه امام صادق (ع) گذاشته بودند، گفته بود «رئیس جمهور کارشناسان بانک مرکزی را تحت فشار قرار داده که آن چه من می‌گویم به عنوان نرخ تورم اعلام شود». این افترا است. یعنی نسبت دادن یک فعل مجرمانه به رئیس جمهور. من به رئیس بانک مرکزی گفتم اگر شما اشتباهی در اعلام نرخ تورم کنید، هم در آن دنیا سیلی خواهید خورد هم در این دنیا. ما با کسی شوخی نداریم و نمی‌خواهیم خودمان را فریب بدهیم.

وی افزود: کارشناسان بانک مرکزی از 310 قلم کالا نرخ تورم را در آورده‌اند و گفتند نرخ تورم پایین آمده است. ضمن این که ما برنامه‌ای که دولت گذشته نوشته اجرا می‌کنیم. من در زمان تدوین برنامه چهارم مخالف برخی مفاد آن بودم. چون آن را علیه منافع ملی می‌دیدم. اما بالاخره در مراجع رسمی ‌تایید شده است و ما هم تابع قانونیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در انتخابات یک نفر گفت من ماهی 50 هزار تومان به هر نفر می‌دهم. یک آقایی همان موقع مقاله نوشته بود و از این اقدام دفاع کرده و آن را علمی‌ دانسته بود. اما همین آقا الان داد می‌زند که دولت نقدینگی را بالا برده و نرخ تورم هم بالا رفته است.

وی ادامه داد: در نهاد ریاست جمهوری 500 دستگاه موبایل دست کسانی بود که اصلا کارمند آن جا نبودند و فقط ماه به ماه قبض موبایل آن جا می‌آمد. یک جا همه را قطع کردیم. صدای بعضی درآمد. هنوز بسیاری از خودروهای دولتی با پلاک شخصی دست کسانی است که قبلا رئیس بودند و وقتی می‌گویی باید بازگردانی می‌گویند دست زن و بچه ام است!

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به «بد اخلاقیهای صورت گرفته در برابر دولت» بدون نام بردن از «فاطمه رجبی» به دفاع از وی پرداخت و گفت: بعد از این همه که علیه دولت نوشتند، یک نفر پیدا شده چیزی علیه آن‌ها گفته. بعد آمدند، دیدند ایشان نسبتی با یکی از اعضای دولت دارد. آن را گذاشتند کنار، فحشش را به دولت می‌دهند. اینها همان کسانی هستند که می‌گفتند همه اشخاص برای خودشان مستقل‌اند. حالا یک خانمی ‌آمده و مردانگی کرده است. خدا شاهد است من نه دیدم ، نه خواندم و نه در جریان بودم. در روزنامه هایشان نوشتند که دولت پول داده امکانات داده که به کسانی حرفی زده شود. این دروغ است. حتی من شنیدم وزارت ارشاد احتیاط کرده و آن امکانات معمولی و عادی را که به همه می‌داده به‌ایشان نداده است.

وی افزود: البته من می‌دانم چرا به‌این دولت این قدر فحش می‌دهند. اگر این دولت شکست خورده و ضعیف و ناکارمد بود که نیاز به فحاشی نداشت. می‌نشستند کنار تا دولت خودش زمین بخورد اما همین مساله نشان می‌دهد دولت قوی و کارآمد است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: بسیاری از مدیران اقتصادی گذشته حاصل مدیریتشان را قانون برنامه چهارم می‌دانند. هدف آن‌ها از نوشتن قانون برنامه چهارم باز شدن راه برای پیوستن ایران به روند جهانی شدن بود. در برنامه چهارم آمده است، هر کس هر چیزی را خواست صادر کند، دولت نباید مانع شود. تنها راهکار دولت برای کنترل قیمت‌ها بالا و پایین آوردن تعرفه واردات است. حالا اگر قیمت جهانی بالا رفت، تولیدکنندگان داخلی برای سود بیشتر کالاهایشان را صادر می‌کنند. حالا اگر ما تعرفه را صفر هم کنیم، باز هم گرانی و افزایش قیمت به وجود آمده است. ضمن این که در قانون نظام صنفی تعزیرات را هم از دولت گرفته‌اند و دولت نمی‌تواند با گرانفروشان برخورد کند.

وی در ادامه گفت: «من خبر دارم. جلسه می‌گذارند و نقشه می‌کشند که چه کنیم دولت زمین بخورد. این تفکر اسلامی‌نیست. دولت زمین بخورد کشور زمین می‌خورد. سال 76 که من برگشتم دانشگاه، اعلامیه‌ای به در و دیوار زده بودند که احمدی نژاد آخر خط خشونت است و .. یک روز در جلسه‌ای یکی از این‌هاکه اتفاقا در دولت قبلی به جایی رسیده بود، به رئیس جمهور وقت توهین کرد. من برخاستم و دفاع کردم. گفتند تو چرا؟ گفتم من انتقاد دارم ولی دشمنی ندارم. مردم اعتماد کرده‌اند و دولت را دست رئیس جمهور دادند. ما حتی با انتقاد باید کاری کنیم که دولت موفق شود. دشمنی با دولت منتخب مردم نشانه عقب افتادگی سیاسی است».

وی در ادامه گفت: «می‌گویند تمام نیروهای انقلاب را کنار گذاشته‌اید. حالا این 100 نفر شدند تمام نیروهای انقلاب؟ چرا انقلاب را منحصر در خودتان می‌بینید. آن جانباز 70 درصد نیروی انقلاب نیست و آن کسی که تا اهواز هم نیامده نیروی انقلاب است. بله 16 سال مدیر بوده‌اند و نیروی انقلاب شده‌اند! حالا شما کمی ‌استراحت کنید تا دیگران بیایند!»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین