کد خبر: ۱۱۹۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
با انتقاد از واریز 20 درصد درآمد نفتی کشور به صندوق ذخیره

احمدی‌نژاد: روزی می‌رسد كه ۷ میلیارد مردم دنیا فارسی را بلد باشند

سابقه نداشته دولتی با این وضعیت کشور را اداره کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد گفت: بعد از انسان که مهمترین موضوع آفرینش است خبر مهمترین موضوع انسان است. 

احمدی‌نژاد صبح امروز دردیدار با مدیران و روسای دفاتر نمایندگی‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مهمترین دستگاه اطلاع‌رسانی کشور است و علیرغم همه تغییرات هنوز هم نقش محوری و اصیل دارد و این سازمان سرشار از نیروهای مومن، عمیق، علاقمند، تحلیل‌گر و پرتلاش است. 

وی با بیان اینکه بعد از انسان که مهمترین موضوع آفرینش است خبر مهمترین موضوع انسان است، تصریح کرد: همه رفتارها و اندیشه‌ها براساس اخبار شکل می‌گیرد و انسان براساس دریافت از محیط رفتارش را تنظیم می‌کند و کار خبرگزاری کمک به انسان‌ها برای دریافت واقعی‌تر و بهتر ازمحیط است. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه خبری که تهیه می‌شود متاثر از دو عنصر بستر ذهنی و افق نگاه ما است، خاطرنشان کرد: مبانی فکری ما اعتقاد، عدالت، حق، پیروزی نهایی حق و کرامت انسانی است و معتقدیم کاروان بشر به سمت نقطه موعد در حال حرکت است و آرمان ما رسیدن به نقطه موعد است. 

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌های استعماری در سطح جهان گفت: در این خبرگزاری‌ها خبر نظام سرمایه‌داری لیبرال از منظر حقانیت آن تنظیم می‌شود و افق نگاه آنها حاکمیت این نظام در جهان است. 

وی ادامه داد: براین اساس هرچه در این جهت باشد همه زیبا و پررنگ است و اگر کوچک‌ترین نقطه ضعفی در رفتار شما که از نگاه آرمانی برخواسته است دیده شود در نگاه آنها برجسته می‌شود اما بزرگ‌ترین غلط کاری‌های طرفداران اندیشه آنها ناچیز است. 

وی با تاکید بر اینکه امروز جهان عرصه تقابل دو نگاه و آرمان است تصریح کرد: رودخانه زلال و عظیم حرکت ملت ایران در حال حرکت است و حالا اگر کسی با بیل زباله‌ای در آن بریزد که بخواهد مسیر را منحرف کند یا آب این رودخانه را آلوده کند اثری ندارد و حرکت جامعه ما و جامعه بشری همچون این رودخانه زلال به سمت مطلوب پیش می‌رود. 

وی خطاب به خبرگزاری جمهوری اسلامی ادامه داد: هنر شما پردازش اتفاقات مهمی است که حول و حوش این تحول تاریخ ساز اتفاق می‌افتد و امروز جبهه مقابل این حرکت، در موضع انفعال است و هر کس که در این موضع قرار گیرد حرکتش دوامی ندارد. 

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای مثال در کشور ما عده‌ای خدمت‌گذار برای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند ولی عده‌ای نشسته‌اند و ایراد می‌گیرند و منتظر هستند که شما حرفی بزنید و ایرادی بگیرند. 

وی تاکید کرد: در خبرگزاری باید متانت، استحکام و بهترین تحلیل‌ها ارائه شود تا آن افق آرمانی بیرون بیایدلذا شما نباید به حاشیه‌سازی‌ها توجه کنید. 

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به قطعنامه‌ها علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیز گفت: ما در برنامه هسته‌ای جلو می‌رویم آنها قطعنامه می‌دهند؛ خب بدهند. می‌گویند ایران می‌خواهد بمب بسازد خب بگویند؛ این‌ها اثری ندارد و آنچه که امروز در دنیا پیش می‌رود اندیشه فرهنگی ایران است و این افق روشن است و هر چقدر که حاشیه‌سازی کند مطلقا در اراده ما تاثیری ندارد. 

وی در پایان تصریح کرد: در خبرگزاری جمهوری اسلامی حتی یک خبر ناقص یا غیر واقعی نباید بیرون بیاید و شما باید الگوی اطلاع‌رسانی سالم و آرمانی را در معرض دید دیگران بگذارید. 

احمدی‌نژاد با انتقاد از بلوکه شدن 20 درصد درآمد نفت کشور درصندوق ذخیره ارزی گفت: از روزی که نفت در کشور استخراج می‌شود غیر از دوره کوتاه ملی شدن صنعت نفت سابقه نداشته که یک دولت 20 درصد درآمد نفتی‌اش بلوکه شود و بتواند کشور را اداره کند، هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کند و تحریم‌ها را به خودشان باز گرداند.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به فراگیری زبان‌های زنده دنیا در خبرگزاری‌ها عنوان كرد: روزی می‌رسد كه ۷ میلیارد مردم دنیا فارسی را بلد باشند. 

وی در پایان با بیان اینكه به زودی جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به نهاد ریاست جمهوری انتقال خواهد یافت، خطاب به حضار گفت: خود را برای نبرد تاریخ‌ساز رسانه‌ای آماده كنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
راست میگه خیلی سخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
مگر با طرح یکمیلیون تومانی ایشان جمعیت ایران دنیا را فرابگیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
آن روز ممکن است جمعیت کره زمین هفتاد میلیارد باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین