کد خبر: ۱۳۴۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۳
ترکان، وزیر اسبق راه و ترابری:

مسئولان بانکی به دلیل اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی باید استعفا دهند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براساس اظهارات وزیر اسبق راه و ترابری، در شرایطی که سه میلیون بیکار در کشور وجود دارد و بسیاری از ایرانیان در فقر بسر می‌برند مسئولان بانکی به دلیل رخداد اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی باید استعفا دهند.

علی اکبر ترکان تاکید کرد: دولتی که با ادعای مبارزه با فساد بر مسند نشسته است باید در مواجهه با چنین اختلاس بزرگی واکنش نشان دهد. چرا که اختلاس چنین مبلغی نمی‌تواند کار یک نفر باشد بلکه قطعاً باید گروهی متشکل از مسئولان بالارتبه دولتی به آنها کمک کرده باشند.

به گفته او، باید این مسأله به صورت جدی توسط قوه قضاییه پیگیری شود اما متاسفانه تجربه ثابت کرده دولت در مقابله با چنین مسائلی که مربوط به یاران دولتی می‌شود ترجیح می‌دهد مسأله بایکوت شود تا سروصدایی بلند شود.

معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت در دولت نهم متذکر شد: مشابه این اتفاق به نوعی دیگر درخصوص یکی از عالی‌رتبه‌ترین مقامات دولتی در خصوص یک شرکت بیمه‌ای اتفاق افتاده است اما دیده شده که دولت با هر ترفندی تلاش کرده این مسأله را بی‌ارزش و کوچک جلوه دهد.

ترکان با اشاره بر اینکه زمانی به دلیل اختلاس 123 میلیارد تومانی در بانک صادرات مجرم را اعدام کردند، افزود: در چنین شرایطی مسئولان دولتی باید برای برگرداندن اعتماد مردم و جامعه تلاش کنند تا با محاکمه جدی اختلاس‌کنندگان آرامش را به بدنه جامعه باز گردانند.

وزیر اسبق راه و ترابری تصریح کرد: هرسال رئیس دیوان محاسبات فریاد می‌زند و از عدم شفاف‌سازی در معاملات مالی دولت می‌گوید و قوه مقننه متاسفانه هیچ‌گونه واکنشی نشان نمی‌دهد و احتمالا این بار نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد.

علی اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرآنلاین متذکر شد: مسئولان بانکی باید استعفا بدهند اما می‌شنویم که آنها به دنبال گرفتن جایزه هستند و ظاهراً مدیرکل بانک مرکزی هم به دنبال پرداخت این جایزه است. بنابراین در چنین شرایطی نمی‌توان امیدوار بود که این موضوع به طور جدی بررسی شود و باید منتظر باشیم که به‌زودی سروصدای این مسأله هم از سوی دولت خوابانده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین