کد خبر: ۱۴۵۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
در همايش «مسجد، حماسه حضور دشمن‌شكن»

وزير اطلاعات: برخی خودی‌ها در نوسانات بازار، ميلياردی سكه خريدند

جنگی تمام‌عيار علیه ایران در حال اجراست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير اطلاعات گفت: از منظر دستگاه اطلاعاتي، جنگي تمام‌عيار و همه‌جانبه عليه جمهوري اسلامي در حال اجراست و طراحي‌هاي گسترده دشمن در تمام حوزه‌ها عليه جمهوري اسلامي باعث شده كه تهديدها و آسيب‌پذيري‌هايي به وجود بيايد و در كنار آن فرصت‌هايي نيز خلق شده است. 

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي طي سخناني در همايش «مسجد، حماسه حضور دشمن‌شكن» كه صبح پنجشنبه در جمع ائمه جماعات استان تهران از سوي مركز رسيدگي به امور مساجد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد، با تبريك ايام ربيع‌الاول و حضور باشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن تصريح كرد: اين حضور با شكوه نشانه بصيرت، هوشياري و آگاهي مردم است.

وي با اشاره به عنوان اين همايش، به تشريح برنامه‌ها و اهداف دشمنان داخلي و خارجي در خصوص انتخابات آتي پرداخت و ادامه داد: شما مي‌توانيد در به هم ريختن و خنثي كردن توطئه‌هاي دشمن با بصيرت‌بخشي و تبيين امور براي مردم، نقش ويژه و موثري ايفا كنيد.

وزير اطلاعات با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، افزود: وزارت اطلاعات به عنوان مهم‌ترين بازوي اطلاعاتي نظام با اشراف خوب اطلاعاتي كه مورد اعتراف دشمنان و دوستان نظام است، با طراحي‌هاي دشمنان در تمام جبهه‌ها در حال مقابله است و در اين ارتباط سربازان گمنام امام زمان (عج) به موفقيت‌هاي چشمگيري دست پيدا كرده‌اند.

مصلحي اظهار كرد: از منظر دستگاه اطلاعاتي، جنگي تمام‌عيار و همه‌جانبه عليه جمهوري اسلامي در حال اجراست و اين يك شعار و تحليل نيست بلكه بنده بر اساس اطلاعات دقيق خدمت شما عرض مي‌كنم كه ما در وضعيت يك جنگ نرم سنگين هستيم و وزارت اطلاعات با توجه به اطلاعات دقيق خود اين موضوع را مطرح مي‌كند و مي‌گويد كه دشمن طراحي‌هاي گسترده‌اي تقريبا در تمام حوزه‌هاي مختلف عليه جمهوري اسلامي طراحي كرده و اين باعث شده كه تهديدها و آسيب‌پذيري‌هايي به وجود بيايد و در كنار آن فرصت‌هايي نيز خلق شده است.

وي در ادامه به موضوع جنگ نرم و واژه‌شناسي رهبر معظم انقلاب در اين مقوله اشاره و خاطرنشان كرد: مقوله جنگ نرم داراي ويژگي‌هاي خاصي است؛ از جمله اينكه جنگ نرم، آرام و بي‌ سر و صدا و بدون احساس جنگ عليه جبهه خودي است، پايدار است، هدف‌هاي متعددي دارد و در واقع يك هدف ندارد، سيال و ژله‌اي است، مخاطب‌ساز است و آسيب‌آفرين، تضادآفرين و ياس‌آفرين است.

وزير اطلاعات يادآور شد: با اين فرض، عمق و پيچيدگي طراحي و معادله دشمنان مشخص مي‌شود؛ به نحوي كه خيلي از كارشناسان به اين سادگي نمي‌توانند جبهه‌هاي جنگ نرم را تشخيص دهند.

مصلحي گفت: بنا به دلايل متعدد و اطلاعات موجود، هيچ عنصري به اندازه بصيرت‌بخشي در شرايط پيش رو و امروزي نمي‌تواند موثر و مفيد باشد كه اين بصيرت‌بخشي در قالب آگاهي‌بخشي و تحليل سياسي بروز مي‌كند.

وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در مورد بصيرت تصريح كرد: ‌در اين زمينه با سه عنصر عنصر بصيرت، بصيرت‌بخشي و بصيرت‌پذيري مواجه هستيم و اگر در هر كدام از اين سه عنصر خللي ايجاد شود جامعه دچار مشكل خواهد شد.

وزير اطلاعات ادامه داد: به حمدالله با بصيرت‌بخشي‌هاي مقام معظم رهبري و به لطف خداوند، نظام توانسته در موقعيت‌هاي مختلف به پيش برود و بر چالش‌هاي مختلف فائق آيد.

مصلحي در ادامه به حضور باشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن اشاره كرد و افزود: اين حضور باشكوه بيانگر بصيرت‌پذيري مردم است.

وي همچنين با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور و تحريم‌هايي كه از سوي غرب عليه ايران اعمال شده است، اظهار كرد: مي‌بينيد كه در اين شرايط مردم چگونه هوشيارانه در صحنه حضور پيدا كردند و اين نشان‌دهنده موقعيت‌شناسي و بصيرت مردم است.

وزير اطلاعات با بيان اينكه مقام معظم رهبري از سال 68 مساله جنگ نرم و بحث تهاجم فرهنگي را به عناوين مختلف در سخنراني‌هاي خود مورد اشاره قرار داده‌اند، خاطرنشان كرد: ‌در اين ارتباط 32 مورد را به كار برده‌اند؛ از جمله مبارزه فرهنگي، تهاجم فرهنگي، بيماري فرهنگي، توطئه فرهنگي، سلطه فرهنگي و نبرد فرهنگي و جنگ نرم نيز آخرين عنواني بود كه در سال 88 در سخنان خود از آن استفاده كردند. وقتي ما به اين واژه‌ها توجه مي‌كنيم مي‌بينيم كه دشمن چه مسيرهايي را طي كرده و جلو آمده است؛ البته اين جلو آمدن به اين معنا نيست كه مقابله‌اي صورت نگرفته و ما اقدامي انجام نداده‌ايم ولي من تاكيد مي‌كنم تمام واژه‌هاي به كار گرفته شده با توجه به طراحي‌ها، برنامه‌ريزي و ژله‌اي عمل كردن دشمن به كار رفته است.

وي يادآور شد: دشمن در هر موقعيتي راهبرد تهاجمي و حمله خود را تغيير مي‌دهد.

وزير اطلاعات گفت: اگر بخواهيد مورد ديگري را در بحث واژه‌شناسي مطرح كنيد، واژه خواص است كه مقام معظم رهبري در سخنان خود به آن اشاره كردند. واژه خواص هم مفهوم مثبت و هم مفهوم منفي دارد كه مي‌تواند از باب مثبت آن به خواص مذهبي جبهه حق، اهل حق و با بصيرت اشاره كرد و از باب منفي آن نيز بيش از 13 مورد به كار بردند؛ از جمله خواص بي‌بصيرت، مطرود، فرصت‌طلب، مصلحت‌انديش، منحط اخلاقي، دنياگرا، ‌ترسو، فاقد شجاعت و ... .

مصلحي در ادامه به اتفاقات سال 88 اشاره كرد و افزود: در فتنه 88 تمام گروه‌هاي معاند نظام و انقلاب از انجمن حجتيه گرفته تا منافقين و موساد دست به دست هم دادند و كشورهاي منطقه نيز تقريبا همه‌شان در اين فتنه همراهي كردند.

وي همچنين با اشاره به حضور مهاجراني و نوري‌زاده در مجلس ميهماني امير عبدالله پادشاه عربستان گفت: در سفري كه چندي پيش به عربستان داشتيم و قبل از برگزاي اين جشن، به مقامات عربستان گفتيم كه شما فلان تاريخ برنامه جشني داريد و در اين جشن افرادي را دعوت كرده‌ايد كه از افراد معاند انقلاب و نظام جمهوري اسلامي در آن حضور دارند و پيش‌بيني كرده‌ايد كه 18 ميليون دلار در اختيار آنان بگذاريد. مسئول اطلاعات داخلي عربستان تعجب كرد كه ما چگونه اين اطلاعات را كسب كرده‌ايم؛ در حالي كه اين اطلاعات جزء اطلاعات سري و داخلي آنها بود.

وزير اطلاعات گفت: ما وقتي مي‌گوييم بر همه تحركات اشراف اطلاعاتي داريم، شعار نيست و دوست و دشمن به اين موضوع اذعان دارند.

مصلحي افزود: فتنه سال 88 فتنه‌اي است كه تمام مجموعه‌ها با عنوان يك فرصت و با همراهي سران فتنه تلاش داشتند كار را تمام كنند و برنامه‌ريزي كرده بودند. شرايط داخلي كشور بعد از فتنه سال 88، تحولات پس از آن و تحولات بي‌سابقه در منطقه با عنوان بيداري اسلامي به ما القا مي‌كند كه يك نگاه جديد و نوين به موضوعات داشته باشيم و اين ناشي از تغيير ماهوي بسياري از پديده‌ها و تهديدات است. تغييرات جدي در حوزه تهديدات عليه نظام صورت گرفته و ما بايد اين تهديدها را بشناسيم و بدانيم كه ماهيت اين تهديدها عليه نظام تغيير يافته و ما با تهديدات جديد و نويني مواجه هستيم و در اين ارتباط نيز بايد به چند نكته توجه كرد؛ از جمله ضرورت نگاه جديد به تهديدها و طراحي‌هاي جديد جهت مقابله با آنها.

وي با اشاره به گسترش شبكه‌هاي اجتماعي در اينترنت نيز اظهار كرد: در جريان اتفاقات سال 88 در تهران‌پارس خانمي را دستگير كرديم كه با پاي شكسته پاي اينترنت نشسته بود و جمعيت 500 ـ 600 نفري دختر و پسر را از طريق اينترنت براي رفتن به كف خيابان‌ها هدايت مي‌كرد. پس تهديدهاي جديد مقابله جديد مي‌طلبد.

وزير اطلاعات با اشاره به تغييرات صورت گرفته در وب و مواجه شدن با وب 3 در حال حاضر خاطرنشان كرد: سرويس‌هاي اطلاعاتي اينترنت را به‌وجود آورده‌اند و اطلاعاتي به شما مي‌دهند كه در واقع آن چيزي كه شما مي‌خواهيد نيست بلكه آنچه كه خود مي‌خواهند به شما مي‌دهند و اطلاعات شما را مي‌گيرند. رييس گروه گوگل به تازگي در مصاحبه‌اي گفته است كه من افتخار مي‌كنم كه اگر دستگاه حاكميت آمريكا راجع به هر فردي هر اطلاعاتي بخواهد مي‌توانم در مورد آن فرد اطلاعات بدهم و به ما هر خطي بدهند در ارتباط با اطلاع‌رساني و دادن اطلاعات به آن فرد در آن مسير و خط حركت مي‌كنيم.

مصلحي در همين رابطه با ذكر مثالي يادآور شد: وقتي شما در گوگل كلمه نور را مي‌زنيد، انتظارتان اين است كه مثلا آيات و روايات سوره نور يا مباحث علمي مربوط به نور براي شما بيايد ولي اين‌گونه نيست بلكه متناسب با كشور و فرد طراحي شده كه چه چيزي در پي جست‌وجو بيايد. مثلا وقتي اين كلمه نور را مي‌زنيد، چيزهايي كه در تهران و ‌اصفهان مي‌آيد يك‌جور نيست.

وي افزود: ‌تغيير ماهوي تهديدات و تهديدات جديد به اين معناست كه كليه دستگاه‌ها با طراحي‌هاي جديد بايد به اين عرصه وارد شوند و در اين ارتباط برنامه‌ريزي كنند.

وزير اطلاعات تصريح كرد: ‌از ابتداي پيروزي انقلاب، استكبار به رهبري آمريكا در مقاطع مختلف راهبردهاي مختلفي را در مواجهه با نظام طراحي كرده است و تلاش كرده كه آنها را عملياتي كند. اولين موضوع آن ساختارشكني بود و در واقع تلاش داشت كه ساختار نظام را به هم بريزد و پس از آنكه موفق نشد، تاكتيك و استراتژي تغيير رفتار را در پيش گرفت و در كنار خانه مسئولان لانه كرد.

مصلحي ادامه داد: قبل از پيروزي انقلاب سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس و موساد در كشور ما فعال مايشا بودند ولي بعد از پيروزي انقلاب تمام سيستم آنها به هم ريخت ولي آيا فكر مي‌كنيد كه آنها كار را رها كردند؟ نه.

وي افزود: ‌آنها بعد از تاكتيك تغيير رفتار و عدم حصول نتيجه، استراتژي حاكميت دوگانه سپس مهار منطقه‌اي و در ادامه مهار داخلي را در پيش گرفتند و در واقع تلاش كردند كه از درون، ضربه وارد كنند و فتنه سال 88 در اين راستا بود.

وزير اطلاعات اظهار كرد: در ادامه، آنها استراتژي دو قطبي‌سازي جامعه را در پيش گرفتند.

مصلحي تاكيد كرد: بايد توجه كنيم كه در مجموع، رويكردهاي جديد آمريكا مبتني بر قدرت هوشمند است و در واقع آنها استراتژي خود را بر اساس فرصت‌هاي داخلي تعريف مي‌كنند. آنها نگاه مي‌كنند كه وضعيت داخلي چگونه است و متناسب با آن استراتژي‌شان را تبيين مي‌كنند و در چنين شرايطي ما به يك نوع مديريت هوشمند براي مقابله با تهديدها احتياج داريم.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به انتخابات پيش رو يادآور شد: انتخابات مجلس نهم اولين انتخابات بعد از تحولات سال 88 است و از اهميت بالايي برخوردار است. جريان‌هاي سياسي غير خودي، غير همسو و فتنه و گروه‌هاي ضد انقلاب به دنبال اين هستند كه از اين انتخابات و از اين فرصت سوءاستفاده كنند.

رييس دستگاه اطلاعاتي كشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران تصريح كرد: ايشان با سخنان خود مسئوليت ما را در اين صحنه چند برابر كردند. مقام معظم رهبري تاكيد كردند كه انتخابات براي كشور ما مصونيت‌بخش است. كليدواژه‌هاي صحبت‌هاي رهبري در نماز جمعه اخير، تاكيد بر حضور گسترده مردم، ايجاد مجلسي صالح، قوي، سالم، وجود رقابت سالم بين كانديداها و هوادارانشان، دقت مجريان انتخابات و مراقبت از امنيت كشور و حفظ هوشياري بود.

وي در ادامه به راهبرد دشمن در اين انتخابات اشاره كرد و افزود: آنها بر چهار راهبرد تمركز دارند؛ اول اينكه تلاش دارند انتخابات را به يك چالش امنيتي براي نظام تبديل كنند. از طرف ديگر مشاركت مردم در انتخابات را كاهش دهند و به دنبال تسخير مجلس هستند و همچنين ناكارآمد جلوه دادن مدل جمهوري اسلامي ايران در سطح منطقه و بين‌الملل. در حال حاضر جمهوري سلامي در منطقه تبديل به يك الگو شده و حضور گسترده مردم در انتخابات اين مدل را تثبيت مي‌كند و دشمن به دنبال اين است كه اين مدل را از بين ببرد.

وي ادامه داد: آنها بيشترين سرمايه‌گذاري را مي‌كنند تا حضور مردم در انتخابات كمرنگ باشد و مثلا كمتر از مردم مصر در انتخابات حضور يابند.

وزيراطلاعات با بيان اينكه دشمنان نظام و جريان فتنه از مشاركت حداكثري مردم نگران هستند و در راستاي كاهش مشاركت مردم سرمايه‌گذاري مي‌كنند، اضافه كرد: نقطه مشترك دشمنان نظام، جريان فتنه و ضد انقلاب داخل در اين راستا در واقع پيرامون راهبرد تلاش در راستاي كاهش مشاركت مردم و ايجاد چالش امنيتي براي نظام است و براي كاهش مشاركت مردم تاكتيك‌هايي را برنامه‌ريزي كرده‌اند و در فضاي رسانه‌اي‌شان اين موضوع را مي‌بينيم و متاسفانه برخي از اثرات منفي نيز در جامعه ما داشته است و خوشبختانه با فرمايشات مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين فضا تغيير كرد و توطئه‌هاي دشمن نقش بر آب شد.

مصلحي در ادامه به دسته‌بندي و سطوح برنامه‌ريزي دشمن اشاره كرد و يادآور شد: دشمنان سراغ يك گروه و دسته نمي‌روند و براي همه گروه‌ها برنامه‌ريزي مي‌كنند. با توجه به اطلاعات موجود، راهبرد دشمنان نظام براي تاثيرگذاري در انتخابات را مي‌توان در سه سطح دسته‌بندي كرد؛ از جمله تلاش براي تاثيرگذاري بر مسئولان نظام، تلاش براي تاثيرگذاري بر جريانات سياسي و همچنين تلاش و برنامه‌ريزي براي تاثيرگذاري بر افكار عمومي جامعه كه در هر سه سطح، دشمن طراحي‌هايي كرده است.

مصلحي اظهار كرد: در مورد سطح اول، دشمن تلاش دارد كه صحنه انتخابات مجلس نهم را به محل و موضعي براي جنگ قدرت تبديل كند و اين‌گونه آن را نمايش دهد كه ما مي‌توانيم با نوع برنامه‌ريزي و حركتي كه مي‌كنيم جلوي اين موضوع را بگيريم. از طرف ديگر دشمن براي برجسته‌سازي كاذب اختلافات بين مسئولان تلاش مي‌كند و از طرف ديگر در پي بحران‌سازي در ابعاد مختلف به‌خصوص در مسائل اقتصادي است.

وي در ادامه به تلاش آنها براي موضوع‌سازي و مشغول كردن مسئولان نظام به موضوعات فرعي اشاره كرد و افزود: اين امر، هوشياري مي‌طلبد و در واقع آنها مي‌خواهند اذهان مسئولان را به چيزهايي مشغول كنند كه از مسائل اصلي دور بمانند. آنها با تحريم‌ها به دنبال ايجاد نگراني و ترس در زمينه مديريت اقتصادي كشور هستند.

وزير اطلاعات در ادامه به برنامه‌ريزي دشمنان براي سطح دو يعني جريانات سياسي اشاره كرد و ادامه داد: از جمله مواردي كه در اين زمينه مطرح مي‌كنند و در مورد آن تلاش و برنامه ريزي مي‌كنند، بحث تحريم و انشقاق است. عده‌اي از اين گروه‌هاي سياسي غير خودي بحث تحريم انتخابات را مطرح مي‌كنند و به دنبال جدا كردن خود از خط نظام هستند.

مصلحي با تاكيد بر اينكه جريان فتنه دو حلقه در خارج و داخل كشور دارد، گفت: نمايندگان فتنه با طراحي سرويس‌هاي اطلاعاتي غرب از جمله سيا، موساد، فرانسه و انگليس و برخي از كشورهاي اروپايي در اين كشورها اقامت كرده‌اند و اين سرويس‌ها حمايت سنگيني از آنان مي‌كنند و در داخل نيز حلقه‌اي وجود دارد كه اين حلقه داخل و خارج با هم مرتبطند گر چه برخي جاها اختلاف نظر دارند و يكي از مباحثي كه آنان دنبال مي‌كنند، تحريم انتخابات است و در واقع مي‌خواهند فضاسازي منفي از عرصه انتخابات در راستاي تحريك براي عدم مشاركت ايجاد كنند. آنها از طرف ديگر به دنبال اين هستند كه در مجموعه گفتمان ارزشمداري كه رهبر معظم انقلاب طراحي و بيان كرده‌اند، شكاف ايجاد كنند.

وي در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در مورد اهميت رقابت سالم در انتخابات خاطرنشان كرد: رقابت سالم به اين معناست كه مجموعه‌هاي پايبند به انقلاب و نظام در رقابت‌هاي خود مواظب مجموعه اقداماتشان باشند و در راستاي گفتمان ارزش‌مداري كه رهبر معظم انقلاب طراحي كرده‌اند، حركت كنند.

وزير اطلاعات در ادامه به تلاش‌هاي دشمنان براي سطح سه تاثيرگذاري‌ها اشاره كرد و گفت: آنها برنامه‌ريزي‌هايي در اين ارتباط انجام داده‌اند كه از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به تلاش براي بر هم ريختن تعادل جامعه با ايجاد شوك‌هاي كاذب به خصوص در زمينه اقتصادي از جمله در زمينه ارز و سكه اشاره كرد كه با كمال تاسف برخي‌ از خودي‌ها نيز در اين مقوله دچار چالش و اشتباه شدند و جاهايي بودند كه جزو مجموعه نظامند و رفتند ميلياردي سكه خريدند و تحت تاثير اين القاء قرار گرفتند و بعضي از خودي‌ها با بي‌توجهي به اين موضوع دامن زدند و در واقع همانطور كه گفتم دشمنان برنامه‌ريزي مي‌كنند كه تعادل رواني جامعه را به هم بريزند.

وي با اشاره به تلاش و برنامه‌ريزي آنان براي القاي ياس و نااميدي در بين مردم تصريح كرد: آنها در راستاي بحران‌نمايي كاذب از وضعيت كشور تلاش مي‌كنند.

وزير اطلاعات در ادامه به مصاحبه‌اي اشاره كرد كه در آنجا فردي صحبت از ايجاد قحطي در كشور كرده بود و گفت: يك آقايي مصاحبه مي‌كند و صحبت از قحطي در كشور مي‌كند و وقتي كه مي‌گوييم مستند اين حرفت چه بوده و دلايل‌تان را بگوييد مي‌گويد كه نمي‌دانم چه شد اين را گفتم و وقتي يك ذره ناخن مي‌زنيم مي‌بينيم كه دشمنان با واسطه‌هاي مختلف سعي مي‌كنند اين‌گونه القائات را داشته باشند. 
اطرافيان بايد مراقب باشند زيرا دشمنان طراحي‌هاي جديدي در اين‌گونه مباحث دارند. ديديم يك آدم خودي اين حرف را زد و ديديم ماهواره‌ها و رسانه‌هاي آنها با استناد به اين حرف چه جوي را ايجاد كردند.

مصلحي در ادامه افزود: آنها سعي مي‌كنند از وضعيت كشور توسط عوامل داخلي‌شان به خصوص جريان فتنه سياه‌نمايي كنند. شما رسانه‌هاي همراه با جريان فتنه را نگاه كنيد و وقتي سرتيتر آنها را نگاه مي‌كنيد مي‌بينيد كه چه حركتي را دنبال مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: آنها از طرف ديگر به دنبال نشان دادن ناكارآمدي نظام، القاي تقابل بين بزرگان و عالمان ديني در كشور و تضعيف و تخريب چهره‌ها و پايگاه‌هاي مهم نظام از جمله بسيج، سپاه و روحانيت هستند و از طرف ديگر دستاوردهاي نظام را زير سوال مي‌برند. تلاش مي‌كنند تا با آستانه تحمل مردم بازي كنند و در بين توده‌هاي مردم هراس، بي‌اعتمادي نسبت به حاكميت و هيجان‌هاي كاذب و جوسازي ايجاد كنند.

وي در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان براي زير سوال بردن دستاوردهاي نظام به موفقيت روز گذشته دانشمندان هسته‌يي‌مان اشاره كرد و ادامه داد: اگر كسي به پشت صحنه اين تحريم‌ها و اقداماتي كه دشمن انجام مي‌دهد، نگاه كند مي‌فهمد كه موفقيت‌هايي كه دانشمندان ما كسب كرده‌اند چقدر مهم و اثرگذار است.

وزير اطلاعات با بيان اينكه دشمنان تمام ظرفيت خود را به كار بردند كه نظام را با يك چالش امنيتي در موضوع انتخابات مواجه كنند و در واقع انتخابات را يك فرصت‌طلبي براي ضربه زدن به امنيت جمهوري اسلامي تلقي مي‌كنند، گفت: نمونه آن يك ضد انقلاب است كه در شبكه سيا مي‌گويد بايد انتخابات آتي مجلس ايران را به صحنه جنگ داخلي تبديل كرد و اين امر بر عهده شوراي هماهنگي راه سبز اميد است كه مردم را به اغتشاش تحريك كند. شوراي هماهنگي راه سبز اميد، دو حلقه جريان فتنه در داخل و خارج از كشور است كه در اين ارتباط دستورالعمل‌هايي را دارند.

وي در ادامه به اهم محورها و برنامه‌هاي آنها براي ايجاد چالش امنيتي در اين عرصه اشاره كرد و يادآور شد: آنها تلاش مي‌كنند با برنامه‌ريزي و به كمك رسانه‌هاي خود براي نافرماني مدني بسترسازي كنند و از طرف ديگر انتخابات مجلس هميشه اين وضعيت را داشته است كه در برخي از جاها با توجه به وضعيت جغرافيايي، قومي و قبيله‌اي اصطكاك‌هايي به وجود مي‌آمده و مثلا در برخي از حوزه‌هاي انتخابيه ما شاهد اين اصطكاك‌ها بوده‌ايم و دشمنان تلاش مي‌كنند اين امر را تشديد و از آن سوءاستفاده كنند. همچنين آنها در تلاش براي زمينه‌سازي اعتراضات مردمي، تلاش در جهت مطرح كردن طرح نظارت بين‌المللي، تلاش براي معرفي و حمايت از كانديداهاي داراي گرايشات قومي با هدف سوءاستفاده از ظرفيت قوميتي، ترويج روحيه قبيله‌گري، راه‌اندازي رقابت ناسالم انتخاباتي و برنامه‌ريزي در راستاي ايجاد تنش براي ايجاد بحران از طريق ايجاد نزاع‌هاي قومي و قبيله‌گرايي هستند. آنها از طرف ديگر در راستاي ترديدافكني و شبهه‌افكني در مورد سلامت انتخاباتند و متاسفانه برخي از خودي‌ها نيز در قالب رقابتي كه وجود دارد، بر اين طبل مي‌كوبند.

مصلحي گفت: آنها تلاش مي‌كنند تقلب در انتخابات را القا كنند و آن را به پيش ببرند. همين تشكيلات فتنه در يكي از اقداماتي كه انجام داد، سايت وزارت كشور را در انتخابات سال 88 هك كرد و با آن هك متوجه شد كه تقلبي صورت نگرفته است. هكر اين كار در اختيار ماست و به آنها ثابت شد كه تقلبي نبوده اما دشمنان گفتند كه بايد راه خود را ادامه دهيد و همان كلاهي سرشان رفت كه مقام معظم رهبري به آن اشاره كردند و كانديداها در انتخابات مجلس نهم بايد مواظب باشند كه اين كلاه به سرشان نرود.

وي افزود: آنها به دنبال اغتشاش و آشوب خياباني هستند. در قضيه 25 بهمن ديديد آنها تمام تلاش خود را به كار بردند، هجمه‌هاي سنگيني را طراحي كردند و در مراكز استانها آدرس دادند و محل تجمع را اعلام كردند ولي چه شد؟

وزير اطلاعات با بيان اينكه آنها در راستاي القاي عدم امنيت در كشور حركت مي‌كنند، تصريح كرد: با وجود تمام برنامه‌ريزي‌هاي گسترده، با كمك خداوند و عنايت مقام معظم رهبري و تلاش مسئولان، آنها در هيچكدام از اين زمينه‌ها به موفقيتي دست پيدا نكردند و نمي‌توانند كسب كنند.

مصلحي اضافه كرد: ما يك بحث تا انتخابات داريم، بحثي حين انتخابات داريم و بحثي بعد از انتخابات و آنها براي هر سه مقطع برنامه‌ريزي كرده‌اند. نكته اصلي اين است كه نبايد از راهبرد ژله‌اي و اقتضايي دشمن غافل شد. دشمنان نظام و جريان فتنه و انقلاب، تلاش كردند كه در ثبت نام‌ها تاثيرگذار باشند ولي به موفقيتي دست پيدا نكردند و شركت افراد براي ثبت نام در انتخابات قابل توجه بود؛ با آنكه محدوديت بيشتري از جمله مدرك تحصيلي اعمال شده بود و تاييد صلاحيت‌ها نيز قابل توجه بود. اكنون دشمنان از تسخير مجلس مايوس شده‌اند و اصل انتخابات و سطح مشاركت مردم را نشانه گرفته‌اند.

وي با اشاره به اهميت اميدوارسازي مردم و توجه به اين موضوع به عنوان يك اولويت جدي خاطرنشان كرد: مدتي است كه خواص مردود اقدام به به‌كارگيري تاكتيك سوخته فرار رو به جلو كرده‌اند و اين تاكتيك را در ايام انتخابات بيشتر استفاده مي‌كنند و در واقع با بزرگ‌نمايي برخي از مشكلات و مسائل اين‌چنيني در حال تخريب گفتمان ارزش‌مدار نظام هستند.

رييس دستگاه اطلاعاتي كشور در ادامه با اشاره به بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه و چالش‌هايي كه كشورهاي اروپايي و آمريكايي با آن مواجه هستند، اظهار كرد: آنها به صورت جدي نگرانند كه الگوي جمهوري اسلامي در اين كشورها شكل بگيرد؛ در حالي كه اين الگو شكل گرفته است.

مصلحي با اشاره به همايش جوانان و بيداري اسلامي كه چندي پيش در تهران و با حضور جواناني از كشورهاي مختلف برگزار شد، افزود: اين جوانان در فضاي مجازي حركتي را شكل دادند و يك شبكه عظيم اجتماعي را ايجاد كردند. در مصر به محض اينكه گروهي بخواهند عليه اهداف انقلاب حركت كنند، جوانان مصري جلوي اين حركت را مي‌گيرند.

وي گفت: آنها در واقع تلاش مي‌كنند كه الگوي جمهوري اسلامي در منطقه تثبيت نشود و از منظر غربي‌ها در حال حاضر بهترين فرصت براي ايجاد چالش امنيتي و مهار دروني قدرت نرم نظام است و سعي مي‌كنند از فرصت انتخابات در اين راستا و براي تحقق اين هدفشان سوءاستفاده كنند.

وزير اطلاعات با اشاره به اهميت حضور باشكوه مردم در انتخابات و تاثير اين حضور باشكوه در خنثي كردن تلاش‌هاي دشمنان تصريح كرد: به حمدالله دستگاه اطلاعاتي كشور با اشراف اطلاعاتي خود و با اقتدار كامل، تمام اين ترفندهاي دشمنان را رصد و دنبال مي‌كند و در خدمت مقام معظم رهبري، نظام جمهوري اسلامي و مردم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین