کد خبر: ۱۰۱۷۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۶

19 بیمارستان 350 میلیارد ریال از بیمه‌ها طلب دارند

انصراف پزشکان قراردادی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران از بدهی 350 میلیارد ریالی بیمه‌ها به بیمارستان‌های این دانشگاه خبر داد.

دکتر محمود بیگلر با انتقاد از نحوه پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: مجموع مطالبات 19 بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران تا 30 خرداد 89 بالغ بر 350 میلیارد ریال است که 240 میلیارد آن مربوط به سال 88 و 11 میلیارد آن برای 3ماهه امسال است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیشترین طلب بیمارستانهای این دانشگاه از بیمه‌ها را مربوط به سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: بیمه تامین اجتماعی 13 میلیارد تومان به بیمارستان‌های ما بدهکار است.

به گفته وی، بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران 10 میلیارد تومان از سازمان بیمه خدمات درمانی و یک میلیارد تومان هم از نیروهای مسلح طلب دارند.

بیگلر افزود: طبق قانون بودجه بیمه‌ها می‌بایست 60 درصد مطالبات را بلافاصله و 40 درصد باقی مانده را حداکثر ظرف مدت 3 ماه پرداخت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد پیامدهای تاخیر در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها، گفت: بخش عمده‌ای از کارکرد پزشکان از محل درآمدهای بیمارستانی پرداخت می‌شود اما تاخیر بیمه‌ها باعث شده نتوانیم 4ماه کارانه پزشکان را پرداخت نکنیم.

وی با اعلام اینکه برخی پزشکان بخش خصوصی طرف قرارداد ما با تعرفه‌های دولتی در بیمارستان‌های دانشگاه خدمت می‌کنند، افزود: پرداخت حقوق این پزشکان از محل درآمدهای بیمارستانها تامین می‌شود اما با وضعیت کنونی چنین امکانی وجود ندارد که این موضوع باعث می‌شود آنها از ادامه همکاری انصراف دهند.

بیگلر همچنین از تاخیر در پرداخت اضافه‌کار پرسنل بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: برخی خدمات بیمارستان‌ها که شامل داروخانه ها، رادیولوژی و آزمایشگاه‌ها می‌شود به بخش خصوصی برون سپاری شده و درآمد آنها از همین محل است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه همواره پیگیر دریافت مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌ها هستیم، افزود: متاسفانه بیمه‌ها تنها توجیه برای تاخیر در پرداخت بدهی‌های خود را کمبود اعتبار عنوان می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین