کد خبر: ۱۱۷۴۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۱

آخرین اخبار از حلقه‌های پرونده فساد مالی معاون ریس‌جمهوری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب(خبرآنلاین-امید سلیمی بنی): داستان درباره حلقه هایی در پرونده محمدرضا رحیمی وجود دارد، توضیح داد.
 
دادستان تهران درباره پرونده فساد مالی در دولت، اظهار نظر کرد. به گفته جعفری دولت‌آبادی، حلقه‌های مختلفی در پرونده فساد مالی معاون ریس‌جمهوری تشکیل شده که در حال بررسی است.

دادستان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرا بعثت افزوده: " حلقه اول این پرونده به دادگاه رفته و تحقیقات از حلقه دوم همچنان ادامه دارد."

به گفته دادستان تهران به دلیل "حساسیتی که روی این پرونده ها وجود دارد" اطلاع رسانی زودهنگام، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

این مقام قضایی همچنان از مطرح بودن این پرونده مانند سایر پرونده‌ها در دادستانی خبرداده و افزوده: "این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و رسانه‌ها اجاز دهند که وقتی کار صورت گرفت، ما نتیجه را اعلام کنیم چرا که دامن زدن به مطالبی که هنوز به نتیجه نرسیده، مشکلاتی را ایجاد می‌کند."

با این همه، محمدرضا رحیمی معاون ریس‌جمهوری قرار بود چهارشنبه گذشته درباره "دلایلی که باعث طرح فساد مالی او" ابهاماتی را روشن کند که به دلایل نامعلومی از این کار انصراف داد.

گفته می‌شود احمدی‌نژاد نیز از رسیدگی به پرونده معاون خود استقبال کرده و مانور تبلیغاتی کم سابقه بر روی این موضوع را غیر عادی قلمداد کرده و برگزاری دادگاه را منطقی‌ترین راه برای روشن شدن حقیقت دانسته است.

گفتنی است غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور هفته گذشته از اتهام فساد مالی رحیمی خبر داده بود و گفته بود این پرونده با اخذ اظهارات سایر متهمان به دادگاه می‌رود و معاون رئیس‌جمهور باید مانند هر متهم دیگری در قبال اتهاماتش از خود دفاع کند.

احمد توکلی یکی از نمایندگانی که بر فساد مالی رحیمی اصرار دارد، چندی پیش گفته بود وی به علاوه چند تن دیگر از نمایندگان در ارتباط با شکایتی که رحیمی از آنها کرده بود، قرار منع تعقیب گرفته‌اند.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت پرونده‌هایی که دولت از علی‌مطهری و قالیباف شکایت کرده، گفته: "برای دادستانی فرقی نمی‌کند که طرف شکایت چه کسی باشد. البته بعضی از اتهاماتی که به ما زده می‌شود این است که ما یک‌سری از پرونده‌ها را رسیدگی کرده و یک سری را پیگیری نمی‌کنیم." 

این مقام مسئول درباره سرنوشت نهایی این شکایات اظهار کرده: "معتقدم عدالت تبعیض بردار نیست و یقینا پرونده هر کسی که در دادسرا مفتوح باشد به آن رسیدگی خواهیم کرد. این دو مورد نیز هم‌اکنون در حال رسیدگی است و اجازه بدهید زمانی که به نتیجه رسید، نتایج آن را اعلام کنیم."

دادستان تهران درباره سرنوشت شش نفر از روزنامه نگاران بازداشتی نیز توضیحاتی را ارائه کرده. جعفری گفته: " این افراد مرتکب جرم امنیتی شده‌اند به این معنا که به دنبال اقداماتی بوده‌اند که با کار روزنامه‌نگاری آنها ارتباطی ندارد." به گفته دولت آبادی این روزنامه نگاران به دنبال نوشتن اطلاعیه علیه نظام و تدارکات مالی و نظایر آن بوده‌اند.

دادستان تهران افزوده: "این پرونده نیز در حال بررسی است. این متهمان شش نفر بوده‌اند که یک سری از آنها توسط یک نهاد تحقیقاتی دستگیر و برخی دیگر توسط یک نهاد دیگر دستگیر شده‌اند و تا جایی که اطلاع دارم هم‌اکنون 5 نفر از آنها در بازداشت هستند. 

همچنین جعفری دولت‌آبادی اتهام نازنین خسروانی را اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام عنوان کرده و گفته: "این پرونده به‌زودی به دادگاه می‌رود."

دادستان همچنین از دلیل بازداشت دکتر فریبرز رئیس دانا سخن گفته است. به گفته وی، پرونده این اقتصاددان از مدتی قبل در دستور کار بوده و تحقیقاتی نیز انجام شده بود، اما زمانی که این فرد با یکی از شبکه‌های خارجی مصاحبه کرد، دستگیری وی تسریع شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین