کد خبر: ۹۲۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۸

محمدی‌گلپایگانی: روحانیون مسایل را بگویند و نترسند و ملاحظه نکنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: «در انتخابات اخیر چهره اصلی افرادی که دم از انقلاب و رهبری می‌زدند نمایان شد».
 
حجت الاسلام "محمد محمدی گلپایگانی" روز دوشنبه در اولین روز از نهمین همایش سراسری روحانیون شاغل در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به موهبت وجود رهبر معظم انقلاب در راس نظام افزود: «همه مردم عشق فراوانی به رهبر انقلاب دارند و در سفر اخیر به استان مازندران مناظر زیبایی از حضور مردم دیده می‌شد».

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب مصداق کامل خطبه امام زین العابدین (ع) در تبیین شرایط رهبری است، تصریح کرد: «رهبر کسی است که مردم با تمام وجود و اعضا و جوارح خود به وی عشق بورزند».

محمدی گلپایگانی با اشاره به رفتار کنونی دشمنان در از بین بردن رابطه عاشقانه بین مردم و رهبری، تاکید کرد: «وظیفه ما روحانیون سنگین است و آنچه لازم است برای مردم بخصوص اقشار نظامی جامعه بصیرت و شناخت است زیرا زمانی که حق و باطل مخلوط شده‌اند نمی‌توان به خوبی این دو را از هم تمیز داد».

وی تاریخ را در حال تکرار دانست و اظهار داشت: «در حوادث اخیر بعد از انتخابات افرادی بودند که ذکر قنوت و سجودشان فضای اطراف را پرکرده بود اما مانند افراد حاضر در جنگ جمل به رهبر خود پشت کردند».

رییس دفتر رهبر انقلاب با اشاره به اینکه باید بصیرت و آگاهی خود را افزایش دهیم، گفت: «افرادی نیز در روز عاشورا امام حسین (ع) را تنها گذاشتند و با سکوت و حرف نزدنشان به امام زمان خود پشت کردند که امروز نیز این موضوع به وقوع پیوسته است».

وی وجود عمار و یاسرها را در زمانه حاضر بسیار لازم ارزیابی کرد و افزود: «امروز وظیفه روحانیون تبیین است، باید روحانیون مسایل را بگویند و نترسند و ملاحظه نکنند به شکلی که حداقل می‌توانند اطرافیان خود را روشن و راهنمایی کنند».

محمدی گلپایگانی ادمه داد: «در انتخابات اخیر صحبت برسر این نبود که چه کسی رییس جمهور شود صحبت بر سر زیر سوال بردن مبانی انقلاب بود البته جنبه خوبی هم داشت و این بود که چهره اصلی افرادی که دم از انقلاب و رهبری می‌زدند نمایان شد و روشن گردید که چه کسانی به فکر مردم هستند یا فقط به دنبال کسب قدرت می‌باشند».

وی با توصیه به روحانیون شاغل در عقیدتی سیاسی ارتش در خصوص وارد نشدن به دسته بندی های سیاسی جامعه تصریح کرد: «نباید افراد شاغل در نیروهای مسلح به دسته بندی‌های سیاسی وارد شوند اما نباید از اصل موضوع غافل بود و برای مردم باید فتنه‌ها را تشریح کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۱
0
0
آقاي گلپايكاني در نظام ما آزادي بيان وجود دارد ولي آزادي پس از بيان وجود ندارد.

علي
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین