کد خبر: ۱۳۶۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مجلس از تخلفات دولت چشم‌پوشی می‌کند

ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها تاکنون هیچ گزارشی به مجلس ارائه نداده‌ است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به اظهارات اخیر وزیر اقتصاد در خصوص پرداخت یارانه‌های نقدی به ایرانیان خارج از کشور گفت: آقای وزیر اگر منابعی در اختیار دارند که ما از آن بی‌خبریم می‌توانند از سر نوع دوستی به همه نیازمندان جهان هم یارانه بدهند.

موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد به کسری بودجه ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت در پرداخت یارانه‌ها اشاره کرد وافزود: کسری بودجه در پرداخت یارانه‌ها موجب شده تا دولت خواسته و یا ناخواسته تخلفات محرزی را انجام دهد.

وی ادامه داد: برداشت ۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی و عدم واریز ۵ هزار میلیارد تومان دیگر از بودجه نفتی به خزانه نمونه بارز تخلفات دولت برای جبران کسری بودجه جهت پرداخت یارانه‌های نقدی است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این راستا اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب نیز بر اجرای صحیح و کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کردند. اجرای کامل قانون در بخش تولید، تامین اجتماعی، بهداشت و درمان و... از مباحثی بود که ایشان به آن‌ها تاکید کردند ولی متاسفانه هیچ یک اجرایی نشد.

ثروتی با بیان اینکه دولت از اجرای مصوبات مجلس سر باز می‌زند، تصریح کرد: ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها تاکنون هیچ گزارشی به مجلس ارائه نداده‌ است به نظر می‌رسد شفاف عمل نکردن دولت بعضی شبهات را دامن می‌زند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس هشتم به وعده سه برابر کردن یارانه‌ها توسط رئیس جمهور نیز اشاره کرد و افزود: تحریک نیازهای مردم و عدم تطابق وعده‌ها با واقعیت حکومتی مورد انتقاد مقام معظم رهبری نیز بوده است و برهمین اساس سه برابر کردن یارانه‌ها وعده‌ای غیر عملی است که دولت بر نشر آن اصرار دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به عملکرد خانه ملت در مقابل تخلفات دولت نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مجلس تنها کار سیاسی انجام می‌دهد و با دولت مماشات می‌کند. اگر مجلس وظایف خود را به درستی انجام دهد برخی اتفاق‌های ناگوار رخ نخواهد دادوباید توجه داشت که دولت تخلفات فراوانی دارد که متاسفانه مجلس از ان چشم پوشی می‌کند و این به ضرر مملکت است.

وی به برخی توجیهات در خصوص مماشات مجلس با دولت اشاره کرد و گفت: برخی‌ها بر این باورند که چون نظر مقام معظم رهبری بر حمایت از دولت است پس نباید هیچ سوالی مطرح شود. یعنی بار این مسائل را به دوش رهبری می‌اندازند در حالی که این جفایی آشکار است.

وي ادامه داد: مجلس باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد بدون شک هر جا که رهبر انقلاب مصلحت دیدند به مجلس پیام خواهند داد ولی این امر نباید دستاویزی برای کوتاهی و سهل انگاری در انجام وظایف قانونی وکلای ملت باشد.

ثروتی تاکید کرد: عدم اعمال قانون و نیز نظارت ضعیف مجلس در ‌‌نهایت چرخ‌های مملکت را از کار می‌اندازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین