کد خبر: ۱۲۸۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۴

نتایج خوش‌چهره بعد از از جلسه با احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد خوش چهره در گفت‌وگو با هفته‌نامه پنجره گفت:

* پرکاری می‌تواند برای یک شخص خصیصه ژنتیکی هم باشد؛ ناپلئون هم می‌گفت که طی روز فقط چهار ساعت می‌خوابد! اما این را به عنوان یک رویه نمی‌شود تعمیم داد، چراکه قطعا در نتیجه تصمیم‌گیری‌ها تأثیر خواهد داشت.

* عرضی که من دارم این فرمایش حضرت امام است که در مورد بنی‌صدر و شهید رجایی مطرح کردند؛ در مورد شهید رجایی اشاره کردند که عقل وی بیشتر از علمش است و واقعا هم همین‌طور بود. من توفیق درک شهید رجایی را داشتم؛ با وجود این‌که تحصیلات علمی ایشان در برخی از شاخه‌ها کم بود اما با گوش دادن‌های عالمانه به مشاوره‌هایی که مطرح می‌شد، معمولا تصمیمات عقلایی می‌گرفت. اشکال ما در عدم تصمیم‌گیری‌های عقلایی است.

* از اول باوری به مبارزه با فساد و اقتصاد وجود نداشته است، بلکه یک مصادره بوده است، یعنی عدم باور صحیح، فقط استفاده موضوعی و نفی دیگران برای اثبات خودشان صورت گرفته است. بنابراین ما شاهدیم که این دولت برای تخریب دیگران وارد حریم‌های شخصی و حوزه‌های اطلاعاتی شد و تلاش زیادی برای کسب اطلاعات و سوابق اطلاعاتی در پرونده‌های امنیتی و ... کرد که الان برای نظام به یک چالش تبدیل شده است. این نشان می‌دهد که اخلاق اسلامی برای برخی به رنده‌خویی سیاسی تبدیل شده است.

* قطعا دولت جاری پلن و برنامه مشخصی نداشته است. من این را بارها اشاره‌ کرده‌ام. در صحبت‌های خصوی هم که خود ایشان با من داشتند متوجه شدم بیشتر پروژه‌ای کار می‌کنند.

* سؤال کردم مشکل جوانان در بحث اشتغال را می‌خواهید چه کار کنید؟ ایشان گفت پول می‌دهیم. پرسیدم مشکل مسکن را چه می‌کنید؟ گفت وام می‌دهیم.

* تفکر حاکم در زمان ریاست‌جمهوری آقای هاشمی به سمت اقتصاد باز و آزاد گرایش داشت و معتقد بودند که رشد و توسعه کشور باید از این مسیر صورت بگیرد.

* مشخص نشد که آیا این دولت به سمت اقتصاد دولتی و متمرکز گرایش دارد یا آزاد؟ اگرچه شعار این بود که به اقتصاد متمرکز توجه دارد، اما نوساناتی نیز به سمت سیاست درهای باز و سیل عظیم وارداد دیده شد.

* دولت به عرضه مسکن ملی با عنوان مسکن مهر توجه دارد، اما به عرضه و تقاضا در کلان‌شهرها توجهی نخواهد داشت. تمرکز مسکن مهر روی مناطق محروم مثل روستاها و شهرهای کوچک وجود داشت در حالی که در آنجا اصلا مسأله مسکن وجود نداشت. مشکل مسکن در روستاها مقاوم‌سازی بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
0
0
مي توانيد بجاي تخريب انتقاد سازنده انجام دهيد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین