کد خبر: ۹۲۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۳

احمدخاتمی: آسیب به آبروی نظام بیشتر از کشته‌شدگان بی‌گناه بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه‌ قم گفت: «تشکیک در انتخابات حرف انقلابی و دفاع از انقلاب نیست بلکه ضدانقلابی است».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان آن‌جا که فرمودند ظلم بزرگی پس از انتخابات به مردم و نظام شد و هتک حرمت نظام در برابر ملت‌ها نادیده گرفته شد، اظهار کرد: «در حوادث پس از انتخابات متاسفانه تعدادی بی‌گناه کشته و مجروح شدند و خسارت‌هایی وارد شد ولی آسیبی که به آبروی نظام وارد شد به مراتب بیش از این‌ها بود و در واقع کسانی سعی کردند دستاوردهایی که در طول سالیان اخیر نظام جمهوری اسلامی ایران کسب کرده بود با برنامه‌ریزی حساب شده بر باد دهند. البته تدبیر رهبری جلوی این اتفاق را گرفت».

وی ادامه داد: «عده‌ای هم‌چنان بر این ظلم می‌دمند و شائبه‌ تقلب در انتخابات را مطرح می‌کنند؛ شائبه‌ای که مردم عزیز ما می‌بینند چگونه متهمان حوادث اخیر به صراحت و با استدلال می‌گویند دروغ بوده و به تعبیر برخی از آن‌ها رمز اغتشاشات بود ولی متاسفانه برخی هنوز از این ظلم دست برنداشته‌اند و در تشکیک در انتخابات می‌دمند و با آن همه دقتی که شده هنوز می‌گویند شائبه‌ بی‌اثر شدن رای مردم در نظام (تقلب)باید برطرف شود».

وی خاطرنشان کرد: «نظام هرکاری در توان داشت برای برطرف شدن شائبه انتخابات انجام داد از جمله تمدید مهلت 5 روزه برای شورای نگهبان. واقعا باید نظام چه کند که این آقایان برطرف شدن این شائبه را بپذیرند؟ آن‌ها به چیزی کمتر از ابطال انتخابات راضی نبودند و نیستند و نمی‌خواهند قانون را تمکین کنند و پس از مایوس شدن از این مساله، بحث رفراندوم برای مشروعیت انتخابات را مطرح کردند. این صحبت در راستای دفاع از انقلاب اسلامی نیست. تشکیک در انتخابات حرف انقلابی و دفاع از انقلاب نیست بلکه ضدانقلابی است و بدتر از همه کسانی در این مسیر قصد داشتند از امام (ره) هزینه کنند و این همان مسجد ضراری است که مقام معظم رهبری فرمودند».

این عضو جامعه مدرسین اظهار کرد: «در این ماه عزیز خدا کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند نصیحت می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم مواظب گفتار خود باشید و بدانید که چطور با گفتار خود دستاوردهای ارزشمند انقلاب را هدف قرار می‌دهید».

وی افزود: «آن‌ها می‌گویند در این انتخابات هم جمهوریت و هم اسلامیت تهدید شد. چه تهدیدی؟ آیا حضور 85 درصدی مردم در انتخابات، جمهوریت نیست؟ متاسفانه در پوشش دفاع از حقوق مردم و دفاع از ارزش‌های انسانی کسانی حضور مردم را زیر سوال می‌برند».

احمد خاتمی ادامه داد: «امیدوارم کسانی که به نظام در این ارتباط ظلم روا داشته‌اند دست از ادامه‌ی ظلم بردارند».

خاتمی خاطرنشان کرد: «شما که دم از دفاع از حقوق مردم می‌زنید، این مردم همان مردمی هستند که پای صندوق رای آمدند و رای همه آن‌ها محترم است، رای بیش از 24 ملیونی که به فرد منتخب نیز رای دادند، محترم است ولی گویی این آقایان رای مردم را نمی‌پذیرند و چه بسا آن‌ها را نمی‌بینند».

وی تاکید کرد: «ما به آن‌ها می‌گوییم به نام دفاع از مردم و ارزش‌های انسانی، آب در آسیاب دشمن نریزید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین