کد خبر: ۱۱۲۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
دانشجو، وزیر علوم:

مطرح کردن فرار مغزها توهین به دانشگاهیان است؛ پیشرفت علمی كشور 11 برابر دنیاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینكه مطرح كردن فرار مغزها نوعی توهین به دانشگاهیان است، تصریح كرد: پرتاب موشک و حضور دانشمندان محصول این دانشگاه‌ها هستند كه نشان‌دهنده عدم صحت این موضوع است و اكنون پیشرفت علمی كشور 11 برابر دنیاست. 

كامران دانشجو با تاكید بر اینكه اگر با آموزش عالی سیاسی و انفعالی برخورد كنیم به مردم ظلم كردایم، گفت: مركز آموزش عالی باید هدفمند گسترش پیدا كند؛ چرا كه درغیر این صورت به ضرر همه است. 

دانشجو با بیان اینكه علوم انسانی مسیر حركت جامعه را مشخص می‌كند، بیان كرد: ما مخالف خردورزی نیستیم؛ بلكه مخالف الگوبرداری غلط از غرب هستیم و باید به دنبال ایجاد یک جریان فكری نو براساس ارزش‌های دینی باشیم.

وی با اشاره به اینكه همه می توانند در كرسی‌های آزاد اندیشی در یک فضای سالم هر اندیشه‌ای را بیان كنند، اظهاركرد: رسم را باید رعایت كرد و فضا سازی نامناسب و جنجالی انجام نداد، همه می‌توانند در كرسی‌های آزاداندیشی در یک فضای سالم هر اندیشه‌ای را كه دارند، بیان كنند. 

وی با اشاره به اینكه فرار مغزها توهین است، تصریح كرد: پرتاب موشک و حضور دانشمندان محصول این دانشگاه‌ها هستند كه نشان‌دهنده عدم صحت این موضوع است و اكنون پیشرفت علمی كشور 11 برابر دنیاست.

وزیر علوم در خصوص تحصیل در خارج از كشور گفت: هر كسی در دوره كاردانی و كارشناسی و در هر رشته و دانشگاهی چه معتبر چه غیرمعتبر می توانند با حفظ سطح دانشگاه درخارج تحصیل كند. 

وی با بیان اینكه تحصیل در خارج از كشور منفی نیست، افزود: تعداد زیادی از افراد برای بدست آوردن آخرین دستاوردهای علمی دنیا به خارج از كشور سفر كرده‌اند. 

دانشجو با تاكید بر اینكه پیام نور از هدف خود كه آموزش مجازی است فاصله گرفته است، افزود: مسیر فعلی را باید بازسازی كرد و بر افزایش سرانه پیام نور تلاش كرد. 

وزیرعلوم بیان كرد: نیروهای پیمانی هم می‌توانند از بورس استفاده كنند و ما به دنبال تسهیل در این زمینه هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین